Chcete se kouknout do vesmíru? Pozor, bude to riskantní podnik!

• Soukromé firmy se připravují na invazi do kosmu
  • Chtěly by se tam podívat miliony zákazníků
  • Na co by si měli dát pozor?

Třicátý květem roku 2020 se stal milníkem v letech do kosmu. Astronauti NASA se ten den „svezli“ na mezinárodní vesmírnou stanici ISS soukromou raketou Space X Crew Dragon. Američané byli po odstavení raketoplánů v roce 2011 odkázáni na ruské rakety, a tak letěli po dlouhé době na ISS vlastním dopravním prostředkem.

Větší přelom v historii astronautiky ale představoval fakt, že lidé poprvé letěli do kosmu se „soukromníkem“. Space X přitom není jediný soukromý program pro lety lidí do kosmu. Konkurenci mu dělají program Starliner firmy Boeing a program Orion firmy Lockheed Martin.

Diskuze (8) Další článek: Samsung 870 QVO zrychluje a přináší 8TB SSD i do „běžných“ počítačů

Témata článku: Vesmír, NASA, Bezpečnost, SpaceX, Budoucnost, Mezinárodní vesmírná stanice, Boeing, Crew Dragon, Cestování, Blue Origin, Vesmírná turistika, New Shepard, Virgin Galactic, Starliner, ISS, Milión zákazníků, Riskantní podnik, Kosmos, Lockheed Martin, Orion, Soukromá firma, Bude, Invaze

Velký špatný. Windows 11 mohou snižovat výkon PC až o čtvrtinu. Hlavně kvůli bezpečnosti

** Výkon PC je ve Windows 11 nižší než ve Windows 10 ** Důvodem jsou chybějící optimalizace pro AMD a nový typ ochrany ** Realita je ale ještě trochu složitější

Windows 11Windows 10IntelAMD
Manipulace, neomezená moc a zisk na prvním místě. Kauza Facebook Papers otřásá Zuckerbergovým impériem

** Whistleblowerka vynesla tisíce interních dokumentů Facebooku ** Síť nezvládá moderovat hate speech ani dezinformace ** Zuckerberg nemá nikoho, kdo by se mu postavil

CenzuraKauzyFacebook
Jak rozmazat dům, aby vás sousedi nemohli šmírovat. Jde to v Mapách Google i na Mapy.cz

** Nelibí se vám, když cizí lidé okukují váš dům? ** Všechny mapové aplikace nabízejí možnost rozmazání snímku ** Máme návod pro Apple Maps, Bing Maps, Mapy Google a Mapy.cz

SoukromíNávodyMapy
Novela DPH je hotová. Od října se i v Česku bude platit daň za zásilky do 22 eur. Možná…

** V EU se od léta daní všechny mimoevropské zásilky ** Skončilo osvobození pro ty nejlevnější do 22 eur ** Česko nestihlo schválit vlastní novelu a fungovalo zde jakési bezčasí

Anatomie kybernetické apokalypsy krok za krokem. Co se v pondělí stalo ve Facebooku?

** Včera odpoledne Facebook postihl rozsáhlý výpadek ** Tentokrát jej experti pečlivě zmapovali ** Projdeme si ho krok za krokem a vysvětlíme jednotlivé etapy