Čína staví plovoucí kosmodrom pro vypouštění menších raket

Čína u města Chaj-jang buduje plovoucí kosmodrom, z něhož bude v budoucnu vypouštět své menší rakety. Informoval o tom server Universe Today.

Tzv. Eastern Aerospace Port bude sloužit rovněž k výrobě a údržbě raket, satelitů a další vesmírné techniky. Realizátorem tohoto ambiciózního projektu je China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC).

Wang Xiaoju z China Academy of Launch Vehicle Technology (CALT), která spadá pod výše zmíněnou CASC, nedávno uvedl, že při výstavbě kosmodromu došlo k „výraznému pokroku“.

Po plovoucích kosmodromech touží i Musk

V Číně první raketa vzlétla z moře, resp. z mobilní odpalovací platformy ve Žlutém moři, v červnu loňského roku. Další takové vypuštění by se podle SpaceNews mělo uskutečnit do konce letošního roku.

Toto řešení má řadu výhod. Mezi ty hlavní patří například skutečnost, že start rakety probíhá daleko od obydlených oblastí, tudíž je méně rizikový.

Připomeňme, že podobné plány má i šéf společnosti SpaceX Elon Musk. Ten chce postupně vytvořit síť příbřežních kosmodromů pro vypouštění obřích kosmických lodí Starship.

Diskuze (1) Další článek: Revolut už funguje i na počítači. Webová verze je ale zatím hodně omezená