Takže si to shrňme. 1) automobilkám výrazné daňové úlevy, zákazníkům velkorysé dotace (2009-2022) 2) odpuštění daně při nákupu (2023) 3) systém dvojího kreditu – výroba ICE podmiňována výrobou EV. 3) žádné čekání na značku ani platba za registraci. Stále tedy nevíme, jestli EV je konkurenceschopný v neregulovaném tržním prostředí. Co se pokroku techniky týče 255 Wh/kg není až takový zázrak. Tesla má již nějakou dobu baterie 4680 s 229-244 Wh/kg. A odpověď na (druhou) zásadní otázku jsme se z článku nedozvěděli, tj. kolik ta nová čínská baterie stojí USD/Wh?Klíčový problém ale jistě je, že Čína má kontrolu nad potřebnými surovinami.
😀😀😀Zase jsem přečetl vaše komenty, musím se vám smát. Konzervativci si stěžují na Eu dotace, ovšem přehlíží, že Čína si právě rozvoj EM zadotovala a díky tomu nad námi opětovně vyhrála. Vzpomínám na vás, jak jste mi trhali na kusy, že EM je budoucnost. No díky vám a spalovacímu lobby místních automobilek nás teď bude trhat Čína. Gratuluji a nadávejte si na co chcete, nejlíp před zrcadlem.
Názor byl 2× upraven, naposled 8. 5. 2023 12:11
Rad bych si to cinske auto za 300tis koupil, kde? Na Alze ho nemaji.
No, nechci sejčkovat (i když v případě Číny asi jo), ale tipuju, že to bude mít podobný úspěch, jako Velká kulturní revoluce: až se úplně přeorientují na elektromobily, ukáže se, že už je nikdo jinej na světě nechce 🙂Poslední dobré věci, které z Číny dorazily do světa, bylo hedvábí a porcelán, Od té doby ani ťuk 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 5. 2023 22:23
Zaspal jste dobu a ještě neumíte číst, Čína nás technologicky i ekonomicky předběhla snad o sto let, jasně to tam máte napsáno, mnohem lepší a ještě jenom za 1/3 ceny za kterou jsme schopni to vyrobit v EU.
To vás kdo navedl abyste to napsal? Samozřejmě že při jejich platech které jsou výsledek 1000 let nic nedělání a následně zdarma dodání technologii které západ stáli hodně úsilí a peněz jsou jejich náklady o něco nižší. Včera jsem četl přepis diskuze plukovníka co založil Huawei se studenty nějaké čínské univerzity a ten jim říkal že USA jsou pořád daleko před nimi a mají se od nich pořád co učit. Samozřejmě EU je upadající socialistický skanzen proto se sem stahuje chudina z celého světa na výkrm. Jinak se stačí podívat na ceny číny v EU nikde to levnější není vidět. Na akutálně je přehled cen aut. Čínské je na úrovní ceny Toyoty. Levnější je Dacie, Kia, Hyundai.
Levné sem pustit nechceme, je to jen naše pitomost a nenažranost, kde by boháči brali zisky, kdyby se tu prodávaly nové auta za 100tis, když baterka nás stojí více jak 400tis https://www.auto.cz/novy-elektromobil-do-100-...
Kde jsou ty levné elektromobily z číny? Kde si ho tady koupím?
Nejlevnejsi EV “truck” se da koupit v cine za $2000. Jezdi. To je asi tak vse pozitivniho.
Hřib a jiní nám to nedovolí, jinak se podívejte jak má vypadat vyspělý svět a to je jenom jeden z mnoha Čínských výrobců:https://www.bydglobal.com/en/index.html... https://www.byd.com/eu... https://en.byd.com/...
Názor byl 2× upraven, naposled 6. 5. 2023 10:26
Tak tenhle zrovna těží i ze spalovacích motorů. Polovina prodejů jsou hybridy. Odhaduje se že v Číně je 200 jakože výrobců EV. Dvě třetiny vznikly v letech 2018-2020 a předpokládá se že do konce desetiletí jich přežije osm.Za ty ceny si můžete dopřát i německou premii.https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/... ...
