Smutný je, že takovejch článků jsem za x let četl několik desítek a pořád jsem se za těch 10-20 let v oblasti baterií a výdrže někam neposunuli.
Buď jste velký ignorant nebo absolutně nevíte o čem píšete...
jak to myslite, ze jsme se za 20 let nikam neposunuli? dnesni baterie stoji zlomek tech pred 20ti lety, maji mnohem vyssi kapacitu a vyrazne vetsi zivotnost
Tak jestli dobře počítám, tak je její měrná hustota energie 90 Wh na kilogram. A nevadí, že jsou teď už k dispozici akumulátory s měrnou hustotou 500 Wh na kilogram? Třeba Amprius nebo CATL? A ty od CATLu se už dávají do aut, tak nevím.Samozřejmě, pokud by ta baterie byla levná a dala se použít do stacionárních úložišť, tak by to bylo v pořádku a tleskám. Ale zase 500 cyklů...
Tak, dva roky utekly jak voda, kdepak máme nějaké praktické výsledky...? :-O
Roman Langer (RomanL)29. 11. 2023 12:17Tak, dva roky utekly jak voda, kdepak máme nějaké praktické výsledky...? -------------------------------------------------------------------------------------------------------To nebyla baterie, ale Transformátor, ten dělá vysoké napětí .
Ty vase definice vysokeho a nizkeho napeti se vztahuji na ochranu proti zasahu proudem. Tady v kontextu s bateriemi plati uplne jine definice. Kazdy obor si muze stanovit vlastni nazvoslovi. Jen trouba nechape kontext.
"pracují na elektrochemickém principu"...Asi se zeptám blbě, ale on snad existuje nějaký článek / akumulátor, který pracuje na JINÉM principu než elektrochemickém? Rád bych v tom měl jasno... 🤦
Radioizotopový? https://citylabs.net/technology-overview/
"Ve vysokonapěťovém bateriovém systému je několik baterií s celkovým napětím 200 - 500 V. To se vytváří spojením jednotlivých bateriových modulů do série. Toto vysoké výstupní napětí poskytuje vyšší účinnost, která vyplývá ze snížení ztrát při převodu.""Nízké napětí patří do rozsahu 50 až 1000 V~ (střídavé) nebo 120 až 1500 V= (stejnosměrné)."Tak se v tom vyznej.
Další nadějná baterie , jako těch 50 článků o revolučních bateriích které jsem četl před tím a kde jsou ty baterie. Vidim to spíš ulovit Thora, narvat ho do klece a strčit mu do prdele kondenzátor .
Novy tyden, nova baterie. Nic zvlastniho.
A pokaždý Češi 😃
mám takový smělý dotaz... Ten kondík v prdeli, krom toho že by tam byl, by měl nějaký účel?
Zivotnost pouhych 500 cycklu? Tak to je baterie pro pravidelne ukladani energie nevhodna...Na YT je zajimave reseni, kdy se prebytecna energie ze solarnich panelu a vetrniku akumuluje do hromady pisku zakopaneho v zemi, pisek se pomoci "elektriny" zahriva az na 600C, akumulovanou energii lze uchovat az nekolik mesicu a nasledne se pouziva k vytapeni. Nahrada teplarny. Reseni funguje, dokud nezrezavi trubky, kterymi se pisek zahriva/ochlazuje, tedy desitky let. Vymysleno ve Finsku.Jine zajimave reseni je na bazi "tekuteho kovu" (Liquid Metal Battery), tyto baterie na bazi vapniku (Ca) a antimonu (Sb) pracuji pri teplote cca 500C a nemaji omezeni zivotnosti poctem cyklu a jsou vyrazne levnejsi nez Li-ION baterie. Vyvinuto na MIT, v USA testuji prototypy. Nejedna se o mobilni baterii do notebooku, ale baterii pro ukladani prebytecne "elektriny" behem dne pro pozdejsi pouziti a stabilizaci elektricke site, tedy primy konkurent ceskeho vynalezu.Mozna ta nova ceska baterie neni spatna, ale pro uplatneni ke stabiliaci elektricke site vhodna neni, zivotnost 500 cyklu je prilis malo a konkurence uz ma take znacny naskok...
