Čína představila novou kosmickou loď, která má dopravit astronauty na Měsíc a zpět

Společnost China Academy of Space Technology (CAST) zveřejnila promo video, které odhaluje některé podrobnosti o kosmické lodi nové generace. Tu chce Čína mj. použít k vyslání astronautů na Měsíc.

Dotyčné zařízení podle dostupných informací sestává ze dvou modulů: posádkového a servisního. Měří 9 metrů a pojme až pět pasažérů.

Posádkový modul bude částečně znovu použitelný, zatímco loď jako celek se vyznačuje modulárním designem, který umožňuje její konstrukci přizpůsobit různým specifickým požadavkům mise.

Připomeňme, že v rámci čínského vesmírného programu je k dopravě astronautů na nízkou oběžnou dráhu Země od roku 2003 využívána kosmická loď Šen-čou. Její zatím poslední start se uskutečnil před třemi lety (Šen-čou 11).

Pokud vše půjde podle plánu, první zkušební let její nástupkyně  – která zatím nemá žádné jméno – se uskuteční v první polovině příštího roku.

Diskuze (21) Další článek: Konec dlouhým bílým tyčkám z uší: nová sluchátka Apple Airpods zřejmě zásadně změní konstrukci

Témata článku: Technika, Vesmír, Kosmonautika, Země, Čína, Měsíc, Modul, Astronaut, Loď, Casta, Kosmická loď, Vyslání, Promo video

Retro sci-fi The Invincible upoutá pozornost hutnou atmosférou v prvním teaseru

Po prvních obrázcích přichází také první teaser trailer.

FPSVideoAdventury

Activision představilo nový systém ochrany proti cheaterům v Call of Duty

Systém nese název Ricochet a funguje už na bázi kernelu.

ActivisionBezpečnost