Čína se připravuje na budování své vesmírné stanice. Základní modul se vydá na oběžnou dráhu již příští rok

02. 06. 2020 17:16

Padl tady názor, že k čemu to jako je dobré, já si myslím, že kdo nic nedělá nic nepokazí, ale také zůstane hloupý. Čína prošlapává již prošlou cestičku pokroku kosmonautiky, ale jistě v tom lze spatřit pokrok. Na fotografii číslo 3 je vidět návratový modul, který má tvar komolého kužele, takže se nejedná o slepé napodobování ruských sojuzů. Je tam vidět padáková komora (za červenou plachtou), která je na rozdíl od ostatních řešení téměř vespod a od ní vede šikmá štěrbina pro padáková lana, je to originální řešení. Celá struktura na fotografii vypadá na rané stádium výroby, samotný návratový modul se zdá jako pouhý vývojový model. Nicméně bych chtěl vidět hotový projekt a nejlépe na oběžné dráze.

02. 06. 2020 13:29

Celkem by mě zajímalo, k čemu jsou ty orbitální stanice dobré. Jsou z jejich provozu nějaké hmatatelné výsledky, nebo je to otázka prestiže?
Abych to ozřejmil, třeba Hubbleův teleskop rozšířil naše poznání o naprosto neuvěřitelné dimenze. Obrovsky dokázal zpřesnit kosmologický model, rozložení galaxií ve vesmíru, staří a velikost těch nejvzdálenějších, objev exoplanet...
Co podobného se dá prohlásit o ISS?

02. 06. 2020 13:15

Na jednu stranu pěkné, na stranu druhou ta podobnost s MIRem je až příliš vysoká. A určitě ne náhodná.
Vidím v tom dost nevyužitý potenciál. Číňané se mohli využít 50 let technologického pokroku a zkusit něco vlastního. Jako má třeba Bigelow nafukovací moduly pro příklad.