Vesmír | Čína

Čína otestovala záhadnou znovupoužitelnou kosmickou loď

Foto: Pikist
Čína otestovala záhadnou znovupoužitelnou kosmickou loď | Foto: Pikist

Čína 4. září vyslala do vesmíru záhadnou kosmickou loď. Ta strávila celkem dva dny na orbitě, vypustila zde neznámý objekt a následně se úspěšně vrátila zpět na Zemi.

Momentálně je jasné pouze to, že tato loď je znovupoužitelná. Nikdo však neví, jak vypadá, co všechno umí a dokonce ani kde a kdy po skončení své mise vlastně přistála.

„Čínská experimentální znovupoužitelná kosmická loď se po dvoudenní operaci na oběžné dráze vrátila na plánované přistávací místo,“ uvedla státní zpravodajská agentura Sin-chua.

Inspirace Boeingem X-37 či Crew Dragonem?

Dotyčné zařízení prý bylo navrženo za účelem transportu čínských astronautů do vesmíru a navzdory přísnému utajení není určeno pro vojenské použití.

„Úspěšný let znamenal důležitý průlom země ve výzkumu opakovaně použitelných kosmických lodí a očekává se, že nabídne pohodlnou a nízkonákladovou obousměrnou dopravu pro mírové využití vesmíru,“ tvrdí Sin-chua.

Jonathan McDowell, astronom z Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics, se domnívá, že tento stroj se může podobat Boeingu X-37. Nevylučuje však ani možnost, že jde o kapsli ve stylu Crew Dragonu od SpaceX.

Diskuze (24) Další článek: Google v USA spouští Orion Wifi. Další pokus, jak se snadno připojit k internetu