obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Stellantis

obr.: Maserati

obr.: Maserati

obr.: Maserati

obr.: Maserati

obr.: Stellantis
obr.: Stellantis
obr.: Stellantis
obr.: Stellantis
16
Fotogalerie

Čím dál jedete, tím víc nabijete. Italové mají testovací silnici, která nabíjí elektromobily za jízdy

Bezdrátové nabíjení? Pro mobily a chytré hodinky dnes standard. Ale co auta? Přijet do garáže a nemuset připojit konektor, to zní jako dobrá inovace. Ale Italové jdou ještě dál – chtějí elektromobil pohánět/nabíjet za jízdy.

Projekt se jmenuje Arena del Futuro a má potenciál změnit život s elektromobilem. Využívá Dynamický bezdrátový přenos energie od společnosti Stellantis. Ve vozovce jsou umístěné cívky, které přímo napájí elektromotor ve vozidle. Energie uložená v baterii se tak ušetří do míst, kde bezdrátové napájení není k dispozici.

Dle koncernu Stellantis mohl při testování jet Fiat 500 EV běžnou dálniční rychlostí, aniž by spotřebovával energii z akumulátoru. Zkoušky probíhaly také s elektrickým autobusem značky Iveco.

maserati-grecale-folgore-2022-01-min.png2024-maserati-grecale-folgore-ev-rear-three-quarter-view.jpg
K projektu by se mělo brzy připojit i Maserati se svým elektrickým Grecale Folgore.

Zásadní nevýhodou jsou pochopitelně náklady. Integrace takové technologie do vozovky je drahá. Od masového nasazení je podobná technologie ještě hodně vzdálená, i kdyby pracovala spolehlivě, stejně by bylo nutné rozkopat kvůli ní dopravní infrastrukturu. Jde však o zajímavý příslib do budoucna a možné řešení velmi aktuálního problému s dojezdem i nutností nabíjení.

Určitě si přečtěte

Články odjinud