Čína má velké problémy se stavbou své první domácí letadlové lodi. Proč je to tak obtížné?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 48

Názory k článku

18. 08. 2019 15:44

Kdyby mohli Číňani jednu loď koupit, tak už by ji úspěšně zkopírovali. A věřím, že kdyby tam byly špinavé hajzly, zkopírují i špinavé hajzly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 08. 2019 14:01

Klasické VTM.Generické nicneříkající žvásty zabalené do ideobalastu.Ale aby článek určil a rozebral byť jediný konkrétní zádrhel, který stavbu zdržuje. Nebo kdyby alespoň určil, jestli se to týká Type 001 (modifikovaná kopie Kuzněcova) nebo Type 002 (vlastní design volně založený na Kuzněcovovi a plánech Uljanovsku zakoupených na Ukrajině).Místo toho tam cpe americké škopky, které jsou přitom poplatné specifikům americké USN a nemají pro ostatní letadlové světa žádnou relevantní souvislost.Mimochodem, ví autor, že středně modifikovaný Nimitz, plavící pod jménem Gerald Ford stále není služby schopný (i když USN jej už kvůli papírování převzalo) a to se liší prakticky jen pohony katapultů a výtahů?! Takže očividně jsou amíkům zkušenosti z těch "stovek" letadlových lodí málo platné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 08. 2019 13:42

Opravte si "služby vstoupila v roce 1926" .. správně to bylo v roce 1924. A bude vám pak sedět i těch 6 let výstavby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  17. 08. 2019 23:49

"Spojené státy, které mají na svém kontě již celé stovky letadlových lodí..."Vážně stovky? 😂😂😂

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 08. 2019 21:56

Rakosky neumí ani zkopírovat auto. Ja se nedivím, je to komplikovaný stroj a urcite nejde jen tak kdyz nic neumím ofotit plánky a stavět stejne odladena auta jako automobilky s vice jak padesátiletou historii.
Počítám, ze se loď bude naklánět a každé třetí letadlo katapultuje do vody... Něco jako prvni čínské telefony.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 08. 2019 10:52

Je fakt, že zkopírovat letadlovou loď je velká výzva. Tady standardní čínské metody, něco ukrást a pak zkopírovat, narážejí na velké překážky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 08. 2019 06:45

Nebylo by na tom světě lépe, kdyby se takovéto obří náklady na stavbu spíše investovaly do infrastruktury a rozvoje v tom či onom státě? vůbec náklady na provoz jakékoli armády. Dle mého názoru, svět dnes potřebuje mnohem více se zabývat jinými problémy např. sucho, živelné katastrofy, pomoc chudým státům s jejich rozvojem atd atd, těch věcí by bylo mnoho do čeho by se tyto neskutečně obří finance daly investovat a bylo by to znát. Vím a chápu, že taková myšlenka je, stále tak trochu v dnešní době, fantasy, ale i přesto už by se s tím mělo něco dělat a né furt je zbrojit a obávat se co udělá " soused "

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 08. 2019 02:11

Ano, pokud někomu rupne v bedně, tak při útoku jadernými zbraněmi letadlové lodě nedávají smysl.
Avšak, pokud si už doma na chalupě nějakou postavíte, vězte, že zbytek světa bleskurychle zpozorní. Pokud ne, tak alespoň vybírejte vstupné.
Vlastnictví letadlové/ých lodí znamená určitou prestiž a nedivil bych se, kdyby dopomohlo i k lepším diplomatickým a ekonomickým výsledkům, máte přeci respekt ostatních.
No a když nevyjde to, tak alespoň můžete natočit další TopGun a zahojit ždibec finančních ztrát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 08. 2019 01:04

6000 lidi :O

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 08. 2019 23:21

Amerika postavila STOVKY letadlových lodí ???
Nepřehání drobet autor článku ???
Podle wiki to vypadá na nějakých cca 70 kousků ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2019 22:06

doufam ze budou mit jaderny pohon a nebudou tady čudit.
jeste bych jim to stizil vysokymi pozadavky na minimalni emise v pripade nafty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2019 21:49

Podla mna su lietadlove lode vyhodene peniaze. Samozrejme ze proti statom ako lybia, iraq, syria su ok ale neviem si predstavit ako by sa branili proti hypersonickym raketam tesne nad vodou, ktore tieto staty samozrejme nemaju. Su to to iba drahe obytne domy pre ryby.Teraz som si vsimol ze to pisal Mihulka co je znamy usa ritolezec. Pre neho je totiz usa top krajina. Škoda ze je tak zaslepený vierou v usa ze nevidi pravdu o nich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2019 21:08

Proč jim to tak dlouho trvá? Asi je Amerika a ostatní země na svoje letadlovky s foťáky dostatečně dlouho nepustili aby si to tam všechno mohli v klidu ofotit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2019 20:42

Za 2. sv v Pacifiku opravdu letadlove lode ukazaly zuby a nejspise vyhraly valku na mori. Ale pokud dojde k 3. sv, muze byt vsechno jinak. Tenkrat neexistovaly samonavadeci strely schopne letet stovky kilometru tesne nad hladinou more. Nebo torpeda dlouheho dosahu. Nebo balisticke rakety navadene z druzic. Ale na male lokalni konflikty se slabsim protivnikem to porad smysl ma ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2019 20:04

Buďme rádi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor