6× olympijský a 11× světový šampion v dráhové cyklistice sir Chris Hoy se podílí na vývoji, jako investor a marketingová tvář projektu. obr.: Skarper

6× olympijský a 11× světový šampion v dráhové cyklistice sir Chris Hoy se podílí na vývoji, jako investor a marketingová tvář projektu. | obr.: Skarper

Modul váží 3,3 kg, stačí na dojezd až 60 km a maximální rychlost podle legislativy omezenou na 25 nebo 32 km/h. obr.: Skarper

Modul váží 3,3 kg, stačí na dojezd až 60 km a maximální rychlost podle legislativy omezenou na 25 nebo 32 km/h. | obr.: Skarper

Hlavními trumfy jsou nízká hmotnost, snadná instalace na téměř libovolné kolo bez kabelů a možnost modul snadno sundat a odnést. obr.: Skarper

Hlavními trumfy jsou nízká hmotnost, snadná instalace na téměř libovolné kolo bez kabelů a možnost modul snadno sundat a odnést. | obr.: Skarper

Výkon se přenáší na kotouč bubnové brzdy. Původní se musí vyměnit za disk kompatibilní s patentním systémem DiskDrive. obr.: Skarper

Výkon se přenáší na kotouč bubnové brzdy. Původní se musí vyměnit za disk kompatibilní s patentním systémem DiskDrive. | obr.: Skarper

Sundání a opětovná instalace modulu je otázkou sekund. obr.: Skarper

Sundání a opětovná instalace modulu je otázkou sekund. | obr.: Skarper

Pojistka, která Skarper uvolní  ze zámků. obr.: Skarper

Pojistka, která Skarper uvolní  ze zámků. | obr.: Skarper

Jeden ze zámků upevněný na zadní stavbě bicyklu. obr.: Skarper

Jeden ze zámků upevněný na zadní stavbě bicyklu. | obr.: Skarper

Po sundání lze modul snadno přenášet. obr.: Skarper

Po sundání lze modul snadno přenášet. | obr.: Skarper

Technické specifikace modulu. obr.: Skarper

Technické specifikace modulu. | obr.: Skarper

Podrobnosti k systému DiskDrive. obr.: Skarper

Podrobnosti k systému DiskDrive. | obr.: Skarper

Jak těžké to bude? Skarper přidá 3,3 kg. obr.: Skarper

Jak těžké to bude? Skarper přidá 3,3 kg. | obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

Tým stojící za projektem Skarper. obr.: Skarper

Tým stojící za projektem Skarper. | obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

obr.: Skarper

6× olympijský a 11× světový šampion v dráhové cyklistice sir Chris Hoy se podílí na vývoji, jako investor a marketingová tvář projektu. obr.: Skarper

6× olympijský a 11× světový šampion v dráhové cyklistice sir Chris Hoy se podílí na vývoji, jako investor a marketingová tvář projektu. | obr.: Skarper

Modul váží 3,3 kg, stačí na dojezd až 60 km a maximální rychlost podle legislativy omezenou na 25 nebo 32 km/h. obr.: Skarper
Hlavními trumfy jsou nízká hmotnost, snadná instalace na téměř libovolné kolo bez kabelů a možnost modul snadno sundat a odnést. obr.: Skarper
Výkon se přenáší na kotouč bubnové brzdy. Původní se musí vyměnit za disk kompatibilní s patentním systémem DiskDrive. obr.: Skarper
Sundání a opětovná instalace modulu je otázkou sekund. obr.: Skarper
24
Fotogalerie

Chytré řešení. Skarper přidá elektromotor každému kolu, energii přenáší přes brzdový kotouč

Vedle stále ještě drahých elektrokol se rozmáhají konverzní kity, které obyčejnému kolu přidají motor. Problém jsou kabely, spojení motoru a baterie a hlavně přenos síly – některé kity na to jdou přes pneumatiku, nejčastěji jde o elektromotory integrované do středu kol, nebo mezi kliky. Posledním příspěvkem je britský kit Skarper (skarper.com), který se přicvakne na zadní vidlici a energii předává pomocí brzdového kotouče.

Skarper v akci (včetně expresního sundávání):

Modul váží 3,3 kg, stačí na dojezd až 60 km a maximální rychlost podle legislativy omezenou na 25 nebo 32 km/h. Trumfem Skarperu je, že jde přidat na téměř libovolné kolo.

Modifikace jsou jednoduché – je nutné vyměnit brzdový kotouč kompatibilní s patentovaným systémem DiskDrive (i nadále slouží k brždění) a na spodní vidlici se přidají konzolky pro zacvaknutí modulu. Ten je možné po každé jízdě sundat a vzít s sebou domů k nabíječce.

Skarper nemá žádný ovladač, motor se prostě jen zapne, a pak pomocí bezdrátového senzoru na klikách reaguje na šlapání jezdce. Kit je ve stádiu zavádění výroby, k prvním zákazníkům se má dostat v roce 2023 s cenou 1000 liber.

Kromě základní jednotky vhodné do města a na silnice Skarper spolupracuje s Red Bull Advanced Technologies na kitu pro terénní kola – to zní jako bikerský sen – na kopec s pomocí elektřiny, dolů jako na normálním biku!

Určitě si přečtěte

Články odjinud