Čína pokračuje ve vylepšování svých vesmírných zbraní. Chce se stát lídrem v oblasti kosmických operací

Americká vládní agentura Office of the Director of National Intelligence (ODNI) předminulý týden zveřejnila novou zprávu Global Risk Assessment, v níž podrobně popisuje vzestup čínských komerčních i vojenských aktivit na naší oběžné dráze.

rozboru serveru Defense News plyne, že Američané mají obavy zejména z rostoucích schopností Číny sestřelovat nepřátelské satelity raketami či deaktivovat je pomocí laserů.

ODNI zdůrazňuje, že nejlidnatější země světa se intenzivně snaží stát novým globálním lídrem v oblasti vesmírných operací, výzkumu apod.

„Myslím, že v obecné rovině není pochyb o tom, že ve srovnání se Spojenými státy se Čína skutečně zaměřuje na získání vedoucího postavení ve vesmíru,“ uvedla mj. ředitelka dotyčné agentury Avril Haines.

Jako ukázkový příklad těchto snah může posloužit konstrukce nové vesmírné stanice Tchien-kung 3. Ta začne co nevidět – zatím však není k dispozici žádná časová osa jednotlivých misí.

Diskuze (14) Další článek: Netflix vyrostl méně, než čekal. Přesto může slavit

Témata článku: Technologie, Vesmír, Vojenství, USA, Čína, Satelit, Zbraně, Operace, Vylepšování, ODNI, Defense News, Vládní agentura, Lídr

O tomhle se nesní ani Muskovi. Firma získala smlouvu na desítky startů rakety, která ještě neexistuje

** ABL Space Systems vyvíjí menší raketu pro vynášení družic o celkové hmotnosti 1,3 tuny ** Jeden start vyjde na 12 milionů dolarů ** Raketa ještě neletěla, ale firma přesto získala smlouvu až na 58 startů

RaketaVesmírStartupy
Írán v tichosti buduje flotilu raketových katamaránů
NámořnictvoLodě
20 nejlepších filmů o dobývání vesmíru. Víme, kde si je můžete pustit online

Vybrali jsme nejlepší filmy a seriály s tematikou cest lidí do vesmíru. Takové, jejichž hlavní hrdinové jsou astronauti, nebo se jinak věnují průzkumu vesmíru. Snažili jsme se vyhnout nerealistickému sci-fi, některé snímky na pomezí této kategorie jsme ale nakonec do výběru zařadili.

25 filmů, které musíte vidět, dokud jste ještě na světě. Víme, kde si je můžete pustit online

Vybrali jsme 25 jedinečných filmů napříč žánry a historií. Nabídnou to nejzajímavější ze světové i české filmové tvorby. Je to základní výběr, který byste podle nás měli vidět, pokud chcete mít přehled o kinematografii.

Vojtěch Malý