Vedle stále ještě drahých elektrokol se rozmáhají konverzní kity, které obyčejnému kolu přidají motor. Problém jsou kabely, spojení motoru a baterie a hlavně přenos síly – některé kity na to jdou přes pneumatiku, nejčastěji jde o elektromotory integrované do středu kol, nebo mezi kliky. Posledním příspěvkem je britský kit Skarper (skarper.com), který se přicvakne na zadní vidlici a energii předává pomocí brzdového kotouče.
Skarper v akci (včetně expresního sundávání):
Modul váží 3,3 kg, stačí na dojezd až 60 km a maximální rychlost podle legislativy omezenou na 25 nebo 32 km/h. Trumfem Skarperu je, že jde přidat na téměř libovolné kolo.
Modifikace jsou jednoduché – je nutné vyměnit brzdový kotouč kompatibilní s patentovaným systémem DiskDrive (i nadále slouží k brždění) a na spodní vidlici se přidají konzolky pro zacvaknutí modulu. Ten je možné po každé jízdě sundat a vzít s sebou domů k nabíječce.
Skarper nemá žádný ovladač, motor se prostě jen zapne, a pak pomocí bezdrátového senzoru na klikách reaguje na šlapání jezdce. Kit je ve stádiu zavádění výroby, k prvním zákazníkům se má dostat v roce 2023 s cenou 1000 liber.
Kromě základní jednotky vhodné do města a na silnice Skarper spolupracuje s Red Bull Advanced Technologies na kitu pro terénní kola – to zní jako bikerský sen – na kopec s pomocí elektřiny, dolů jako na normálním biku!