Chystá se nová zpráva pro mimozemšťany. Zapojíte se?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

20. 11. 2018 16:06

Maximálně tak smotnem brčko a můžou zase letět pryč, ale každopádně je musíme nejprve ožrat a pak uvidíme.

20. 11. 2018 12:41

Až ten signál dorazí k nějakým inteligentním bytostem, dost možná již na této planetě žádná civilizace existovat nebude. Problém je, že si těžko dokážeme představit obrovské mezihvězdné (natož mezigalaktické) vzdálenosti. I kdyby v pozorovatelné části Vesmíru nyní existovala miliarda civilizací, průměrná vzdálenost mezi nimi by byla tak obrovská, že to je mimo naši představivost. Komunikace na takovou vzdálenost pomocí rádiových signálů je prakticky vyloučena.

19. 11. 2018 21:30

A co jim chcete vzkázat? Že v Africe zemře každou sekundu jedno děcko hladem? Nebo o Indii, která je tak rozvinutá, že se tam obchoduje se ženami a dětmi? No to by Ufouni koukali na drát, jak se žije na Zemi ve 21. století a jak jsme civilizovaní. ☺

Anonymizovaný  |  19. 11. 2018 20:47

Volte Zemana kancléřem galaktického senátu To bych tam poslal... Ať už je co nejdál...

Sdílím nadšení a mám radost z takových projektů. Bohužel se však domnívám, že je to marné, protože pokud by byla v okolí naší hvězdy nějaká relativně pokročilá civilizace, schopná zachytit rádiové signály, podobně jako je na Zemi chytáme pomocí radioteleskopů, tak by nám už mohla teoreticky i odpovědět. Ono i obyčejné vysílání z dob prvního dobývání vesmíru, kosmických závodů USA-SSSR, se do okolního vesmíru vysílá už cca 50let. Tedy průměr je 25 světelných let od našeho Slunce a to už je taky docela hodně hvězdných systémů (cca 100? když tak mě opravte někdo). Nicméně ani toto neznamená, že ve vesmíru chybí život. Prostě jen v takové blízkosti není dost vyspělá civilizace. Nakonec ještě malá poznámka, osobně se domnívám, že konvenční cestou jako je dnešní způsob zkoumání vesmíru to dlouhodobě nepůjde a bude potřeba najít alternativní způsoby cestování. Sice to dnes zní jako ryzí Sci-Fi, ale nakonec se ten prostor stejně bude muset nějak ohnout a gravitace ochočit

19. 11. 2018 16:37

možná se v tuhle chvíli půlka vesmíru vybavuje v reálném čase a na rádiovou komunikaci kašle, stejně jako by vědci v NASA kašlali na nějaké kouřové signály indiánů v Amazonii ...

19. 11. 2018 16:00

Ne, čekám na subprostorový vysílač, pro vysílání do hlubokého vesmíru, třeba jako byl ve Star Treku MIDAS. Možná drobnost, nevysílal bych do vesmíru žádné zprávy (mimo těch, které šíří běžně používané technologie), dokud vím, že nemám jak se bránit případnému útoku emzáků (o jejich mírumilovnosti dost pochybuji). Jak by řekli Noxové (SG), jsme ještě příliš mladí rozuměj zaostalí, naivní.

19. 11. 2018 13:46