Čína chce získat vzorky marsovských hornin o dva roky dříve než NASA

Čína se chce stát historicky prvním národem, který úspěšně dopraví vzorky hornin z rudé planety zpět na Zemi. Upozornil na to server SpaceNews.

Z dostupných informací plyne, že mise zvaná Tchien-wen-3 by mohla být zahájena koncem roku 2028, přičemž dotyčné vzorky by na Zemi dorazily nejpozději v červenci 2031.

V takovém případě by Čína o dva roky předstihla NASA a ESA, jejichž Earth Return Orbiter se podle posledních revizí vrátí někdy v roce 2033 – tedy za předpokladu, že ho jmenované kosmické agentury nakonec skutečně vyšlou.

Slušná šance na vítězství

Jelikož Tchien-wen-3 je pojatá méně ambiciózněji než výše zmíněná společná mise NASA a ESA, je dost možné, že se bývalé Říši středu v tomto pomyslném závodu skutečně podaří triumfovat.

V její prospěch hrají i bohaté zkušenosti – loni na Marsu přistál rover Zhurong a ve stejný rok získala měsíční horniny.

NASA je oproti tomu momentálně zaměstnaná především projektem Artemis, v rámci nějž se mají lidé znovu vydat na Měsíc. Lze tak spekulovat o tom, jak velkou prioritu pro ní Mars vlastně má.

Titulní foto: NASA's Marshall Space Flight Center, CC BY-NC 2.0

Diskuze (6) Další článek: Zaplaťte kartou přes Google Pay na jakémkoli svém zařízení. Podporuje to Chrome 103

Témata článku: Vesmír, NASA, Kosmonautika, Artemis, Země, Mars, Čína, ESA, Vzorek, Mise, SpaceNews, Říše středu, Kosmická agentura, Marsa, Eartha Return Orbiter, Dostupná informace, Hornina

Recenze hry Mario Strikers: Battle League. Fotbálek, který nenaplnil svůj potenciál

Fotbal patří mezi oblíbené sporty na Nintendu už několik generací. Battle League se sice drží stále stejných základů, ale tentokrát se na nich nepodařilo vystavět moc obsahu.

Mario Strikers: Battle LeagueNintendo SwitchRecenze