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 3. 2022 06:19
ja by som to videl ako novú cestu, ktorú treba rozvíjať a hľadať riešenie problému starnutia ...
Jeste na vojne byl v CR radioizotopovy kontejner davalo to tusim ze 800 W, velikost male lednicky a zivotnost byla vice nez 60 let cinnosti. Dnes se to jeste pouziva v horskych oblastech pro pohon vysilacu.
Nevím, jestli zrovna písek je vhodné médium pro uchovávání tepla.
Tak teď už víš.
500 cyklů není špatných. Baterie v mobilech většinou nemají více. Uchovávat energii v písku je hloupost, protože energie se bude ztrácet interakcí s okolím, účinnost bude přípiš nízká.Vše je otázkou ceny, pokud bude nízká, tak i 500 cyklů nebude problém.
Pokud by baterie byla levná a dala by se po dvou letech snadno recyklovat, nebyl by to tak špatný výsledek
Zajimalo by me jakou nejefektivnejsi baterii si muzu snadno vyrobit doma.
Zkus citrón a železný a měděný hřebík. A když není citrón, postačí i brambora. Nejlépe vařená. 😉
My vzdy neco vymysime , ale uz nejsme schopni to dotahnout do finale ...
no, tu presne som pocítil problém. Myšlienka vynikajúca, ale treba riešiť alebo dokázať, že sa nedá vyriešiť problém starnutia.Lenže kadejakí "politici", či súdruhovia meneeežeeeeri to odstrelia ako nanič a takéto veci sa naozaj nedajú ťahať bez peňazí ...
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 4. 2023 11:14
V cem je presne ten progress ? Napeti normalni, kapacita/hmotnost celkem nizka (tedy srovnatelna se stavajicimi NIMH), pry nehori a nevybuchuji (to ani ty NIMH), ani vybijeci proudy nejsou nic moc (srovnatelne s NiMH) - nejak mne to neoslovilo.Nahrada ze hleda za LiPo (extremne nebezpecne a s vysokym zejmena nabijecim ale i vybijecim proudem) a LiOn (velmi nebezpecne a s oproti LiPo nizsim vybijecim proudem). Tedy snad jen rychle nabijeci NIMH s moznosti bezpecneho uplneho vybiti. Super, jednou strcim klukovi do RC auta se stejnosmernym motorem misto NiMH. Nabiji se fakt dlouho. Na my RC letadla se stridavyma motorama je to oproti stavajicim LiPo porad uplne nepouzitelne.Zustanu porad u tech jiz 15 let starych LiPo.
Tohle má (pokud se to povede dotáhnout do zdárného konce) sloužit jakoSTACIONÁRNÍ akumulátorové bloky pro skladování elektrické energie! Zkrátka řešit problém dnešní obnovitelné energetiky. Viz fotovoltaiky, větrníky a spol. - chvíli vyrábí energie spoustu, chvíli zase o dost méně, a někdy zas nějaký čas prakticky nic. Jako na potvoru se reálná spotřeba elektrické energie citelně rozchází s výrobou energie obnovitelnými zdroji. Buď je tedy energie spousta, ale nemá ji kdo/co spotřebovat, nebo je naopak vysoká spotřeba, ale obnovitelné zdroje zrovna nevyrábí, nebo jen zlomek maxima.Cílem vyvíjených článků je výrazné snížení ceny / nákladů na ukládání většího množství elektrické energie.Jako náhrada Lithiových a NIHM akumulátorů pro dopravu nebo mobilní zařízení to vůbec není vyvíjeno!
Náhrada se hledá za LiFePo4
Aka bude dostupnost tohto produktu, ked v SR je problem zohnat oproti tomuto klasicke baterie AA alebo AAA od firmy Duracell. V Datartoch a podobnych prevadzkach (prip. OBI, Hornbach), maju len baterie Varta a Duracell iba na eshopoch.
Duracell je předražený krám. Co se mnohdy roky válí v regálu. Normální lidi si kupují čerstvé kvalitní baterky v Lidlu.
