Čína chce pomocí robotických zařízení dopravit na Zemi měsíční horniny

Čína má v plánu shromáždit vzorky měsíčních hornin a dopravit je na Zemi. A to výhradně pomocí robotického orbiteru, roveru atd.

Tato ambiciózní mise by podle dostupných informací měla proběhnout již koncem příštího roku. Pokud bude úspěšná, vědci dostanou příležitost studovat další dva kilogramy hornin pocházejících z naší přirozené družice.

Výchozí myšlenka je taková, že z lunárního orbiteru bude vyslán dopravní prostředek, který na povrch Měsíce transportuje rover. Ten provede potřebné geologické práce a následně se vrátí zpět.

Číňané si tímto způsobem navíc otestují schopnosti svých vesmírných robotů, které chtějí v budoucnu využít i při budování měsíční základny. Nejprve však potřebují dokončit montáž a opravy několika svých technických zařízení včetně rakety Long March 5.

Z toho mj. plyne, že výše uvedený harmonogram se ještě dost možná bude měnit. Analýza takových vzorků by nám každopádně mohla odhalit řadu nových zajímavých poznatků o Měsíci.

Titulní foto: Pharmattila, CC BY-SA 4.0

Diskuze (10) Další článek: Do Chromu se vrátí funkce „zavři ostatní záložky“. Google se s odstraněním trochu unáhlil

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Země, Roboti, Čína, Měsíc, Geologie, Orbiter, Robotické zařízení, Hornina, Long March, Cin, Zařízení, Zajímavý poznatek, Měsíční hornina, Vzorek, Rover

Windows 2.0 mají 35. narozeniny. Nainstalovali jsme je. Chybí hlavní panel, ale okna už se překrývají

**Windows 2.0 byly představeny 9. prosince 1987. **Oproti předchůdci se okna mohla překrývat a plochu začaly plnit ikony. **Centrálním bodem platformy byl správce souborů, nechyběly některé klasické nástroje jako Malování.

Operační systémyMicrosoftWindows