Nejvíc vždycky řvou pokrytci, kterým všichni doplácíme na levnější naftu protože maj nižší spotřební daň než benzín a stát tak přichází o miliardy. Pěkný svinstvo.
Důležitý je spíše celkový trend. Prodeje BEV v EU už třetím rokem stagnují, letos se jich prodá o trochu méně než v letech 2023 a 2022. Je evidentní, že BEV nebyl většinou evropských zákazníků přijat jako plnohodnotrná náhrada. Otázkou je, jak se k tomu postaví evropští politici a úředníci, kteří automobilkám pod hrozbou pokut diktují, co mají prodávat. Ale prodej je o tom, že se nabídka musí střetnou s poptávkou. Na to zatím dojela každá plánovaná ekonomika, ať už ji vedl Brežňev, Jakeš nebo Honecker.
Tady se ukazuje, že zákazníci nemají nic proti elektromobilům jako takovým, ale nejsou ochotni platit cenu, za kterou je automobilky prodávají. Proto se úspěch dostavil až s dotacemi.Když EV zlevní pod cenu spalováků, tak zákazníci automobilkám utrhnou ruce. To bylo ostatně vidět i na elektrické Škodě Citigo, po které se zaprášilo.
Jenže EV můžou v mainstzreamových kategoriích zlevnit na cenu spalováků jen s dotacemi nebi jinými druhy přerozdělování. A to si můžou dovolit jen země jako Norsko, Dánsko apod. A ani firmy jako Škoda si nemůžou dovolit trvale dotovat elektrické Citigo.
Některá EV už stejně drahá jsou a firmy je stejně nekupují. Aktuálně mi přijde, že kdo si chtěl koupit nové elektro, tak si ho již koupil a zbytek co ho ještě nemá, čeká na ojetinu.V mém okolí by bral elektro téměř každý. Problém je, že to jsou lidi kupující ojetinu za statisíce a ne nové a ti ještě čekají. Přeci jen když pomineme Teslu, která dělá dobrá auta tak 3 roky, tak většina ostatních automobilek začala prodávat normální EV nejdříve před rokem. A roční auto je ještě pořád moc velký luxus na většinu řidičů.
Komunistický dotační kšeft pro chudé podnikatele, který platíme z našich daní, aby mohlo být drahé ee, bydlení, služby, výroba.
Názor byl 2× upraven, naposled 26. 12. 2024 02:35
Pindulin vam tady vsem vysvetli ze kazde treti auto v CR je tesla a nejaka statistika ze z tech 3M aut je 6tis tesel ho nezajima...
Ja nikde nenapsal, ze je kazde treti auto tesla. Tak se mi to tu zase nesnaz podsouvat… Tolik chytrych lidi tu zase nezije 😄
To mas pravdu, ty jai jasnym prikladem prumerneho IQ ceskeho naroda…
Nesouhlasím! On není průměr! Nepodceňuj lidi! 😁))))))))
koupim nyni 30 let starou Toyotu a za dalsich 20 let se budu vsem smat jak jsou hloupi
Ha ha ha, to se nasmějem až budeš s jezdit hrůzou v očích ve strachu jestli vůbec dojedeš k další otevřený benzínový pumpě, ktyrý budou mizet jak telefonní budky! Ha ha.
Já ti věřim. Máš zkušenostě. Ty už teď s hruzou v očích hledáš nějakou nezablokovanou nabiječku...... a bude huř. 😁))))))))
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 12. 2024 14:16
Jestli ono by to nechtělo vyměnit vládu, když chtějí jako důvod k protlačení autíček na baterky zvýšit daně na spalováky. Vláda tu má být pro nás a pokud nám nedokáže vysvětlit důvod pro nějakou změnu, nemá právo to tlačit na sílu a přes represe, už 35 let nežijeme v totalitě.
Vy ty duvody nevymyslite sama?
Znas ten pocit, ze jsi nejchytrejsi v mistnosti? Ne? Ani se nedivim 😄😄 1. co chces vysvetlovat, kdyz je to uplne ocividny 2. co s tim muze udelat jina vlada? Ze tys volila hranatyho nevzdelanyho lhare?
Bohužel jsme v totalitě. Zelené.
Píše Petr na jedny z nejčtenějších českých stránek. A stejný 🐂💩 trousí další a další v podcastech, novinách, časopisech, TV... Totální totalita.
A nechtělo by to tuť ňákýho diktátorka, abysme tu měli ech demogracii? Takovej medveděv je volnej. A velikosťou by aj te naši zemičce vyhovoval...
Tyhle auta mi připomínají vakciny které nikdo nechce.a zprávy na Tv Noha budou hlásit : "Nákupní centra elektromobilů praskají ve švech"
Tydle kecy mi připomínaj antiwaxery, kterývšude vykřikujou že vakcíny nikdo nechce. Ha ha.
Bomba, miesto 5400 sa ich predalo 8600, obrovsky uspech! Ludia sa po nich idu utlct.Spomenul som fakt ze 90% z tychto elektromobilov je pisanych na firmy a na sukromne pouzivanie ako normalna fyzicka osoba si ich kupuje v celom Cesku maximalne par stoviek exotov?