To som mohol cakat, plebs nakupujuci v Lidli = kapacita baterie za nizku cenu. Pre mna je najdolezitejsia spolahlivost baterie, cize chcem baterie, ktore su navrhnute tak, ze nevytekaju. https://www.youtube.com/watch
Podle testů byli baterie z Lidlu nejlepší. Bohužel teď už je maj jenom v AAA verzi. A taky netečou. Ty tesly co prodávají teď jsou odpad.
ja by som to prirovnal k salámam ..."najkvalitnejčie", čiže najdrahšie podľa vašich kritérií sa dajú kúpiť v kadejakých butikoch. Keby ste šli pred ten obchod a počítali počet zákazníkov, čo vyjdu z toho butiku s nejakým nákupom, možno by sa vám podarilo napočítať jedného dvoch za deň ...Takže výsledok? Tí, čo tam nakúpili, doma zistili, že výrobok je prestárly a omnoho, omnoho nebezpečnejší ako tie "závadné" ... Okrem toho dopestovaný na mafiánskych farmách, kde to dopestujú s 10x viac umelými hnojivami, pesticídmi, herbicídmi ako rie "nekvalitné" potraviny a akurát to predávajú 2x drahšie (taliani toto s hrúzou zistili, že "bio" potraviny sú omnoho nezdravšie pestované ako bežné, lebo to tam ovládli mafie) ...Myslím si, že podobné to je všade. Takže už dávno aj ja kupujem lacné baterky ... A posledná, čo mi vytiekla a zničila výrobok bola v laserovej vodováhe, čo mi daroval pred preveľa rokmi syn, nejako som ju dlho nepoužíval, mala komplikovanú výmenu, a traz keď reku ju idem používať som sa napokon po jodine dostal k rozobratiu úložišťa a baterka bola vytečená ... Samozrejme drahá baterka 😀
Čeští vědci vyvinuli převratnou vysokonapěťovou baterii. Je levná, nehoří a nevybuchuje.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------Malé Napětí je do 60 Voltů .Nízké Napětí je od 61 do 999 Voltů .Vysoké Napětí je od 1000 do 99000 Voltů .Velmi Vysoké Napětí je od 100000 Voltů +++Redaktoři tu píšou ptákoviny !
To je v pořádku, tady jsi na Živě. 😁
😁🙂😉
Ze článku odkazuji na web Akademie věd ČR, ze kterého jsem čerpal: „Experimentální vysokonapěťová baterie funguje na principu elektrochemické reakce“.Zdroj: https://www.avcr.cz/cs/veda-a-vyzkum/matemati... ... To samé web Fyzikálního ústavu AV ČR - hned druhá věta: „Experimentální vysokonapěťová baterie“.Zdroj: https://www.fzu.cz/aktuality/prevratny-navrh... ... A do třetice Ústav fyzikální chemie J. Heyrovského AV ČR: „Experimentální vysokonapěťová baterie,“Zdroj: https://www.jh-inst.cas.cz/cs/press-release/nova-nab... ... Takže to asi dle čtenářů Živě mají na Akademii věd ČR, ve Fyzikálním ústavu AV ČR a v Ústavu fyzikální chemie J. Heyrovského AV ČR špatně.
Karel Kilián - redaktor Živě.cz | 30. 01. 2022 10:53 Takže to asi dle čtenářů Živě mají na Akademii věd ČR, ve Fyzikálním ústavu AV ČR a v Ústavu fyzikální chemie J. Heyrovského AV ČR špatně......................................Ledaže by se těmi Bateriemi chystali napájet Vedení Vysokého Napětí,pro trafostanice . (ironicky)🙂Určitě to nejsou elektrikáři, neznají normy ČSN, no a proto plkají nesmysly .Ví jen, že elektřina kope, nebo zabíjí .Nemůžete všemu věřit pane Karle .
sorry, ale prečo by nemohli napájať aj trasy veľmi vysokého napätia?1) najprv urobia sinusové striedavé napätie (kľudne má môžete zdrbať, že sa to volá cosinusové alebo kosinusové alebo nejako inak)2) toto sa stransformuje príslušným trafom na povedzme 400kV ... Žeby to nešlo? 😀 😀 😀
No ano, párkrát napsali vysokonapěťová a je to zřejmě zásah vyšší moci, tedy automatických oprav.Ale v nadpisu je také termín vysokokapacitní a to odpovídá obsahu.
podstatné?Myslím, že sa zaoberáte nepodstatnými drobnosťami. Podstata článku nebola o meditovaní, od koľko voltov je aké napätie definované ...Nie sme tu na odbornom mieste, navyše podstatou info v článku je niečo iné ...
