Čína chce vybudovat podmořskou základnu provozovanou umělou inteligencí

Odborníci z Chinese Academy of Sciences chtějí vybudovat podmořskou základnu, o jejíž provoz se budou starat výhradně roboti s umělou inteligencí. Plyne to ze článku, který byl zveřejněn v pondělním vydání South China Morning Post.

Inkriminovaná základna by se podle představ vědců měla stát „první kolonií umělé inteligence na Zemi“ a sloužit k výzkumným účelům.

Stavba se údajně bude nacházet v Jihočínském moři a to v hloubce mezi 6000 a 11 000 metry pod hladinou. Konkrétní místo zatím nebylo vybráno. Elektrickou energii budou přivádět kabely vedoucí od lodi či plošiny.

Podobně jako Mezinárodní vesmírná stanice, i tato základna bude disponovat dokovacími platformami. Z nich budou vyplouvat robotické ponorky, mezi jejichž úkoly bude patřit například shromažďování a analýza vzorků minerálů či odhalování dosud neznámých forem života.

Netřeba asi dodávat, že rozhodně nepůjde o levnou záležitost – odhadované náklady činí 160 milionů dolarů. Na druhé straně, tato investice by se nám mohla bohatě vrátit.

Ač se to totiž může zdát neuvěřitelné, lidstvo doposud prozkoumalo jen asi 1 % oceánského dna, které tak stále ukrývá mnoho fascinujících tajemství. Objevy uskutečněné díky realizaci výše popsané myšlenky by mohly například zlepšit naše chápání klimatických změn či umožnit vývoj nových léků.

Diskuze (14) Další článek: Audi s Disney už vymýšlí, jak zabavit lidi v autonomních vozidlech