Každej nahrazenej rakovinomet se počítá. 😃
Byl mi na tomto místě smazán komentář, přirovnávající Slovensko k russké kolonii a pak další odstavec, který pomalejšímu Markoffovi vysvětlit čtení statistik.Je mi úplně jasné, že v redakci pracují většinou kopírovači přes translátor a po odchodu Polesného, kterého jsem jako jediného bral alespoň trochu vážně, tam mohl zůstat jen blázen. Jak by taky ne, když se tím dá ztěží uživit. Ale může mi někdo vysvětlit, proč přímé nadávky a vulgarismy běžně procházejí a konstatování pravdy je zde zakázané?
100 z nuly je vždy větší nárůst než 100 z 99. A přitom je to stejná stovka. 🙂
Růst je vždycky lepší než stagnace nebo propad. :P
🙂 Zkus to vysvětlit VW že růst je lepší než propad. Z 99 na 100 přece rostou. Občas nějaké to ID přece jen prodají. Proč pak vyhrožují krachem?
Jaké značky elektrovehiklů se v ČR nejvíc prodávají? Evropské? Americké? Asijské?---Odpovím si sám:1. místo TESLA Y2. místo ŠKODA ENYAQ3. místo Tesla Model 34. místo Volvo EX305. místo HYUNDAI KONA EV6. místo MG4 (vyráběný v Číně)7. místo Volkswagen ID.38. místo VOLKSWAGEN ID.79. místo BMW IX110. místo HYUNDAI IONIQ 5https://elenka.cz/nejprodavanejs...ly-top-10/
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 12. 2024 16:38
doplnim ze tesel je v CR 6000ks... tolik k prodejnosti EV...
Je stejne fascinujici, kolik lidi si ted koupi novou konu 😄 a nejlepsi je komentar u toho ioniqu 5 (coz je hrozna sr&cka), ze prej ho zeny zvolily autem srdce 2022. Jako souhlasim, ze je zvenku pekny. Ale to je tak cely…
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 12. 2024 00:52
Druhý najvyšší rast predaja elektromobilov v Európe zapríčinili dotácie (8000€/EV). Nie som priaznivcom dotácií, naskakuje mi z nich husia koža, lebo ich mám spojené s bývalým režimom. Mám to chápať tak, že Česko sa dalo na socialistickú cestu vývoja a dotuje kúpu elektromobilov tým najchudobnejším?
Ceska fialová vláda dotuje spřízněné podnikatele.Politická korupce to je.
Dotace jsou zlo. Tak snad ti, co jsme jim nová auta z našich daní zaplatili, to alespoň dokážou ocenit.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 12. 2024 13:58
Asi ne, si přečti vánoční přání tady pinďoura pod námi...
Že je pinďa debil všichni víme. Jeho ale nikdo vážně nebere.A zdejší cenzor je podobného ražení - že pinďa napíše naprostý nesmysl mu nevadí. Když ho za to někdo nazve oprávněně debilem, to mu vadí. připosranost zdejší redakce je donebevolající.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 12. 2024 15:04
Kaktus, nefňukej... hele a proč by mě měl cenzor smazat za to, že někomu otevřu oči a vyslovím své přání zákazu smradoaut co nemají na silnici co dělat?
Protože jsi debil.
Gratuluju, maminka musi mit radost 🥲
Z článku jsem pochopil, že dotace na EV pro podnikatele po roce končí. To jsem nevěděl. Alespoň tedy jedna dobrá zpráva.
Tak by se měli zrušit, včetně dotací na fosilní paliva... Ale to by se mnohým nelíbilo...
Dotace zrušit. Všechny. Stejně tak dávky, příspěvky, přihlášky a další podobné bolševické nesmysly. Sleva na dani z příjmu je jediná akceptovatelná forma podpory.
Jako ten kdo na to majitelům IČO přispěl jsem vážně strašně moc rád
Tou troškou co odevzdáš z výplaty si přispěl na financování zásobení ropou... nebo si snad myslíš, že nezávislost na russákách zaplatily firmy ze svých vánočních bonusů? Wake up tvl.Ta dotace na elektro auta proto, že to většina lidí ještě nepochopila. Byl jsem na podzim ve Finsku a Dánsku a tam elektro vůbec nikdo neřešil. V Dánsku má kvůli daním elektro snad úplně každej a nikdo neřeší problémy, co se tu probírají od lidí, kteří to viděli leda na parkovišti. Dokonce ve Finsku, kde je v jednom kuse sníh, zima a šero, tak je elektro auto nejlepší volba. Kdybych měl úplně stejné auto v elektru a v benzínu, tak je to elektrické lepší právě v zimě a v létě a na podzim a jaře je výhody zmenšují.Do nového roku si přeji vyšší daně pro spalováky, uzavírání center měst pro spalováky a zákaz aut pod EURO3.
