Mars | Čína

Čína představila plán lidské mise na Mars. Chce tam pátrat po stopách života

Společnost China Aerospace Science and Technology Corporation hodlá v dohledné budoucnosti vyslat astronauty na povrch Marsu. Informoval o tom státní deník China Daily.

„Když tam pošleme astronauty, člověk bude mít větší možnosti, pokud jde o hledání stop života na Marsu,“ prohlásil odborník na vesmírné technologie Pang Zhihao. „Existují teorie, že z hlediska životního prostředí byl Mars před miliardami let velmi podobný Zemi.“

Údajně je to poprvé, kdy „čínský vesmírný průmysl veřejně představil plán pro misi s posádkou na rudou planetu.“

500 dní

Tento záměr samozřejmě představuje obrovskou výzvu. Pang uvedl, že cesta na místo určení by mohla trvat déle než 500 dní a není vyloučeno, že se uskuteční až po roce 2050.

Posádka se bude muset vypořádat s řadou hrozeb, mezi něž patří například „pokles minerální hustoty kostí, kosmické záření a duševní zdraví.“

Zatím není jasné, kdy s podobným oznámením přijde i NASA. Z nezávislé zprávy, jejíž vypracování si dotyčná agentura nedávno objednala, plyne, že orbitální mise na Mars nemůže být rozumně realizována dříve než v roce 2037.

Diskuze (17) Další článek: Fake news 2.0: OpenAI publikovala nástroj, který píše znepokojivě věrohodné nepravdy