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 5. 2023 11:17
Německou prémii s hořícími bateriemi a 1/5 životností? 😁A předpokládat se může cokoliv
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 5. 2023 11:42
Tady máte hořící činské šampiony.https://youtu.be/qKa8mVOe5so...
"Z čínské elektromobility se brzy stane i politicko-ekonomické téma. Proti sobě budou stát dva veledůležité argumenty – na jedné straně tlak na rychlou transformaci osobní dopravy ku prospěchu bezemisních vozů, na straně druhé záchrana jednoho z největších ekonomických tahounů Evropy – automobilového průmyslu."Jaký záchrana? Jaké dilema? Evropská Unie automobilový průmysl slavnostně pohřbila za potlesku zelených. Klidně na ně můžeme ukázat prstem. Už se stalo. Tečka. To zase evrosoudruzi jednou nedomysleli... to by se ale nejdřív vůbec museli naučit myslet.Teď tu budeme mít automobilky bez konkurenční šance, které po roce 2035 zaniknou a z Evropy se stane čistý dovozce. Děkujeme EU.
Názor byl 2× upraven, naposled 2. 5. 2023 14:03
To "slavnostní pohřbení spočívá" dle vás (vzhledem k obsahu článku) v tom, že na přechod na emobilitu EU nešlapala dříve a důrazněji? Nebo si myslíte, že kdybychom zůstali bez změny kurzu u fosilů, tak nám vývoj v Číně nebude dělat těžkou hlavu?
Elektromobily jsou známé už od první dekády 20. století a před velkovýrobou od Fordu, bylo více automobilů elektrických, než benzínových. Pak Ford přinesl světu masově vyráběné a levné benzínové automobily a co udělal Západ? Uložil elektromobily do šuplíku na dalších skoro 100 let, protože nebyly konkurenceschopné. A co se za těch 100 let stalo? Nic! Žádný vývoj. Stále jsou benzínová auta bezkonkurenční. A tak jediný tah co EU udělala bylo že zabila konkurenci regulací a z šuplíku vytáhla zastaralý elekromobil, který by při řádném vývoji už mohl být úplně někde jinde. Čína to udělala už o dekádu dřív a tak je taky vývojově dál.Kdyby se ale na západě chtělo, tak nejsme vývojově 100 let pozadu.To mne štve nejvíc. Zabíjí se to co funguje dobře a nahrazuje se to nehotovým polotovarem, který zaostal a teď se dohání na poslední chvíli.
No oni to domysleli, oni v podstatě auta vůbec nechtějí a když už, tak "bezemisní" takže je pád automoto bolet nebude. A bohužel dost lidí se najde co to dál podporuje. Jak jinak by se po tom co Hřib předvedl v Praze v křesle primátora mohl stát radním pro dopravu.
Píšete o automobilovém průmyslu se spalovacími motory. Tady je řeč o elektromobilech, jestli jste si nevšiml.
Alespoň budou mít číňani kam se zbavit ojetin.
Proč bychom čekali na rok 2035? když to zabije již Euro-7 a to 2025
Geniální. EU prostě vymění závislost na Rusku za závislost na Číně.
Pricemz zavislost na rusku zustane :-/
Z číny fotovoltaika a baterie do EV, z ruska plyn pro záložní plynové elektrárny.
Plus mensi bonus. Do Ruska se natlaci cinska auta, minimalne na urovni dodavatelu komponent a budou mit vychozi bod pro expanzi do Evropy.
V pohode. Evropa bude exportovat eurounijni regulace. To nikdo jiny neumi a ve svete o evropske regulace bude velky zajem... 😀
Takže demokratická Európa je neslobodnejšia ako komunistická Čína? A teraz tú o Červenej Čiapočke, súdruh Svo-pex...
Demokraticka? EU je sice o hodne demokratickejsi nez Cina ale demokracie v EU dostava na prdel.
No v první řadě, čína je komunistická jen názvem. Reálně je to spíš fašismus (neplést s nacismem)A ano, v některých ohledech je čína svobodnější než EU. EU aspoň zatím sice vyhrává ve svobodách osobních (ale dělá co může aby i tuto pozici ztratila), ale ve svobodách ekonomických naopak prohrává na plný čáře.