Je to stále dokola: ty EV jsou o tolik lepší, že je třeba spalováky víc zdanit, abychom to my blbci pochopili.
ano, jediný blok je tvoje blbost. Mě momentální stav dokonale vyhovuje. Vem si jak je to směšný, že ty, tvoje rodiče, tvoji kamarádi nebo třeba tvoje děti pořád jak tupci jezdí ve spalováku, protože si prostě postavili hlavu. Platí vyšší daně, do budoucna budou zdanění ještě víc a oni ne a ne a budou si samo sobě nalhávat, že platí víc, protože je to snad lepší.Nebylo by lepší se na tohle vykašlat a začít platit míň?Mimochodem další půl roku parkování v Praze zdarma 😃
1) Uživatelsky EV spalovák nenahradí (pro všechny účely). Opačně ano. 2) Vím, že EV jsou masívně podporovány dotacemi/regulacemi trhu (s nepravdivým zdůvodněním, že zlepšují klima). Proti tomu právě protestuji.
1) Nahradi 100%. To je jak kdyz jsme na stredni resili, ze kdyz vysel novej iphone, tak ma vydrz jen den a to preci nikdy nemuze nahradit nokie, ktery vydrzely nekolik dni… a ted ma kazdej az na par divnolidi smartphone a nikomu to nevadi2) Az bude mit vetsina lidi EV, nebudou dotace na EV… jinak zacni chodit pesky, protoze na benzin, mhd, cyklopruhy a cyklostezky jsou dotace. At nemusis protestovat
No ty musíš být dobré vemeno... Ještě mi vysvětli jak by ty elektro sračky měli lidé nabíjet, když ve městě jich většina bydlí na sídlišti? Jako že by se 50.000 lidí vystřídalo za týden u těch asi 8 nabíječek co jsou tady v okruhu několika km?
Názor byl 2× upraven, naposled 25. 12. 2024 15:04
Jakože nejdřív se postaví 10000 nabíječek a pak si všichni sídlišťáci koupí elektra 😃😃 to je ten silvestrovskej od Izera?
Ve Finsku, kde žije cca třetina lidí, co žije v ČR, kde je díky dispozicím obrovský podíl energie z vodních elektráren a větrných elektráren u pobřeží a kde i tak zvažují stavby jaderných elektráren, protože už to nestačí. Krásný příklad, díky. U nás je trochu jiná situace a rozvodná síť na rozdíl od severských států připravená není. A ani ve Finsku si určitě nepořizuje elektromobil někdo, kdo musí dojiždět do práce 200 Km, nebo denně najet třeba 1000 Km služebně. Arogance, zastánců elektroaut je velká a nebere ohled na různé potřeby různých uživatelů. S dotovanou elektrovoltaikou na střeše, s dotovaným pořízením vozu, dotovaným parkováním a s dalšími úlevami, se samozřejmě některým jedincům pořízení elektroauta vypláci, to ale nic nemění na tom, že parazitují na finacích druhých lidí.
Co má elektřina ve finsku společnýho s elektroautama? U nás máme elektřinu hodně drahou a přesto je nabíjení levné. Zadarmo ti to fakt nikdo nedá.Dotace jsou pole mě vhodné jen na veřejné nabíjení a firemní auta do autoparků, tam je to momentálně za mě správně. Zbytek se mi taky nelíbí. Ale na druhou stranu fosilní paliva se také dotují a do teď to nikoho nevzrušovalo a ty slabší to nevzrušuje do teď, viď.Jo a proč by někdo dojížděl každý den 200 km do práce? A proč by u toho nemohl mít elektro? A proč by někdo jezdil každý den 1000 km a proč by u toho nemohl mít elektro? Víš o tom, že existuje stránka, kam lidi dávaj svoje videa se zkušenostma? Jmenuje se to youtube
Finsko nezvažuje výstavbu jaderné elektrárny, Finsko má dvě funkční jaderné elektrárny a v roce 2023 spustili zatím poslední reaktor a uvažují o dalších, protože FVE, větrníky a ani to jejich obrovské množství vody prostě nestačí dodávat stabilní elektřinu:https://cs.wikipedia.org/wiki/Jaderná_e...na_LoviisaDoufejme, že víc zemí se přikloní k jádru. Ostatně i 2/3 Němců je pro znovuspuštění jejich jaderných elektráren, tak snad tu příležitost nepromeškají. Protože jestli si budu muset opravdu dříve nebo později koupit autíčko na baterky, tak ho chci taky mít možnost nakrmit bez blackoutů a moje FVE by ho nabíjela cca 3-4 dny, kdyby svítilo opravdu na max a dům neměl žádnou spotřebu (5.4 kWp elektrárna, pro potřeby domu stačí včetně klimatizace a ohřevu bazénu a cca 8-9 měsíců jsme prakticky plně soběstační).
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 12. 2024 20:42
Achjo, zasejc kdosi pinďourovi šahá na hračky...
Většina z nás chce jezdit spalovákama, ty můžeš požádat o azyl ve Finsku.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.