Čína pokračuje ve vylepšování svých vesmírných zbraní. Chce se stát lídrem v oblasti kosmických operací

Americká vládní agentura Office of the Director of National Intelligence (ODNI) předminulý týden zveřejnila novou zprávu Global Risk Assessment, v níž podrobně popisuje vzestup čínských komerčních i vojenských aktivit na naší oběžné dráze.

rozboru serveru Defense News plyne, že Američané mají obavy zejména z rostoucích schopností Číny sestřelovat nepřátelské satelity raketami či deaktivovat je pomocí laserů.

ODNI zdůrazňuje, že nejlidnatější země světa se intenzivně snaží stát novým globálním lídrem v oblasti vesmírných operací, výzkumu apod.

„Myslím, že v obecné rovině není pochyb o tom, že ve srovnání se Spojenými státy se Čína skutečně zaměřuje na získání vedoucího postavení ve vesmíru,“ uvedla mj. ředitelka dotyčné agentury Avril Haines.

Jako ukázkový příklad těchto snah může posloužit konstrukce nové vesmírné stanice Tchien-kung 3. Ta začne co nevidět – zatím však není k dispozici žádná časová osa jednotlivých misí.

Diskuze (14) Další článek: Netflix vyrostl méně, než čekal. Přesto může slavit

Témata článku: Technologie, Vesmír, Vojenství, USA, Čína, Satelit, Zbraně, ODNI, Operace, Defense News, Vládní agentura, Vylepšování, Lídr

PowerToys naučí Windows 10 to, co základní systém neumí

** Chybí vám ve Windows 10 funkce a nebojíte se experimentovat? ** Microsoft oživil sadu PowerToys, která zanikla spolu s XP** Co se bude hodit a co ještě není vyladěné?

PowerToysWindows 10
Šestikolku Perseverance pohání prehistorický procesor. Podobný měl i Apple iMac G3

** Rover pohání prehistorický čip PowerPC 750, prolétlo internetem ** Ve skutečnosti je to složitější, je to jeho kosmická verze ** Jmenuje se BAE RAD750 a příliš nezestárnul

PerseveranceProcesory
Jak zaznamenat dění na obrazovce: našli jsme 5 nejlepších programů

** Nahrávat dění lze snadno a kvalitně i zdarma ** Některé programy zvládnou i streaming na videoservery ** U placených se dočkáte nadstandardních funkcí

Nejlepší programySoftware
Nabíjecí „baterky“: Jak pečovat o akumulátory, aby dlouho vydržely

Telefon, chytré hodinky, notebook a třeba i akční kamera. To jsou všechno přístroje obsahující akumulátory, o které je potřeba se alespoň trochu starat.

AkumulátoryTipy