Ekologie | Lodě

Čína uvedla do provozu první elektrickou nákladní loď, která neprodukuje žádné emise

Čína uvedla do provozu první elektrickou nákladní loď, která neprodukuje žádné emise

Čína se stala hrdým majitelem první celoelektrické nákladní lodi na světě. Ta byla uvedena do provozu minulý měsíc v Kantonu a v současné době se plaví po Perlové řece.

Dotyčné plavidlo, které postavila Guangzhou Shipyard International Company Ltd, může po dvouhodinovém nabíjení urazit vzdálenost 80 km. Je dlouhé 70,5 metru a kapacita jeho baterie činí 2 400 kWh.

Loď se dokáže pohybovat tempem až 12,8 km/hod, což není zrovna moc. Je ovšem primárně určena k přepravě velkých nákladů – nikoliv k lámání rychlostních rekordů.

„Protože je poháněná výhradně elektřinou, nepředstavuje žádnou hrobu pro životní prostředí,“ řekl o lodi Huang Jialin ze společnosti Hangzhou Modern Ship Design & Research Co, která stojí za jejím vzhledem.

Nakupování z Číny a jinde ze zahraničí: Co obnáší objednávka z e-shopu mimo Česko

Jistou ironií je, že tato loď momentálně slouží k transportu uhlí – takže svým způsobem přispívá k vytváření plynných emisí, které se podílejí na globálním oteplování.

Nezbývá tak než doufat, že Čína pro ni brzy najde lepší využití. Podle magazínu Futurism by mohla převážet například součástky nezbytné pro konstrukci větrných turbín nebo lithium-iontové baterie.

Zdroj: Futurism, Ilustrační foto: Ines Hegedus-Garcia, CC BY 2.0

Diskuze (27) Další článek: Muž, který kdysi vyhodil disk s bitcoiny, organizuje velké hledání na skládce. Mají totiž hodnotu 2 miliardy korun

Témata článku: Technika, Čína, Baterie, Doprava, Ekologie, Globální oteplování, Lodě, Lithium-iontové baterie, Wikimedia, Emise, Životní prostředí, Loď, Dobré využití, Futurism, První auto, Velký náklad, Současná doba, Minulý měsíc, Poháněná elektřina, Nákladní loď, Huang, Větrná turbína, Hrdý majitel, Kanton, Rychlostní rekord


Určitě si přečtěte

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

** Máme eObčanku, máme čtečku, vyzkoušeli jsme přihlášení na weby úřadů. ** Objevily se drobné problémy, podařilo se nám je vyřešit. ** Používání eObčanky pro online identifikaci je velmi pohodlné.

Marek Lutonský | 37

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

** Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně je obdivuhodné technické dílo ** Stejná turbína vyrábí elektřinu i tlačí vodu zpět do horního jezera ** Strojovna elektrárny je zabudována v podzemí

David Polesný | 35

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Elektřina se vyrábí v elektrárnách, ale do zásuvek v našich domovech to pak má ještě hodně daleko. Dnes se na tuhle dlouhou cestu podíváme.

David Polesný | 85

Nejlepší notebooky do 20 000 Kč: Tipy, co se teď vyplatí koupit

Nejlepší notebooky do 20 000 Kč: Tipy, co se teď vyplatí koupit

** Za dvacet tisíc korun lze pořídit kvalitní pracovní notebook ** Stejně tak může jít o herní notebook s výkonnější grafikou ** Poradíme, jaké notebooky vybrat pro různé druhy použití

Stanislav Janů | 55

Na čem běží Seznam.cz: Běžný standard už nestačí, přechází na vlastní cloud i servery

Na čem běží Seznam.cz: Běžný standard už nestačí, přechází na vlastní cloud i servery

** Seznam nám prozradil detaily k jeho nové platformě SCIF ** V rámci jednoho privátního cloudu sjednocuje většinu služeb ** Vedle softwaru vyvíjí i vlastní hardware

Karel Javůrek | 14