Budou je montovat do Trafostanic, místo elektráren ! 😀😀😀
Inu, vědci pracují, novináři o tom (silně zjednodušenou formou, ale to jinak nejde) píší a čtenáři v diskuzích jsou pak ti nejchytřejší kteří všechno ví nejlépe. Skoro by těm vědcům mohli radit co mají dělat 😉
presne. A najviac tí, čo veľmi presne vedia, kedy je napätie nízke či veľmi vysoké 😀 😀 😀
Jsem opravdu jediný, kdo si vzpomněl na staré zinko-uhlíkové baterie? 😉
Nejste.Viz mungo | 26. 01. 2022 15:44
A pamatujes si na porezni stribrozinkove baterie pro hydrometeorologicke balony? Ty bezi az s pritomnosti vzdusne vlhkosti.
A jak vysoké napětí tedy má ta baterie? Víc než 150V ?---Pomůcka:miandys | 26. 01. 2022 17:55 Tak jsem si něco narychlo nastudoval o značení hladin napětí baterií:HV systémy: Jako vysokonapěťové (HV) systémy, jsou označovány systémy pro napětí vyšší než přibližně 150 V. ---
To není nikde v článku zmíněno. Pravděpodobně se předpokládá článkové skládání, které prevýší 150V a tím je výsledek brán jako "vysokonapěťová baterie."Aneb proč do normovaných definicí nevnést trochu zmatku 😂Už bych to dál neřešil, přeji tomu, aby se to sériově a masově vyrábělo.
aha takže 230V v zásuvkách je tedy vysoké napětí ?? 🙂
Eh a kolik jich bude " těch" úžasných baterií 🤣
Vidíte čehúni? Pánbožko vám pomáha aj keď vneho neveríte
😀 viete ako sa vraví 😀"človeče pomôž si sám, aj pán Boh Ti pomôže" 😀
Bůh je jen fake news 😀
presne ako atea, teda antiboh ...úplne rovnaká viera v niečo, čo je nedokázateľné ...
vývoj 2022, pripadne testovani do 2032, pak opet info ze ceska baterie jde do masove vyroby, giganticke plany, ele auta ujedou treba rovnou 5000km na 1 nabyti a pak vystrizliveni, ze konkurence uz pred minimalne 7 lety prisla na neco daleko lepsiho 😀 Ne tyhle zpravy fakt nezverejnovat. At vyjde na svetlo sveta kompletni finalni otestovany produkt a pak se tomu mozna bude moci uverit.
nejako sa mi tiež nezdá, že tento soľný elektrolyt je cesta do budúcnosti ... Pred desiatkami rokov sa to čiastočne opustilo (okrem akumulátorov do áut pre pomocné účely) po možno viac ako 100 rokoch idenia touto cestou ... Ale iste, treba mať na zreteli aj túto možnosť, však sa zvykne vravievať, že keď boh chce, aj motyka vystrelí ...
Platí, že tohle je teprve vývoj, i když snad nadějný. Zda se někdy opravdu dostane do komerční produkce, a pokud ano, tak kdy je stále otázka.Nicméně bych rád méně pozorné čtenáře a diskutující upozornil, že řešit elektroauta u tohoto zatím jen vyvíjenoho akumulátoru je blbost!Tohle je vyvíjeno s cílem vyvinout STACIONÁRNÍ akumulátory s rozumnou kapacitou a životností při citelně nižší ceně než mají dnes komerčně nabízené akumulátory na trhu. Budování "skladů el.energie" z dnes vyráběných akumulátorů je nechutně drahé!Pro tento účel není poměr hmotnost/kapacita, ani objem/kapacita příliš důležitý (na rozdíl od dopravních / mobilních prostředků). Důležitá je cena / množství uložené energie. A samosebou do této kalkulace vstupuje také životnost.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2022 11:44
úplný súhlas. Treba aj túto cestu vyskúšať. Najmä ak sa rysuje uplatnenie ...
