Čeští vědci vyvinuli převratnou vysokonapěťovou baterii. Je levná, nehoří a nevybuchuje

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 120

Názory k článku

avatar
16. 02. 2024 19:56

Smutný je, že takovejch článků jsem za x let četl několik desítek a pořád jsem se za těch 10-20 let v oblasti baterií a výdrže někam neposunuli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 12. 2023 17:57

Tak jestli dobře počítám, tak je její měrná hustota energie 90 Wh na kilogram.
A nevadí, že jsou teď už k dispozici akumulátory s měrnou hustotou 500 Wh na kilogram? Třeba Amprius nebo CATL? A ty od CATLu se už dávají do aut, tak nevím.
Samozřejmě, pokud by ta baterie byla levná a dala se použít do stacionárních úložišť, tak by to bylo v pořádku a tleskám. Ale zase 500 cyklů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 11. 2023 12:17

Tak, dva roky utekly jak voda, kdepak máme nějaké praktické výsledky...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 08. 2023 15:08

"pracují na elektrochemickém principu"...Asi se zeptám blbě, ale on snad existuje nějaký článek / akumulátor, který pracuje na JINÉM principu než elektrochemickém? Rád bych v tom měl jasno... 🤦

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2023 19:36

"Ve vysokonapěťovém bateriovém systému je několik baterií s celkovým napětím 200 - 500 V. To se vytváří spojením jednotlivých bateriových modulů do série. Toto vysoké výstupní napětí poskytuje vyšší účinnost, která vyplývá ze snížení ztrát při převodu.""Nízké napětí patří do rozsahu 50 až 1000 V~ (střídavé) nebo 120 až 1500 V= (stejnosměrné)."Tak se v tom vyznej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2022 00:44

Další nadějná baterie , jako těch 50 článků o revolučních bateriích které jsem četl před tím a kde jsou ty baterie. Vidim to spíš ulovit Thora, narvat ho do klece a strčit mu do prdele kondenzátor .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 03. 2022 03:02

Zivotnost pouhych 500 cycklu? Tak to je baterie pro pravidelne ukladani energie nevhodna...Na YT je zajimave reseni, kdy se prebytecna energie ze solarnich panelu a vetrniku akumuluje do hromady pisku zakopaneho v zemi, pisek se pomoci "elektriny" zahriva az na 600C, akumulovanou energii lze uchovat az nekolik mesicu a nasledne se pouziva k vytapeni. Nahrada teplarny. Reseni funguje, dokud nezrezavi trubky, kterymi se pisek zahriva/ochlazuje, tedy desitky let. Vymysleno ve Finsku.Jine zajimave reseni je na bazi "tekuteho kovu" (Liquid Metal Battery), tyto baterie na bazi vapniku (Ca) a antimonu (Sb) pracuji pri teplote cca 500C a nemaji omezeni zivotnosti poctem cyklu a jsou vyrazne levnejsi nez Li-ION baterie. Vyvinuto na MIT, v USA testuji prototypy. Nejedna se o mobilni baterii do notebooku, ale baterii pro ukladani prebytecne "elektriny" behem dne pro pozdejsi pouziti a stabilizaci elektricke site, tedy primy konkurent ceskeho vynalezu.Mozna ta nova ceska baterie neni spatna, ale pro uplatneni ke stabiliaci elektricke site vhodna neni, zivotnost 500 cyklu je prilis malo a konkurence uz ma take znacny naskok...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 03. 2022 22:58

Zajimalo by me jakou nejefektivnejsi baterii si muzu snadno vyrobit doma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 01. 2022 21:37

My vzdy neco vymysime , ale uz nejsme schopni to dotahnout do finale ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 01. 2022 11:23

V cem je presne ten progress ? Napeti normalni, kapacita/hmotnost celkem nizka (tedy srovnatelna se stavajicimi NIMH), pry nehori a nevybuchuji (to ani ty NIMH), ani vybijeci proudy nejsou nic moc (srovnatelne s NiMH) - nejak mne to neoslovilo.Nahrada ze hleda za LiPo (extremne nebezpecne a s vysokym zejmena nabijecim ale i vybijecim proudem) a LiOn (velmi nebezpecne a s oproti LiPo nizsim vybijecim proudem). Tedy snad jen rychle nabijeci NIMH s moznosti bezpecneho uplneho vybiti. Super, jednou strcim klukovi do RC auta se stejnosmernym motorem misto NiMH. Nabiji se fakt dlouho. Na my RC letadla se stridavyma motorama je to oproti stavajicim LiPo porad uplne nepouzitelne.Zustanu porad u tech jiz 15 let starych LiPo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 01. 2022 10:58

Aka bude dostupnost tohto produktu, ked v SR je problem zohnat oproti tomuto klasicke baterie AA alebo AAA od firmy Duracell. V Datartoch a podobnych prevadzkach (prip. OBI, Hornbach), maju len baterie Varta a Duracell iba na eshopoch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 01. 2022 10:01

