Čína představila plán lidské mise na Mars. Chce tam pátrat po stopách života

Společnost China Aerospace Science and Technology Corporation hodlá v dohledné budoucnosti vyslat astronauty na povrch Marsu. Informoval o tom státní deník China Daily.

„Když tam pošleme astronauty, člověk bude mít větší možnosti, pokud jde o hledání stop života na Marsu,“ prohlásil odborník na vesmírné technologie Pang Zhihao. „Existují teorie, že z hlediska životního prostředí byl Mars před miliardami let velmi podobný Zemi.“

Údajně je to poprvé, kdy „čínský vesmírný průmysl veřejně představil plán pro misi s posádkou na rudou planetu.“

500 dní

Tento záměr samozřejmě představuje obrovskou výzvu. Pang uvedl, že cesta na místo určení by mohla trvat déle než 500 dní a není vyloučeno, že se uskuteční až po roce 2050.

Posádka se bude muset vypořádat s řadou hrozeb, mezi něž patří například „pokles minerální hustoty kostí, kosmické záření a duševní zdraví.“

Zatím není jasné, kdy s podobným oznámením přijde i NASA. Z nezávislé zprávy, jejíž vypracování si dotyčná agentura nedávno objednala, plyne, že orbitální mise na Mars nemůže být rozumně realizována dříve než v roce 2037.

Diskuze (16) Další článek: Fake news 2.0: OpenAI publikovala nástroj, který píše znepokojivě věrohodné nepravdy

Témata článku: Vesmír, Budoucnost, NASA, Země, Mars, Čína, Mimozemský život, Astronaut, Cin, Mise, Stopa života, Marsa, Stopa, China Daily, Mar

Pitva Samsungu Galaxy Z Fold2. Vnitřnosti ohebného telefonu, to je technologický koncert

Skládací telefony jsou stále docela nové a drahé, takže se nepoštěstí narazit na kus k popravě každý den. Tento má zničený vnitřní displej, ale jinak je funkční. Tak se pojďme podívat, jak to Samsung uvnitř vyřešil.

Ohebný displejSamsungPitva

Je to hvězda? Je to asteroid? Ne, je to JWST. Astronomové pozorují světelné křivky slavného teleskopu

** Astronomové ze Země pozorují Vesmírný dalekohled Jamese Webba ** Jeho jasnost se v průběhu času mění ** A to doslova rychle a zběsile

Teleskop Jamese WebbaAstronomie
Zlatý řez ve fotografii

Mezi základní kameny fotografické techniky patří kompozice. Obdélníkový tvar fotografie umožňuje různé umístění fotografovaného předmětu ve scéně.

Tomáš Slavíček