Čína chce pomocí robotických zařízení dopravit na Zemi měsíční horniny

Čína má v plánu shromáždit vzorky měsíčních hornin a dopravit je na Zemi. A to výhradně pomocí robotického orbiteru, roveru atd.

Tato ambiciózní mise by podle dostupných informací měla proběhnout již koncem příštího roku. Pokud bude úspěšná, vědci dostanou příležitost studovat další dva kilogramy hornin pocházejících z naší přirozené družice.

Výchozí myšlenka je taková, že z lunárního orbiteru bude vyslán dopravní prostředek, který na povrch Měsíce transportuje rover. Ten provede potřebné geologické práce a následně se vrátí zpět.

Číňané si tímto způsobem navíc otestují schopnosti svých vesmírných robotů, které chtějí v budoucnu využít i při budování měsíční základny. Nejprve však potřebují dokončit montáž a opravy několika svých technických zařízení včetně rakety Long March 5.

Z toho mj. plyne, že výše uvedený harmonogram se ještě dost možná bude měnit. Analýza takových vzorků by nám každopádně mohla odhalit řadu nových zajímavých poznatků o Měsíci.

Titulní foto: Pharmattila, CC BY-SA 4.0

Diskuze (10) Další článek: Do Chromu se vrátí funkce „zavři ostatní záložky“. Google se s odstraněním trochu unáhlil

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Roboti, Země, Čína, Měsíc, Geologie, Zajímavý poznatek, Zařízení, Rover, Robotické zařízení, Vzorek, Hornina, Měsíční hornina, Cin, Long March

Dva systémy v jednom. Přehled virtualizačních nástrojů

Díky virtualizaci lze jednoduše provozovat druhý operační systém nad tím hlavním. Může posloužit pro experimenty, ale také plnohodnotnou práci. A to i v podobě, kdy o virtualizaci nemusíte vůbec vědět.

Software
Švýcaři legalizovali sebevražednou kapsli Sarco vytištěnou na 3D tiskárně

** Firma Exit International chce usnadnit proces asistované sebevraždy ** Jako řešení nabízí „kapsli“ Sarco vytištěnou na 3D tiskárně ** S důstojným odchodem pomůže dusík a umělá inteligence

ŠvýcarskoSebevraždaTechnologie
9 lehce paranoidních tipů a triků, jak si ve WhatsApp zabezpečit soukromí

** Řešíte přes WhatsApp věci, k nimž by se neměl dostat nikdo cizí? ** Máme pro vás 9 tipů na zvýšení ochrany soukromí a bezpečnosti ** Udělejte z komunikátoru nedobytnou pevnost!

WhatsAppNávodyTipy a triky