Čím dál jedete, tím víc nabijete. Italové mají testovací silnici, která nabíjí elektromobily za jízdy

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 76

Názory k článku

27. 06. 2022 14:05

Fungovat to začne tak za tři sta let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2022 07:41

Už zase?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2022 18:46

Vtipný článek. V nadpisu se píše:"Čím dál jedete, tím víc NABIJETE. Italové mají testovací silnici, která NABÍJÍ elektromobily za jízdy"Až na to, že vůbec. Ty elektromobily se vůbec nenabijí, ale jsou pouze poháněny. A samozřejmě je to nesmysl. To už rovnou můžeme nad dálnici postavit trolej. Vyjde to mnohonásobně levněji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 06. 2022 17:31

Už jen nabíjení mobilních telefonů pár W bezdrátově může být problém. Až bude fúze a energie tolik, že nebudeme vědět co s ní, proč ne... ale ne teď...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2022 10:07

Bezdratove nabijeni je nesmysl kvuli ucinnosti. I kdyby se povedlo 90% (osobne verim tak v 60%, nevidim duvod, aby to melo vice nez Qi, zvlast, ldyz se to auto pohybuje a je od nabijecky radove dal), porad to znamena dat 10% do tepla. To by ta silnice mela jednak problem s chlazenim, a jednak na tom nevidim nic moc ekologickeho. A uz vubec to nijak neresi krizi na trhu energii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 06. 2022 09:19

S rovnakym napadom sa uz davnejsie hrali aj v Holandsku a nic z toho nebolo.Jedina moznost, ako toto podla mna zaplatit je spravit zvlast cestu s mytnou branou a vyberat extra poplatok za nabijanie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 06. 2022 08:29

Kolik elektromobilů to stihne pohánět současně. Tedy když by jelo na 1 km silnice třeba 10 elektromobilů s určitými rozestupy mezi sebou, zvládne je to pohánět všechny najednou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2022 20:19

A nebude nakonec mnohem jednodušší a levnější, nad silnicí natáhnout trolejové vedení, auta vybavit pantografy a sběrači a znova vynaleznout trolejbusy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 06. 2022 19:42

Bezdrátové nabíjení vidím jako fungující tak maximálně doma v garáži, nebo na nějakém parkovacím místě (i když nějaká výsuvná plocha, která se dotkne automaticky auta a začne nabíjet by byla efektivnější a pro uživatele stejně bezstarostná, akorát údržba pro provozovatele by byla podstatně nákldanější). Na silnici je to nesmysl. Chápu, že před lety to mohlo někomu připadat jako dobrý nápad a tak se do toho pustili. Bohužel jim nedošlo, že ostatní technologie se také vyvíjí a oni tím, že začínají prakticky od nuly nemají moc šancí je dohnat. Dojezd elektromobilů i rychlonabíjení je už nyní vyřešená věc. Teď jde už jen o to ty technologie zlevnit i pro dostupné automobily a ještě trochu vylepšit, aby byly použitelné i pro nákladní dopravu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 06. 2022 19:21

To je ovšem kravina jak hrom. Jakou asi tak takový přenos energie má účinnost? Myslím, že když řeknu 50%, tak to ještě budu dost přehánět. A ne, bez přímého kontaktu to nikdy lepší nebude. Vyhozené hromady peněz (nepochybně štědře zadotované z daní občanů) a výsledek skončí zaručeně jen jako pěkný technologický demonstrátor, v praxi k ničemu nepoužitelný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 06. 2022 18:49

To som mal ako male decko, akurat to nebol bezdratovy prenos, vola sa to autodraha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 06. 2022 17:54

Toto už zkoušeli před mnoha lety, jenže jak píší v článku:
"mohl při testování jet Fiat 500 EV běžnou dálniční rychlostí, aniž by spotřebovával energii z akumulátoru".
Jedná se zhruba o přenos energie 20kW/h, což sice stačí na jízdu, ale nestačí to již na dobíjení baterie. Pro kamion taky nedostatečné, ten potřebuje alespoň 100kW/h.
Takže za obrovské náklady by toto řešení stačilo jen na jízdu. Jo kdyby byl přenos energie vyšší, to by byla jiná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2022 16:55

Jo, 20 Kč/kWh - děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 06. 2022 16:28

tohle je neuvěřitelná pitomost. Naprosto mě dokáže nasrat jak na tohle může někdo dostat peníze a zkoumat to.
Snažíme se šetřit energie i materiál a tohle je pravej opak. Za hodinu jízdy se to nabije jako za 5 minut na rychlonabíječce, navíc za strašnejch ztrát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 06. 2022 15:18

Jsem klidný, jako s přímotopy -
Až se ovce nachytají, osolíme pak elektřinu tak že se z toho .........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 06. 2022 15:17

Ta energie snad nejde přímo do motoru, to by auto jelo i bez sešlápnutí pedálu.
Hádám že auto musí mít cívku pro příjem energie.
Jak to je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor