Asteroidy | Těžba | Studium

Chcete studovat problematiku těžby na asteroidech? V USA to už je možné

Sluneční soustava rozhodně netrpí nedostatkem asteroidů. Zatím naposled NASA spočítala, že kolem Slunce jich obíhá 781 454, přičemž desítky tisíc z nich se pohybují v oblasti mezi oběžnými dráhami Marsu a Jupitera (tedy v tzv. pásu asteroidů).

V současné době se o asteroidy zajímáme v podstatě jen tehdy, pokud zamíří k Zemi nebo začnou ohrožovat některé z našich technických zařízení ve vesmíru. To se však už brzy změní – a významně k tomu přispěje i nový studijní program univerzity v Coloradu.

Stejně jako na Zemi, i na asteroidech lze nalézt cenné suroviny jako zlato, stříbro, kobalt či třeba titan. NASA se domnívá, že kdybychom vytěžili všechny asteroidy z výše zmíněného pásu, každý člověk na Zemi by si mohl polepšit o 100 miliard dolarů. Jinak řečeno, všichni bychom se rázem stali miliardáři (pochopitelně jen za předpokladu rovnoměrného rozdělení tohoto bohatství, které ovšem není příliš reálné).

Jenže taková těžba vůbec není jednoduchá. A právě tady přichází na scénu Colorado School of Mines. Cílem jejího programu je připravit dnešní vědce, inženýry, podnikatele, ekonomy… na práci v průmyslu vesmírných zdrojů.

Studenti se budou podle dostupných informací vzdělávat například v oblasti geomechaniky, elektrochemie, solární a jaderné energetiky, robotiky či metalurgie.

Podle Futurismu je jen otázkou času, než se lidstvo začne myšlenku těžby na asteroidech uvádět v život. „Program vesmírných zdrojů Colorado School of Mines by mohl být prvním z mnoha, které zajistí, že průkopníci tohoto nového průmyslu budou dobře vybaveni, aby mohli čelit svým výzvám,“ uvedl jmenovaný magazín.

Foto: David Santaolalla, CC BY 2.0

Diskuze (31) Další článek: Alza si za osobní odběr účtuje už 45 Kč. Když zaplatíte předem, dostanete slevu

Témata článku: Vesmír, Budoucnost, USA, Země, Mars, Asteroidy, Těžba, Sluneční soustava, Slunce, Vzdělávání, Studium, Jupiter, Futurismus, Asteroid, Nový průmysl, Stříbro, Mines, Zlato, Dnešní vědec, Jaderná energetika, Oběžná dráha, Colorado, Dolar, Dostupná informace, Mars a Jupiter

Lék na oteplování planety: Dokázali bychom posunout Zemi dál od Slunce?

** Aktuální změny klimatu jsou marginální ve srovnání s tím, co čeká Zemi za pár miliard let. ** Slunce se začne v budoucnu rozpínat a zvyšovat svou zářivost. ** Dokázali bychom Zemi posunout dál od Slunce a zachránit ji?

Co zabírá nejvíce místa na disku? Těchto 10 nástrojů odhalí největší žrouty dat

** Je vhodné jednou za čas zanalyzovat, co vám leží na disku ** Poradíme vám nástroje, kterými zjistíte, jaká data uchováváte ** Podle výsledků můžete optimalizovat svá data či úložiště

Velká pitva telefonu: Co se skrývá uvnitř šestipalcové placky Nokia 7.1

** Jak vypadá nitro téměř 6" mobilního telefonu? ** Provedli jsme pitvu Nokia 7.1 se třemi kamerami ** Základní deska je vlastně docela maličká

Pokud Google a Huawei ukončí spolupráci, bude to prý hrozba pro celý svět

** Huawei chce vlastní OS pro mobily i PC. Mohl by ale uspět na Západě? ** Proti firmě se mezitím postavil i Facebook ** Google ale zároveň varuje před totální blokádou

Zranitelnost platebních karet Visa umožňuje zločincům obejít limit při bezkontaktních platbách

** Odborníci přišli na to, jak obejít limit bezkontaktních plateb ** Stačí zařízení, ovlivňující komunikaci mezi kartou a terminálem ** Stahují se nad bezkontaktními platbami mračna?