Tak jsem si něco narychlo nastudoval o značení hladin napětí baterií:HV systémy:Jako vysokonapěťové (HV) systémy, jsou označovány systémy pro napětí vyšší než přibližně 150 V. V případě elektromobilů se nejčastěji pohybuje napětí bateriových paketů u hybridních vozidel do 200 V (jedná se o kategorii označovanou jako Mild Hybrid), u hybridních vozidel kategorie plug-in hybrid pak 200 V až 600 V a v případě vozidel plně elektrických do 800 V u vozidel vyššího výkonu, například závodních speciálů.U domácích baterií je snaha používat napěťové hladiny blízké špičkové hodnotě požadovaného výstupního střídavého napětí. Tedy 325 V pro jednofázový systém, případně cca 600 V pro systém třífázový. Důvodem této snahy je minimalizace ztrát v systému způsobených úpravou hodnoty napětí (viz níže). Vyšší napěťová hladina sebou nese na jednu stranu mírné zvýšení rizika úrazu elektrickým proudem a vyšší riziko hoření stejnosměrného oblouku při náhodném zkratu, ale na druhou stranu menší provozní proudy výrazně snižují tepelné namáhání jednotlivých komponent a ztráty.——-Takže je to názvosloví v pořádku, nemá to totiž nic společného s definicí napěťových hladin elektrických sítí.
Tím studiem si měl začít 😁
Ano, učte se.Uznal jsem svou chybu bez ohledu co mě k ní vedlo a vše jsem vysvětlil.Snad se jednou něčeho podobného dočkáme i od vás. Ale pochybuji.
Alienku, proč vždy napřed píšeš a až pak se pokoušíš myslet?
Aby tvůj internetový život měl smysl.
😀 takto, pozrel som si vaše trápenie ohľadne toho vysokonapäťového myslím v nadpise ... 😀Keby ste od začiatku napísali, že napísali mätúce bombastické tvrdenie, ktoré sa nezakladá na skutočnosti, asi by ste nemali toľko negatívnych reakcií na vaše tvrdenie. Áno, aj ja som si myslel, že niekto vymyslel jeden článok s 1000V napätím podľa nadpisu, inak by som článok ani nešiel čítať.Na druhej strane sa dosť čudujem, že vám tak dlho po prečítaní článku trvalo pochopiť, že pod tou vysokonapäťovosťou sa akože myslelo, že sa články dajú dať do sériového zapojenia, ako to spravidla u akumulátorových šlánkov býva ...PS. ak by ste boli pravidelným čitateľom slovenskej tlače, prípadne konzumentom slovenských médií, takúto "drobnosť" by ste pokladali za absolútne férovú vec popri tom, čo tu na nás zberba skúša dookola ...
V mém případě šlo o profesionální deformaci, kde se s bateriemi vůbec nikde nepotkávám, ale kde je českými normami definováno, jaké jsou hladiny napětí a jak se jmenují. To už je pak jen krůček k pochybnosti.Nenapadlo mě, (nevěděl jsem) že u baterií se nejedná o normované názvosloví a že je zde přijata obecná nenormovaná realita: "když je to nad cca 150V, je to obecně nazýváno jako HV."Aneb jak vnest do jasného odvětví další chaos úplně zbytečně.Ale respektuji to.
počkat... to jako jiné články (tj. ty co jsou označené jako VN?) NEJDOU zapojit do série?
čerpáno z: https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/20416... ...
Bohužel je to tak. Dnes si každej mamlas vymyslí svoje označení a nezajímá se o to jestli už se nepoužívá někde jinde.
Tak som sa dozvedel , že 500 je o niečo menej ako 2000! Koľko je to miečo ? 1 Furt ?
Už minimálně 23 nebo 30 let čtu, že češi vyvinuli převratný lék proti rakovině, převratnou zýzračnou baterii a to nejen češi ale ve světě...a pak se o tom přestane mluvit.....dávno tady neměla být rakovina, baterie by měly být na dojezd 100 000 km, super převratné nové systémy pohonu...asi propganda něčeho, co by mohlo ale nakonec není
Taky léčba rakoviny za posledních 20 let pokročila. Úmrtnost se zmenšila až o desítky procent u některých druhů rakovin. Některé léky používané na léčbu jsou českého původu .
