Čína úspěšně rozšířila svou vesmírnou stanici o další modul

Čína tento týden úspěšně rozšířila svou vesmírnou stanici Tchien-kung 3 o nový modul – vědeckou laboratoř.

Dotyčný modul se jmenuje Wentian a váží 23 tun. Na oběžnou dráhu ho podle agentury The Associated Press dopravila raketa Long March 5B, která o víkendu odstartovala z provincie Chaj-nan a ke stanici se připojila v pondělí časně ráno.

Čínská státní zpravodajská síť Global Times upozornila na to, že Wentian je nejtěžší „jednomodulovou kosmickou lodí, která se v současné době ve vesmíru nachází“.

Foto: LeebrandoncremerCC BY-SA 4.0

Zahraniční komentátoři poukazují rovněž na skutečnost, že zatímco Mezinárodní vesmírná stanice (ISS) vznikala zhruba 12 let, Čína chce Tchien-kung 3 dokončit za méně než jeden a půl roku.

Tchien-kung 3 je samozřejmě mnohem menší než ISS – podle dostupných informací má asi jen pětinovou hmotnost. I tak je však rychlost její výstavby působivá.

Půjde-li vše podle plánu, start rakety s dalším – a současně posledním – laboratorním segmentem zvaným Mengtian by mohl proběhnout již letos na podzim, konkrétně v říjnu.

Titulní foto: Leebrandoncremer, CC BY-SA 4.0

Váš názor Další článek: Bill Gates chce zmizet ze žebříčku největších boháčů. Prakticky veškerý svůj majetek věnuje nadaci

Témata článku: Vesmír, Kosmonautika, Čína, Long March, Vesmírná stanice, Modul, Associated Press, Wentian, Tchien-kung, ISS

Takhle to měl Steve Jobs rád. Pitvali jsme iMac, vzorný pořádek vládne i ve vnitřnostech

Nahlédnout do útrob čehokoli od Applu je vždy malý svátek: vše je uspořádané, promyšlené a má svůj řád. Nejinak je tomu také u tohoto iMacu z roku 2010.

iMacPitva