Těžba | Asteroidy | Studium

Chcete studovat problematiku těžby na asteroidech? V USA to už je možné

Sluneční soustava rozhodně netrpí nedostatkem asteroidů. Zatím naposled NASA spočítala, že kolem Slunce jich obíhá 781 454, přičemž desítky tisíc z nich se pohybují v oblasti mezi oběžnými dráhami Marsu a Jupitera (tedy v tzv. pásu asteroidů).

V současné době se o asteroidy zajímáme v podstatě jen tehdy, pokud zamíří k Zemi nebo začnou ohrožovat některé z našich technických zařízení ve vesmíru. To se však už brzy změní – a významně k tomu přispěje i nový studijní program univerzity v Coloradu.

Stejně jako na Zemi, i na asteroidech lze nalézt cenné suroviny jako zlato, stříbro, kobalt či třeba titan. NASA se domnívá, že kdybychom vytěžili všechny asteroidy z výše zmíněného pásu, každý člověk na Zemi by si mohl polepšit o 100 miliard dolarů. Jinak řečeno, všichni bychom se rázem stali miliardáři (pochopitelně jen za předpokladu rovnoměrného rozdělení tohoto bohatství, které ovšem není příliš reálné).

Jenže taková těžba vůbec není jednoduchá. A právě tady přichází na scénu Colorado School of Mines. Cílem jejího programu je připravit dnešní vědce, inženýry, podnikatele, ekonomy… na práci v průmyslu vesmírných zdrojů.

Studenti se budou podle dostupných informací vzdělávat například v oblasti geomechaniky, elektrochemie, solární a jaderné energetiky, robotiky či metalurgie.

Podle Futurismu je jen otázkou času, než se lidstvo začne myšlenku těžby na asteroidech uvádět v život. „Program vesmírných zdrojů Colorado School of Mines by mohl být prvním z mnoha, které zajistí, že průkopníci tohoto nového průmyslu budou dobře vybaveni, aby mohli čelit svým výzvám,“ uvedl jmenovaný magazín.

Foto: David Santaolalla, CC BY 2.0