U baterek je to podobné, jsou to taky desítky procent zlepšení než před 10 až 20 lety. Třeba u telefonů to vypadá, že nevydrží déle, ale ty dnešní používáme většinou mnohem více.
U aku je dost zasadni jak vypada AV charakteristika. Osobne vyrazne vyssi nadeji vkladam do palivovych clanku
Alespon jedna "revolucni baterie" kazdy tyden. Splneno.
nechcem si robit srandu, ani ziadne narazky. o bateriach ste toho uz hodne popisali bratia. tak verim ze sa to podari
Nechci rejpat, ale 45 mAh/g při napětí 2V, tedy 90mWh/g - to mi nepřipadá nijak mnoho. Co jsem chvilku vygoogloval, tak např. litium-ion akumulátory mají hustotu energie cca. 5-10x větší. viz. např. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1369... ... Připouštím, že mi určitě něco uniklo. Třeba je hlavní výhoda v nízké ceně?
a nehořlavosti a možnosti vyrábět z normálnich surovin.Asi.
no, asi preto práve čo ste napísali ( 😀 overil som si) vravia, že batérie budú pri mlynčekoch a zrkadielkach, nie v autách, lebo okrem iného majú aj zjavne výrazne menšiu mernú hmotnosť, teda obrovský objem, čo nie je inde veľmi vhodné ...Problém ale je zjavne s nízkym počtom nabití, čo by som osobne pri životnosti 4x nižšej nepokladal veľmi za "mierne" zníženie životnosti ...
To už tu dlouho nebylo, co? 🙂
Bylo.Leclanchéův a zinko-uhlíkový článek, případně zinko-chloridový se používají už celé věky a v omezeném rozsahu je lze i regenerovat.https://cs.wikipedia.org/wiki/Leclanche%C5%AFv_%C4... ... https://cs.wikipedia.org/wiki/Zinko-uhl%C3%ADkov%C... ... http://www.battex.info...
Tak je to baterie nebo akumulátor? Očividně má hokej v názvosloví i Akademie věd.
Ano, terminologie je špatná. Jde o (sekundární) článek, v češtině akumulátor.Rechargeable battery, storage battery, or secondary cell (formally a type of energy accumulator)https://en.wikipedia.org/wiki/Rechargeable_battery... ---Mezinárodní elektrotechnický slovník / International Electrotechnical Vocabulary (IEC 60050) - Electropedia: https://www.electropedia.org/... Primary and secondary cells and batteries / https://www.electropedia.org/iev/iev.nsf/display...
To mas jako pajka x pajecka, freza x frezka... Bud to napises spravne a jsi za blbce "protoze takhle tomu nikdo nerika", nebo to napises hovorove a jsi za blbce "protoze takto je to nespravne"mittere margaritas ante porcosMP
A teď ještě článek o kotvách ... B-]
Já bych poprosil 3x zamrzlé peklo 😀
Už to chvíľku vyzeralo, že za 01/2022 nebudeme mať prevratnú batériu. Uff, bolo to tesné, ale stihlo sa to. Môžeme ísť ďalej.
Slibem a falešnou nadějí neublížíš.Musk to takhle provozuje dekády a stále je na živu.
Vidíš, on slibuje a dává falešné naděje, je neúspěšný a v koncích.Zatímco ty jsi úspěšný machr, co zvládnul napsat skvělý komentář pod článek!
Musk neslibuje, Musk vyrábí. Ta auta reálně fungují, dojezd srovnatelný s benzinovými motory. Komfort vyšší. Užitnost auta vyšší. Bezpečnost super.
S tym dojazdom by som bol opatrny ... :)
Ale vše už tu bylo, myslím ty sliby atd. Ve výsledku se vhodné baterie stejně nikdy nedočkáme....
Ale jo, nařídí to v Bruselu a určitě se něco objeví 🙂
Už zas?
