Čína uvedla do provozu první elektrickou nákladní loď, která neprodukuje žádné emise

Čína uvedla do provozu první elektrickou nákladní loď, která neprodukuje žádné emise

Čína se stala hrdým majitelem první celoelektrické nákladní lodi na světě. Ta byla uvedena do provozu minulý měsíc v Kantonu a v současné době se plaví po Perlové řece.

Dotyčné plavidlo, které postavila Guangzhou Shipyard International Company Ltd, může po dvouhodinovém nabíjení urazit vzdálenost 80 km. Je dlouhé 70,5 metru a kapacita jeho baterie činí 2 400 kWh.

Loď se dokáže pohybovat tempem až 12,8 km/hod, což není zrovna moc. Je ovšem primárně určena k přepravě velkých nákladů – nikoliv k lámání rychlostních rekordů.

„Protože je poháněná výhradně elektřinou, nepředstavuje žádnou hrobu pro životní prostředí,“ řekl o lodi Huang Jialin ze společnosti Hangzhou Modern Ship Design & Research Co, která stojí za jejím vzhledem.

Jistou ironií je, že tato loď momentálně slouží k transportu uhlí – takže svým způsobem přispívá k vytváření plynných emisí, které se podílejí na globálním oteplování.

Nezbývá tak než doufat, že Čína pro ni brzy najde lepší využití. Podle magazínu Futurism by mohla převážet například součástky nezbytné pro konstrukci větrných turbín nebo lithium-iontové baterie.

Zdroj: Futurism, Ilustrační foto: Ines Hegedus-Garcia, CC BY 2.0

Témata článku: Technika, Čína, Doprava, Baterie, Lodě, Ekologie, Globální oteplování, Současná doba, Emise, Větrná turbína, Nákladní loď, Dobré využití, Loď, Rychlostní rekord, Minulý měsíc, Kanton, Životní prostředí, Provoz, Wikimedia, Futurism, Lithium-iontové baterie, Velký náklad, Hrdý majitel

Určitě si přečtěte