Jj tak dlouho se lide jako svopex smali elektroautom az nam usel vlak. Dekujeme. Priste prosim mlcet.
A v čem nám ujel vlak? Nevyrábí se tady snad elekromobily? V Číně jsou stovky výrobců tak to množství vypadá impozantně, když EU jsou fakticky jen tři automobilky pro plebs. VW, Stellantis, Renault. Si pamatuju na nějaký dokument z roku 2008 kde na nějakou chalupu jezdili v elektrickém Pežotu Partnerovi. Problém bude až budou číňani el. auta prodávat za cenu Dacie Sandero. Opravdu věříte že napodobenina Defendru názvem YangWang za $160000,- zničí prodeje BMW i7 který je za podobné peníze? Sleduju na YT co zkouší elauta. Začinal s Teslama a to byla modla. Ale postupně je vidět že top je německá prémie. Čínských aut projel hromadu jak v EU tak v Thajsku a v jednom z posledních videí řekl že většina čínských aut jsou šroty. Množství neznamená kvalita. Mají výhodu v továrnách na baterky díky mobilním telefonům. BYD začínal jako výrobce baterek do telefonů. Na druhou stranu ty baterky nikam moc neposunuli za tolik let.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 5. 2023 13:24
Oni tomu fakt věří že svět si bude jezdit pro rady k EU papalášům.
Este par tyzdnov a amici vyhlasia ze americke auta spehuju, minimalne to od huawei a dostanu globalny ban a tak sa "zachrani" blba unia, ked zit tak draho
Janů, jako správný flastenec se nemáš posírat na první dobrou, ale musíš něco pro svou zemi dělat. Pro začátek zkus psát tak, aby si ti tu nechodili honit kolaboranti. Ale možná o to ti jde.
Nezbyde, než si zvyknout, že stále častěji uvidíme něčí záda. Není to ten úplně nejhorší pohled, kterého bychom se pod vedením gynekoložky mohli dočkat.🤗
LiFePo? Jste si tím poloniem jistí? 😉
Správně LiFePO, lithium-železo-fosfatové akumulátory.
Něco z chemie vím, proto mi LiFePo v článku vyčarovalo úsměv na rtech. Že k novinářům ještě nedorazila čísla psaná jako dolní indexy, to už jsem si zvykl, ale "Po" místo "PO" pobavilo...
Buďte rád, že nenapsal Palladium ... https://marvelcinematicuniverse.fandom.com/wiki/Palladium...
Lithia na Zemi moc není a bude potřeba do fúzních reaktorů 1. generace.
Prosím, ať si všichni co tvrdí, že zákaz prodeje spalovacích aut v EU po roce 2035 zničí evropský autoland stoupnou do řady, ukopnou si palec, nechají si udělat na ruce ohníček s řeknou si, že jsou naprostý pitomci. Jedině velká podpora EV a navazujících průmyslových odvětví, muže evropský autoland zachránit. Držme si palce.
To asi těžko. V Evropě jsou a budou drahé energie. Máme tady zatím dražší pracovní sílu. Číňani mají náskok a to hlavně ve vývoji baterií, který dohnat nepůjde. Jedinná možnost záchrany automobilového průmyslu je zrušit zákaz prodeje spalováků a zrušit emisní pokuty za spalováky.
Si mimo a chod uz stou podporou do prdele
Proč chceš za každou cenu být za pitomce? To je nějaká forma sebemrskačství?
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 5. 2023 22:03
Ja s tim nemam problem. Chleba bude stat 700, mleko 900, najem 150.000, energie 350.000 a vydelavat budes 800.000. Nejenom ze jsi zeleny pitomec ale o ekonomice vis stejne jako slepice o nuklearni medicine.