Veru tych vynalezov novych baterii je tolko, ze sa nevedia rozhodnut ktory prvy vziat do vyroby, a tak pouzivaju stale tie stare 😃 Nasledujuci tyzden tu bude urcite clanok o obrovskom pokroku v jadrovej fuzii 😃
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2022 10:13
A sme doma 😃 Dnes rano som si vsimol toto https://tech.sme.sk/c/22828894/prelom-v-jadro...
Proč se tomu asi říká "vysokonapěťová baterie", když "...výstupní napětí 2 V..." uváděné v původním článku na stránkách AV se zdá býti spíše nízké? 😉
Protože další "nadějné" vynálezy mají třeba jen 0,5 V ?Nebo jde o (nevhodné) zestručnění článku. Baterie lze spojovat do série pro dosažení vyššího napětí. Ne všechny typy článků lze spojovat za sebou.
Pokud to srovnávají s NiMH, které má 1,2 V, tak je to vysokonapěťové.
No to tedy není. "Vysoké napětí" je nad 1-50 kV. To je terminus technicus. Dost na tom, že pro automotiv svět je to ohnuté... Ale 2 V fakt ne.
Článek má výstupní napěti 2V. Ale jako baterie může mít pak klidně i stovky voltů. To jsou základy elektrotechniky. Články/baterie zapojené do série zvyšuji napětí."vysokonapěťová baterie" se to nazývá kvůli tomu, k čemu se to má používat - ukládání elektřiny vyrobené solárními a větrnými elektrárnami. Tam těžko budou dva volty.
Smazáno, špatná úvaha.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 1. 2022 17:40
Ty jsi de8il nebo neumis cist? Cituji ze stranek AVCR:"Experimentální vysokonapěťová baterie funguje na principu elektrochemické reakce, jde o vodnou baterii, která využívá slanou vodu, zinek a grafit. Vysoké napětí baterii dodává speciální chaotropní sůl, jejíž vliv na vlastnosti vodných roztoků studoval před více než 130 lety pražský německý chemik Franz Hofmeister."Citace ze stranek FZU:"Vědci Akademie věd ČR patentovali vynález, který by mohl vyřešit problémy s hořícími bateriemi. Experimentální vysokonapěťová baterie, kterou zkonstruovali ve Fyzikálním ústavu a Ústavu fyzikální chemie Jaroslava Heyrovského, funguje na principu elektrochemické reakce. Vydrží 500 cyklů vybití a opětovného nabití. Její kapacita je srovnatelná s komerčními nikl-metal hydridovými bateriemi. Přitom je vyrobena z extrémně levných materiálů."
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 1. 2022 15:40
Chápu, ty bys ten nesmysl klidně podepsal 😂😂😂
Jediny podepsany nesmysl je tu ten blabol, ze si redakce neco vymyslela. A ten blabol je podepsany tebou. Nic vic, nic min.Ale co, neni to poprve, ani naposled co tady verejne exhibujes svuj podmerecny intelekt...
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 1. 2022 15:50
Ano, to jsem níže uvedl jako špatný závěr z mé klávesnice, redakce si to nevymyslela, redakce to opsala. Stačí?
Je to debil. Nejvyhlášenější blb několika serverů ještě pod jmenovkou Alien
Tak to evidentně špatně čteš - https://www.avcr.cz/cs/veda-a-vyzkum/matemati... ... Třetí odstavec:Experimentální vysokonapěťová baterie funguje na principu elektrochemické reakce ...
