Investice | Čína | Hyperloop

Čína chce ulevit svým přetíženým silnicím. Investuje do Hyperloopu

Ulicemi největších čínských měst denně projíždějí milióny osobních automobilů. To jednak škodí životnímu prostředí a jednak způsobuje obrovské dopravní zácpy. Vláda sice buduje nové komunikace, jenže auta prostě přibývají příliš rychle. Je tedy nutné hledat i jiná řešení.

Čínské státní společnosti se proto rozhodly investovat do amerických startupů Arrivo a Hyperloop Transportation Technologies. A rozhodně nejde o zanedbatelné částky – první jmenovaný získal cca 1 miliardu dolarů a druhý 300 milionů dolarů.

Obě firmy mají velké plány, ale její přístupy se v určitých ohledech liší. Arrivo se zaměřuje na dálniční dopravu – chce vytvořit samostatné „pruhy“ (zatím není jasné, zda nadzemní či podzemní) v nichž se vozidla budou moct pohybovat rychlostí 320 km/hod. Samozřejmě na magneticky nadnášených plošinách v téměř vzduchoprázdných tubusech.

„Miliarda dolarů by mohla stačit na vytvoření třítrasového městského systému hyperloopu, přičemž každá sekce bude mít 9,5 až 14,4 kilometrů,“ uvedl spoluzakladatel Arriva, Andrew Liu, v rozhovoru pro Bloomberg.

Hyperloop Transportation Technologies oproti tomu hodlá přepravovat pouze lidi, nikoliv i jejich vozy. Ovšem rychlostí až 1200 km/hod. Většina z výše zmíněných 300 milionů dolarů prý bude využita na postavení desetikilometrové testovací dráhy v provincii Kuej-čou.

Zatím není jasné, jak moc se tyto investice Číně nakonec vyplatí. Kromě pořizovací ceny je zapotřebí vzít v potaz i náklady na údržbu apod. a skutečnost, že budou-li jízdenky drahé, míra zájmu o cestování Hyperloopem může být příliš nízká na to, aby jeho provozování mělo nějaký významný efekt.

Foto: Hyperloop Transportation Technologies

Nakupování z Číny a jinde ze zahraničí: Co obnáší objednávka z e-shopu mimo Česko

Diskuze (10) Další článek: Svobodný RISC-V: Možná za deset let po ARMu neštěkne ani pes. Google a armáda dalších vyvíjejí konkurenční procesor

Témata článku: Technologie, Budoucnost, Investice, Doprava, Čína, Hyperloop, Zanedbatelná částka, Dolar, Bloomberg, Určitý ohled, Osobní automobil, Životní prostředí, Kuej-čou, Velký plán, Pořizovací cena, Km/hod, Arriva, Nová komunikace, Hype, Arri, Druhý milión, Americký start-up, Významný efekt


Určitě si přečtěte

Vyrobíme si falešný Mac mini za tisícovku. Stačí Raspberry Pi a 3D tiskárna

Vyrobíme si falešný Mac mini za tisícovku. Stačí Raspberry Pi a 3D tiskárna

** Vyzkoušíme Raspberry Pi 4 s iRaspbianem ** Operační systém vypadá skoro jako macOS ** Vše strčíme do vlastní stylové krabice

Jakub Čížek | 31

Podívejte se na Windows z roku 1990. Před 30 lety přišly Windows 3.0 a líbily se nám

Podívejte se na Windows z roku 1990. Před 30 lety přišly Windows 3.0 a líbily se nám

** 22. května 1990 uvedl Microsoft Windows 3.0 ** Systém z Microsoftu definitivně udělal lídra na desktopu ** Tehdejší Windows byly vlastně grafickou nadstavbou nad MS-DOS

Jakub Čížek | 76

Je to dobré, cetky z AliExpressu budou nejspíše relativně levné i v roce 2021

Je to dobré, cetky z AliExpressu budou nejspíše relativně levné i v roce 2021

** V roce 2021 začneme platit DPH i u laciného zboží z asijských e-shopů ** Daň ale budeme většinou platit už na e-shopech ** Nemusíte se bát zdlouhavého a drahého celního řízení

Jakub Čížek | 75

Co přijde po Netflixu a Amazonu? Tohle jsou streamovací služby, na které v Česku čekáme

Co přijde po Netflixu a Amazonu? Tohle jsou streamovací služby, na které v Česku čekáme

** Rozhodujete se mezi Netflixem a HBO Go? Věřte, bude hůř ** Na trhu je mnohem víc ambicióznějších streamovacích služeb ** Některé by mohly do ČR zamířit ještě letos

Lukáš Václavík | 45

Deset kotev, které i v roce 2020 táhnou Android ke dnu

Deset kotev, které i v roce 2020 táhnou Android ke dnu

** Android existuje skoro 12 let a za tu dobu v mnoha směrech dospěl ** Dnes běží na sedmi z deseti telefonů, ale čemu za to vděčí? ** Našli jsme 10 kotev, které táhnou tento operační systém ke dnu

Karel Kilián | 168