Vloudila se Vám tam chybka. Vydělávat budete jenom 80.000. :-/
S tim bych nevyzil uz ani ted 😃
ňuňuňu 😝Nejsou ta čísla málo, Antone Pavloviči?Sice jsem nestudoval ekonomický obor, ale soudě toho kam spěje většina vyspělých zemí a automobilek bych se tak nějak dokázal dovtípit, že můj názor je v pořádku a Vy se pletete.Ale třeba se pletu já (a ten zbytek) a Vy jste to rozlousknul! 😃
Klidne si v tom hnuji jmenem EU bud, energie ti zdrazili, potraviny ti zdrazili, auta vam zakazuji, inflace jak krava, zadluzenost jako Recko, ale ty tady budes tvrdit ze se pletu. Vporadku, pletu se chlapecku.
V USA je to iné?
A vydrží to auto spolehlivě fungovat třeba 16+ let, jako moje předešlé naftové? Cena také není rozhodující při mém výběru a to právě vzhledem ke kvalitě a dostupnosti ND, servisu apod.. Nikdo nemá věštící kouli, co bude za 100 let s automobilovým průmyslem, to se bude muset každá automobilka uzpůsobit trhu a místním podmínkám. Podle mě hrozí další eko katastrofa, jakmile se začne řešit ukládání bateriových článků, které nepůjde recyklovat. Takže bych byl v tomto ohledu velmi opatrný. Kdo si chce ale koupit elektro-hračku namísto spolehlivého auta a ušetřit, prosím, je to každého volba, nikoho nenutím se řídit mým názorem.
Nesmyslná otázka, protože hodně záleží na nájezdu a použití. Třeba Caddy (2.0 TDI) prostě měním maximálně po 5-6 letech, přičemž mají nalítáno tak 580-650 tisíc km. Cena (nikoliv pořizovací) je rozhodující, ale musí se postavit do kontextu. Je lepší Caddy za 800 (počítám s dílenskou zástavbou), nebo Berlingo za 650? Caddy těch 5-600k km dá, aniž by se rozpadla a neprohnila. Berlinga má po 300 tisích min. zadní nápravu zralou na výměnu, motory sotva dají bez výměny turba 250k km, plasty začnou vrzat po 100k ... a přirozeně rozhoduje i to, že se domluvím s prodejcem a servisem. Ve čtvrtek ráno je tam dovezou a nejpozději v pátek odpoledne se vyzvednou, aby mohli v pondělí ráno do světa. Pak jsou tu věci jako tlumiče, to je kámen úrazu u všech aut, které mají zástavbu a jsou neustále napěchované vercajkem (cca 400 Kg trvale naloženo). Opět něco, co na první pohled není vidět. Za jak dlouho se prodřou sedačky o montérky, jak dlouho vydrží těsnění, za jak dlouho se prošlape tapicír, nebo za jak dlouho upadne páčka ...
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 5. 2023 14:49
Pokud necháte nafťáka v suché garáži a nebudete s ním 20 let jezdit, tak bude jak nový. Pokud necháte elektromobil 20 let v garáží, tak vám dost možná odejde baterka aniž by jste ujel jediný kilometr. A baterie EV recyklovat lze.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 5. 2023 17:21
Az se budou elektroauta vyrabet a neustale vylepsovat jako spalovaky 100 let pak si bud jisty ze klidne i 20+ let. Na elektroautu se totiz nema co pokazit narozdil od auta co ma turbo, a turbo turba a ruzne karburatory a pod..,
Elektroauta na baterie jsou tu dele nez spalovaci motor. To ti v tve uvaze uniklo a dela z ni naprosty blabol.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 5. 2023 09:57
Elektromobily jsou ve vývoji už 190 let. Před 120 lety je převálcovaly spalováky, protože byly levný a dojely dál a dodnes se to nevyřešilo.
A k tomu, ze se nema co pokazit: https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/mytus-o-vyss...
A ze je to levnejsi? https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/oprava...
Číňaň si myslí že jeho auto je lepší než BMW a chce tedy cenu jak za BMW. Což je dobrý přístup. Už skučí že neprodeje čínských dokonalých aut je rasismus. Dacia Spring taky stojí v Číně třetinu než v EU. Málokdo ze zakladatelů odvětví nakonec zůstane na špici. Těm prvním zůstanou náklady za slepé uličky a ti poslední už jedou jen prověřené věci. Viz třeba mobilní telefony. Číňani nemuseli nic vymýšlet jen je začali chrlit bez nákladu na vývoj jak Baťa cvičky. A ti první co nesli náklady vývoje už to mají za sebou Motorola, Nokia atd.