Haha, tak přece (špatně čtu), oni tam tu hovadinu mají taky. Tak to je gooool 😂😂😂😂Nejdřív píšou o kapacitě a najednou to změní na napěťovou hladinu 😂😂😂
Jdu udělat popcorn. Zmatený miandys nám tu začíná dávat svá moudra, která jako obvykle jsou úplně mimo. B-]
Tak až jej dochroupáš, můžeš klidně logicky vysvětlit z čeho vychází definice “vysokonapěťový” u této baterie budoucnosti se zmiňovaným výstupem 2V …. To si zase vezmu popcorn já, až to budeš “vysvětlovat” 🙂
Když nechápeš můj první příspěvek, kde jsem to už napsal, tak nevím, proč bych to měl psát znovu.Ale polopaticky a znovu. Primárním účelem této baterie, tím spíše když už, tak akumulátoru, je ukládání elektřiny vyrobené solárními a větrnými elektrárnami. Takže krom toho, že se bude ukládat energie - odtud vysokokapacitní, tak samotné napětí pro přenos asi těžko bude zmiňovaných 2V, ale právě, jak to u dálkových přenosů elektřiny bývá, vysoké napětí, odtud ono vysokonapěťový. Že se píše o jakémsi výstupním napětí 2V, je irelevantní, protože tyto velké zdroje se skládají z mnoha různých článků. Takže to klidně může být tak, že to bude kombinace 1000x2V do série (což jsou 2 kV - kategorie vysoké napětí) x určitý počet do paralelu pro vyšší kapacitu. Kapišto?Jinak při výzkumu se stejně pracuje s menším množstvím. Takže pro vědecké účely mohou uvádět, že mají článek, který má výstupní napětí 2V. A při experimentu pracuji třeba jen s malým napětím. Celá pointa a definice je v tom, k čemu se to má používat, ne co to je. Cílem je vysokonapěťová baterie pro elektrárny. Ne nějaký prcek do mobilu s malým napětím.---Dodatek: Když už jsi to dole trochu vysvětlil, tak tento příspěvek už trochu postrádá smysl, protože není vysoké napětí jako vysoké napětí. Ale v principu se na tom nic nemění. Pointa zůstává stejná.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 1. 2022 18:48
Technické parametry jakéhokoliv zařízení se doposud vždy řídily tím, čím je daný produkt, dané zařízení a ne podle toho, k čemu jej kdo bude asi či většinou používat.Úplně všude v celé elektrotechnice jsou hladny napětí naprosto jasně definovány a chraň-bůh je někde použít špatně, jedná se totiž doslova o život.Proč existuje nenormované "názvosloví" pro baterie jsi bohužel neodpověděl. Jen konstatuješ to co je bohužel zřejmé, že to tak prostě je. Žádnou pointu to nemá.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2022 12:43
To snad není možný aby byl někdo až takhle blbej.
A kde se tu probůh píše o nějakých technických parametrech? S tím tady chodíš jen ty sám. Označení "vysokonapěťová baterie" tady nemá nic společného s nějakými parametry, ale jde pouze a jen o označeni účelu použití.
Daný účel použití je ale v rozporu s normovaným názvoslovím.Jak jednoduché, avšak zřejmě těžko pochopitelné.Prostě pokud má někde nějaká definice/název normovaný základ, nemělo by toto názvosloví patřit i někam jinam.
>> Jak jednoduché, avšak zřejmě těžko pochopitelné.S tím souhlasím. Pro tebe je to těžko pochopitelné, když řešíš takovou kravinu jako nějaké normované názvosloví.
Pro koho tak asi může být kravinou řešit zásadní konflikty názvosloví v elektrotechnice.Pro kuchaře? Uklízečky? Co pekaři?
Tyto povolání tě buď intelektuálně převyšují nebo nemají potřebu blábolit v diskusích. Máš úžasnou schopnost vyprodukovat hovno a když ostatní ukážou že smrdí tak se s ním začneš pomazavat kloktat ho a tvrdit že je to čokoláda.
Skutecne ne, vysoky vnitrni odpor. Tudiz AV charakteristika nic moc.
Vzhledem k existenci prototypu jednoho článku s výstupem 2V, baterie složená z článků představena doposud nebyla, jedná se dokonce o napětí "malé" (do 50V).Ale to jen tak na okraj o našich redaktorech 😂😂😂
„Dosažené napětí je srovnatelné s napětím, kterého dosahují organické elektrolyty v komerčních lithiových bateriích. Nespornou výhodou našeho elektrolytu je vysoká vodivost, která na rozdíl od organických elektrolytů významně neklesá ani za nízkých teplot.“Dobrá, o úrovni napětí u tohoto prototypu v číslech sice nepadlo nic, ale jelikož se termín "vysokonapěťová" baterie používá v širokém segmentu použití i pod hladinou 1000V, beru zpět své uspěchané výroky.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.