Čína se připravuje na budování své vesmírné stanice. Základní modul se vydá na oběžnou dráhu již příští rok

Čína pro vybudování své vesmírné stanice Tchien-kung 3 („Nebeský palác 3“) stanovila takový časový plán, které nelze označit jinak než jako „super ambiciózní“. Počítá totiž s tím, že do roku 2023 se uskuteční celkem 11 misí.

Transport jednotlivých komponent Nebeského paláce budou zajišťovat rakety Long March 5B, respektive jejich budoucí varianty. Jako první by měl být na oběžnou dráhu dopraven cca 20 tun vážící základní modul. Podle SpaceNews Čína doufá, že k tomu dojde již příští rok.

V rámci výše zmíněných 11 startů se Říše středu chystá vypustit také dva experimentální moduly, čtyři pilotované kosmické lodě a stejný počet nákladních kosmických lodí.

Jakmile bude Nebeský palác 3 dokončen, měl by sloužit především jako testovací stanoviště pro vědce z celého světa. Budou zde tedy probíhat pokusy z mnoha různých oborů – od astronomie až po biotechnologie.

Dostupné informace rovněž uvádějí, že z řad příslušníků Letectva Čínské lidové osvobozenecké armády by mělo být rekrutováno až 18 nových astronautů. Výcvik již probíhá.

Titulní ilustrační foto: Leebrandoncremer, CC BY-SA 4.0