Čína otestovala kosmickou loď, která by měla dopravovat astronauty na její vesmírnou stanici

Čínská kosmická agentura v úterý úspěšně otestovala  kosmickou loď, kterou hodlá využívat především k dopravě astronautů na plánovanou orbitální stanici. Informovala o tom tisková agentura Agence France-Presse (AFP).

Prototyp této lodi do vesmíru vynesla raketa Long March 5B. Na palubě nebyla žádná posádka, nicméně podle Číny jde o další významný krok k cestě na Měsíc a později i na Mars.

Výstavba vlastní stanice nazvané Tchien-kung 3 („Nebeský palác 3“) má začít ještě letos. Pokud vše půjde dobře, inkriminované zařízení bude uvedeno do provozu někdy během roku 2022.

Vzhůru na Měsíc a ještě dál!

„Nová kosmická loď Číně poskytne výhodu nad Japonskem a Evropou v oblasti lidských letů do vesmíru,“ řekl AFP analytik serveru GoTaikonauts.com Chen Lan.

Po zprovoznění Tchien-kung 3 by mělo následovat vybudování základny na povrchu Měsíce. Z té hodlá Čína vyslat astronauty na Mars – v ideálním případě jako první země světa.

„Čína již dohnala USA v některých oblastech jako je pozorování Země či navigace. Pokud však jde o lidské lety a průzkum hlubokého vesmíru, mezi Čínou a USA jsou stále velké mezery,“ poznamenal k tomu Chen.

Diskuze (22) Další článek: TSMC už má objednávky na výrobu 7nm a 5nm čipů od Nvidie

Témata článku: Testy, Technika, Vesmír, Japonsko, Země, Mars, USA, Kosmonautika, Evropa, Čína, Raketa, loď, Měsíc, Long March, Astronaut, Kosmická loď, Chen, AFP, Agence France Press, Stanice, Vesmírná stanice, Cin, Tchien-kung, Agence France-Press, Agence France-Presse

Mexické drogové kartely používají drony s malými bombami. Odhození a zásah rovnou nafilmují

** Mexické drogové kartely využívají pozoruhodné nekonvenční zbraňové systémy ** Patří mezi ně rovněž drony v mnoha podobách ** Nedávno zveřejněné video zachycuje útok dronu shazujícího malé bomby

MexikoDrogyZbraně

Podvodníci v Call of Duty Warzone mají novou zábavu. Létají v autech

Stejně aktivně, jako Activision vymýšlí obranu proti hackerům vymýšlí i hackeři nové způsoby, jak zatopit normálním hráčům.

Call of Duty: WarzoneBattle Royale