Čína | Mars

Čína dokončuje kosmickou sondu pro misi na Mars

Čínští odborníci v současné době tvrdě pracují na sondě, která by v rámci projektu Mars Global Remote Sensing Orbiter and Small Rover (HX-1) příští rok měla vyrazit k rudé planetě.

„Kosmická sonda pro misi Mars 2020 prochází integrací,“ komentoval to ředitel National Space Science Center, Wang Chi. Integrace v tomto případě znamená, že k roveru a orbiteru je postupně připojováno 13 samostatných vědeckých přístrojů určených ke studiu atmosféry a geologického složení Marsu.

Orbiter bude vybaven kamerou s vysokým rozlišením (srovnatelnou s HiRise na palubě Mars Reconnaissance Orbiter), kamerou se středním rozlišením, podpovrchovým radarem, mineralogickým spektrometrem, analyzátory neutrálních a energetických částic a magnetometrem.

Rover pak bude disponovat například georadarem, multispektrální kamerou či zařízením zvaným Laser Induced Breakdown Spectroscopy.

Server Space.com rovněž informoval o tom, že Academy of Aerospace Propulsion Technology tento měsíc dokončila testy motoru s proměnným tahem, který během sestupu zajistí většinu potřebného zpomalení.

Po několika neúspěšných ruských a evropských pokusech má Čína šanci stát se druhou zemí, která úspěšně dopraví svou sondu na povrch Marsu – a rozhodně ji nechce promarnit. K přistání byly předběžně vybrány tyto dvě plochy: Chryse Planitia a Isidis Planitia.

Diskuze (3) Další článek: Na počítače zamíří Xbox Game Pass. Microsoft také slíbil lepší podporu svých her na Steamu