Oživeno 22, července 2022
Rock Machine představil Whizz minulý týden, aby jej tento týden mohl předvést na frankfurtském veletrhu Eurobike. Pouze za sklem, protože kolo není funkční, rám a některé komponenty jsou provizorně vytištěné na 3D tiskárně, ale i tak budí zájem. Také firma zveřejnila více snímků a zatímco minulý týden jsme viděli pouze elektrokolo, tentokrát si můžeme prohlédnout i bezmotorovou verzi:



Bezmotorový Rock Machine Whizz bude horské kolo zejména do těžšího terénu.
Hodně to Rock Machine schytal za externí vedení bowdenů – dnes už víme, že bude pouze u základních modelů, je levnější na výrobu, snazší na servis a umístěné na vnitřní straně, takže na něj přímo nepůjdou nečistoty od předního kola.
Vrcholné modely budou mít řazení a teleskopickou sedlovku ovládanou elektricky (tedy bezdrátově), zbylé hadice povedou vnitřkem (všimněte si robustní hlavy, to aby se hadice tolik nelámaly). Navíc je to kolo na rok 2024 a předpokládá se cca pětiletý životní cyklus, takže se Whizz velmi pravděpodobně dožije dob, kdy bezdrátové ovládání zlevní a přijde i do střední třídy kol.
Pokračování 2 / 2
Původní článek vyšel 14. července 2022 s následujícím nadpisem:
Český Rock Machine ukázal kolo, které vypadá jako žádné jiné na světě
Prvně zábava a potom zábava. Už šest let naplňuje česká značka Rock Machine tohle heslo s modelem Blizzard. Ve světě horských kol, kde novinky prodávají, je to něco neuvěřitelného. Ale i produkční cyklus Blizzardu se chýlí ke konci. Po něm přijde Whizz a i v pestrém MTB světě bude hodně unikátní.
Rám zaujme hranatými tvary a především rozdvojenou horní trubkou Split Spine. Vtip je v tom, že uprostřed je prostor pro tlumič – celá stavba je díky tomu nízká, jezdec má více prostoru pro pohyb, snadněji se nastupuje.
Dalším zásadním rysem je modularita. Whizz se vyrobí pouze ve dvou velikostech, ale různým výškám postavy se přizpůsobí díky třístupňovému flip-chipu, který umožňuje snadnou změnu geometrie. Pomůže také teleskopická sedlovka s abnormálně velkým zdvihem 200 mm. Pak jsou tu tři varianty podle použitého tlumení: zdvihy 140 mm a 160 mm s klasickou vidlicí dostanou 29" kola, zdvih 180 mm už je na dvoukorunkové vidlici a kola jsou v konfiguraci mullet, což znamená, že vepředu je 29" a vzadu 27,5" kolo.
Aby těch variant nebylo málo, tak je tu i Whizz+, což je elektrokolo. V základu se počítá s 800Wh baterií, ale půjde přidat extender pro ještě větší dojezd. Zajímavé je, že všechny rámy budou z hliníkové slitiny – Rock Machine říká, že karbon a jiné kosmické materiály by jen zvedaly cenu a nepřidaly na zábavném elementu.
Spatná zpráva na závěr. Whizz je teprve ve stádiu konceptu, do produkce se dostane patrně v roce 2024.
Zdroj: Rock Machine
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na devíti webech.
Chci Premium a Živě.cz bez reklam
Od 41 Kč měsíčně