Čeští vědci vyvinuli převratnou vysokonapěťovou baterii.
Je levná, nehoří a nevybuchuje.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------Malé Napětí je do 60 Voltů .Nízké Napětí je od 61 do 999 Voltů .Vysoké Napětí je od 1000 do 99000 Voltů .Velmi Vysoké Napětí je od 100000 Voltů +++
Redaktoři tu píšou ptákoviny !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 01. 2022 07:32

Inu, vědci pracují, novináři o tom (silně zjednodušenou formou, ale to jinak nejde) píší a čtenáři v diskuzích jsou pak ti nejchytřejší kteří všechno ví nejlépe. Skoro by těm vědcům mohli radit co mají dělat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2022 20:52

Jsem opravdu jediný, kdo si vzpomněl na staré zinko-uhlíkové baterie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2022 20:28

A jak vysoké napětí tedy má ta baterie? Víc než 150V ?
---
Pomůcka:
miandys | 26. 01. 2022 17:55
Tak jsem si něco narychlo nastudoval o značení hladin napětí baterií:
HV systémy: Jako vysokonapěťové (HV) systémy, jsou označovány systémy pro napětí vyšší než přibližně 150 V.
---

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2022 19:52

Eh a kolik jich bude " těch" úžasných baterií 🤣

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2022 19:22

Vidíte čehúni? Pánbožko vám pomáha aj keď vneho neveríte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2022 18:19

vývoj 2022, pripadne testovani do 2032, pak opet info ze ceska baterie jde do masove vyroby, giganticke plany, ele auta ujedou treba rovnou 5000km na 1 nabyti a pak vystrizliveni, ze konkurence uz pred minimalne 7 lety prisla na neco daleko lepsiho Ne tyhle zpravy fakt nezverejnovat. At vyjde na svetlo sveta kompletni finalni otestovany produkt a pak se tomu mozna bude moci uverit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2022 17:55

Tak jsem si něco narychlo nastudoval o značení hladin napětí baterií:HV systémy:Jako vysokonapěťové (HV) systémy, jsou označovány systémy pro napětí vyšší než přibližně 150 V. V případě elektromobilů se nejčastěji pohybuje napětí bateriových paketů u hybridních vozidel do 200 V (jedná se o kategorii označovanou jako Mild Hybrid), u hybridních vozidel kategorie plug-in hybrid pak 200 V až 600 V a v případě vozidel plně elektrických do 800 V u vozidel vyššího výkonu, například závodních speciálů.U domácích baterií je snaha používat napěťové hladiny blízké špičkové hodnotě požadovaného výstupního střídavého napětí. Tedy 325 V pro jednofázový systém, případně cca 600 V pro systém třífázový. Důvodem této snahy je minimalizace ztrát v systému způsobených úpravou hodnoty napětí (viz níže). Vyšší napěťová hladina sebou nese na jednu stranu mírné zvýšení rizika úrazu elektrickým proudem a vyšší riziko hoření stejnosměrného oblouku při náhodném zkratu, ale na druhou stranu menší provozní proudy výrazně snižují tepelné namáhání jednotlivých komponent a ztráty.
——-Takže je to názvosloví v pořádku, nemá to totiž nic společného s definicí napěťových hladin elektrických sítí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2022 17:13

Tak som sa dozvedel , že 500 je o niečo menej ako 2000! Koľko je to miečo ? 1 Furt ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2022 17:04

Už minimálně 23 nebo 30 let čtu, že češi vyvinuli převratný lék proti rakovině, převratnou zýzračnou baterii a to nejen češi ale ve světě...a pak se o tom přestane mluvit.....dávno tady neměla být rakovina, baterie by měly být na dojezd 100 000 km, super převratné nové systémy pohonu...asi propganda něčeho, co by mohlo ale nakonec není

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2022 15:54

Alespon jedna "revolucni baterie" kazdy tyden. Splneno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2022 15:52

nechcem si robit srandu, ani ziadne narazky. o bateriach ste toho uz hodne popisali bratia. tak verim ze sa to podari

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2022 14:59

Nechci rejpat, ale 45 mAh/g při napětí 2V, tedy 90mWh/g - to mi nepřipadá nijak mnoho. Co jsem chvilku vygoogloval, tak např. litium-ion akumulátory mají hustotu energie cca. 5-10x větší. viz. např.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1369... ...
Připouštím, že mi určitě něco uniklo. Třeba je hlavní výhoda v nízké ceně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2022 14:56

To už tu dlouho nebylo, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2022 14:51

Tak je to baterie nebo akumulátor? Očividně má hokej v názvosloví i Akademie věd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2022 14:34

A teď ještě článek o kotvách ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2022 14:19

Už to chvíľku vyzeralo, že za 01/2022 nebudeme mať prevratnú batériu. Uff, bolo to tesné, ale stihlo sa to. Môžeme ísť ďalej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2022 14:06

Slibem a falešnou nadějí neublížíš.
Musk to takhle provozuje dekády a stále je na živu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2022 13:51

Ale vše už tu bylo, myslím ty sliby atd. Ve výsledku se vhodné baterie stejně nikdy nedočkáme....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2022 13:48
26. 01. 2022 12:59

Proč se tomu asi říká "vysokonapěťová baterie", když "...výstupní napětí 2 V..." uváděné v původním článku na stránkách AV se zdá býti spíše nízké?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (25)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor