Na otázku v nadpisu pojďme odpovědět hned v úvodu: V úsecích bez trolejí (kterých bude naprostá většina) bude proud pro elektromotory vyrábět palubní naftový agregát. S jeho úpravami pomůže i původní výrobce elektrické výzbroje, pražská společnost Cegelec. Ve výbavě přibudou trakční baterie.
Zní to jako šílený projekt. Jeho strůjci se ptají: „Jak by dnešní Sir Phileas Fogg objel svět? Trolejbusem!“ A tak koupili Solaris Trolino 12 AC a naplánovali cestu o šesti etapách. První z Brna do Vladivostoku má odstartovat 1. června a i vy se můžete kousek svézt, stačí nabídnout jízdné.
Tým má s cestovními eskapádami bohaté zkušenosti. Už dojel na Babettách k Černému moři, přepluli Středozemní moře na vlastnoručně postaveném katamaránu z PET lahví, s Felicií předělanou na drezínu projeli nejsevernější železnici světa.
Technické údaje trolejbusu (podle autorů):
- Hmotnost: 12 811 kg, což je stejně jako 674 264 myší domácích
- Výkon: 175 kW, tedy o 25 kW více než Tesla model 3 SR
- Délka: 12 000 mm, jako 15 užovek
- Šířka: 2 550 mm, což znamená, že má podlahovou plochu jako průměrná garsonka