Měsíc | Japonsko | Toyota

Cíl Luna: Japonská vesmírná agentura s Toyotou míří na Měsíc

• Na Měsíc si dělá zálusk i Japonsko
  • Vesmírná agentura JAXA spojí své síly s Toyotou
  • Společně vyšlou na naši přirozenou družici robotický rover

Z Měsíce se v poslední době stal velmi lákavý cíl pro celou řadu zemí, vesmírných agentur i soukromých společností. Je relativně blízko, představuje řadu zajímavých příležitostí a i v dnešní době úspěšné výpravy na naši oběžnici přinášejí nemalou porci mezinárodní prestiže.

Podle nejnovějších prohlášení japonských představitelů si teď na Měsíc dělá zálusk i Země vycházejícího Slunce. Japonská vesmírná agentura JAXA spojí své síly s domácím automobilovým gigantem Toyotou a společným úsilím vyšlou na Lunu robotický rover.

První plnohodnotný vesmírný projekt Toyoty

Pokud jde o vesmírné lety, společnost Toyota se již podílela na vývoji malého humanoidního robota Kirobo, který v srpnu 2013 přiletěl na Mezinárodní vesmírnou stanici s japonskou nákladní kosmickou lodí Kounotori 4.

Cílem tohoto experimentu bylo vyzkoušet spolupráci lidských astronautů s mluvícím robotem v prostředí vesmírné stanice. Teď se Toyota hodlá pustit do svého prvního plnohodnotného vesmírného projektu.

Detaily plánované mise hodlá agentura JAXA zveřejnit během svého nadcházejícího symposia, které se uskuteční v Tokiu. Spolupráce agentury JAXA s Toyotou bude zřejmě ještě širší a Toyota se bude podílet na vývoji vesmírné sondy a dalších technologiích. Automobilka ale zatím nezveřejnila bližší detaily.

Japonská mise na Měsíc je součástí opětovně probuzeného zájmu pozemšťanů o Měsíc, který značně upadl po jednoznačném vítězství Spojených států ve studenoválečném soupeření o dobytí Měsíce se Sovětským svazem. Po 50 letech útlumu se teď konečně kolem Měsíce zase něco začíná dít.

Mluví se o tom, že Měsíc je vlastně dalším kontinentem naší planety, a že bychom toho měli pořádně využít. Japonsko vlastně již v roce 2017 prohlásilo, že kolem roku 2030 přistane na Měsíci japonská pilotovaná mise. Zatím ale není jasné, jak reálné tyto záměry jsou.

Doposud se na povrch Měsíce dostaly pouze sondy Spojených států, Sovětského svazu a nově také Číny. Nedávno se na měsíční výpravu vydal i Izrael, když na nosné raketě společnosti SpaceX vyrazila na cestu lunární sonda Beresheet s přistávacím modulem soukromé izraelské společnosti SpaceIL. Pokud se něco nepokazí, tak by její přistávací modul měl dosednout na Měsíc 11. dubna. Izrael se v tu chvíli stane nečekanou čtvrtou zemí dobyvatelů Měsíce.

Diskuze (3) Další článek: ČÚZK spustil nové geolokační API. Vývojáři mohou hledat místa v Česku

Témata článku: Vesmír, Výzkum, SpaceX, Země, USA, Měsíc, Čína, Japonsko, Slunce, Sovětský svaz, Izrael, Toyota, Přistávací modul, Vesmírný projekt, Mise, Tokio, Zálusk, Vesmírná agentura, Sonda, Rover, JAXA, Luna

Bizarní šmejdy z asijských e-shopů: Když to stojí pár dolarů, pochybujte o tom

** Typické žluté obálky z Číny už před lety zavalily nejen Českou poštu ** Pokud ale něco stojí dolar, často tomu odpovídá i kvalita ** Jak vypadají příklady těch nejbizarnější šmejdů?

The Pirate Bay má vážné problémy. Možná se opravdu blíží její konec

** Kdysi nezničitelný pirátský web se potýká s problémy ** Z mnoha míst je už měsíce nedostupný ** Další krize dorazila v neděli

USB kabely IKEA: Ať už USB-C nebo Lightning, překvapí svými vlastnostmi

** IKEA nabízí USB kabely pro napájení telefonů či jiných zařízení ** Nově zařadila i kabel s konektorem Lightning pro zařízení Apple ** Kabely překvapily svým kvalitním zpracováním a nízkou cenou

Čína si věří: „Naše hypersonické střely potopí americké letadlové lodě“

** Číně roste sebevědomí ** Nedávno uvedla, že její nové hypersonické střely mohou potopit velké letadlové lodě US Navy ** Podle komentátorů Čína nejspíše takové střely má, i když není jasné kolik

Ověřte si, jak je na tom váš disk nebo SSD: 8 tipů na aplikace, které vám to řeknou

** Na pevných discích bývá uloženo to nejcennější – naše data ** Sledujte jejich „zdravotní stav“ pomocí jednoho z nástrojů ** Případné problémy díky nim odhalíte dříve než nastanou

Jak je na tom baterie ve vašem notebooku? Otestujte si ji!

** Životnost akumulátorů není neomezená a jednoho dne přijde konec ** Otestovat stav baterie můžete pomocí celé řady nástrojů ** Případné problémy díky nim odhalíte dřív než bude pozdě