Rasismus dnes může být cokoliv. Například 2+2=4https://www.youtube.com/watch...
Zkuste se někdy v autě z Číny projet ...
Nerozumím.
Prehliadka elektromobilov v Šanghaji z pohľadu Barretta.https://www.youtube.com/watch...
Hehe jasné náskok. Vidieť že článok písali ITčkári zo Zive: Čítajte toto Slovák si kúpil auto z Číny. Pokazilo sa mu po piatich minútach: https://www.startitup.sk/slovak-si-kupil-auto-z-ci... ... alebo toto:https://tvnoviny.sk/domace/clanok/670725-po-p... ... Čínske auto by som nechcel ani zadarmo. Mimochodmo vyrobiť elektromobil je úplne primitívna záležitosť.
Propaganda dobrá, tak tomu ver a buď šťastný
O vadném čipu v Mercedesu nebo Škodě se nepíše, ne že by to neexistovalo.
Tomu bych po zkušenosti s novými Maxus Deliver/eDeliver 3 ... a ještě než se rozjedeme, tak začnou problémy. Tak začneme sedadlem, protože pokud měříte cca 180 cm a více, začne být problém se do krátké kabiny vejít. Jinými slovy, 190 cm chlap se tam teoreticky zmáčkne, ale po 5 minutách z toho poleze oknem, jen aby se narovnal. Nemluvě o velikosti a nastavení sedáku. Pracovní dodávka je věc, kde ten nešťastník stráví mnoho času a veze s sebou materiál, nářadí, nebo dílenskou zástavbu. K té hrůze se dostanu později, zůstaneme ještě chvilku v kabině. Mnoho let se používalo topení jako otočný kolík, kde si stylem modrá červená alespoň trošku zregulujete teplotu. Tady nic takového není, pouze tři rychlosti ventilátoru 1-2-3. Současně můžete zapomenout na Klimu, nebo PTC. O hluku a kvalitě topení raději mluvit nebudu. Ale zůstaňme ještě chvilku v kabině, protože s nohou číslo 8 (42) a pracovními botami (s tuhou špičkou) nepřešlápnete z plynu na brzdu. K tomu je potřeba hodně, ale hodně sily, protože musíte promáčknout ten plast, který té botě brání. Hrůzy s přihrádkami, kastlíky ... nechme prozatím být a přesuneme se do nákladového prostoru. Standardně je tam 6 upevňovacích ok, to by nebylo nic divného, kdyby každé oko nedržel jeden šroub (6x15) a pokud se o něj trochu zapřete, vyndáte ho z podlahy, protože v tom (ne)plechu drží na 2-3 otáčky závitu. U eDeliver 3 jsou upevněné na bocích a stačí trochu škubnout. Co se takhle zkusit rozjet? Fajn, tak se rozjedeme a už při 30 km/h se začínají dít divy, zejména pak tlumiče a náklon vyděsí k smrti nejen řidiče. Běžnou zatáčku v 80 km/h by nechtěl riskovat a ni sebevrah. To auto 4 kola na silnici neudrží a to vůbec neřešíme jakékoliv odhlučnění. U elektrického eDeliver3 se ještě přidává vysokofrekvenční plašení zvěře, ptáků i lidí a připomíná něco mezi startující stíhačkou a plechovkou s naházenými šrouby, padající z útesu. Možná je to cenově efektivní a pokud jich kupujete desítky/stovky, tak to může znít jako úspora oproti např.: VW Transporter, ale pouze na první pohled, nemluvě o tom utrpení pro lidi, které do toho posadíte. O náhradních dílech, servisu ... mluvit nemohu, měl jsem to půjčené na 2 dny a vracel jsem jim to s díky (a nechci to ani zadarmo) už po pár hodinách. Tedy docela bych tomu po zážitcích s Čínou i předřečníkovi docela věřil.
Názor byl 2× upraven, naposled 1. 5. 2023 12:19
Jestli v EU dokážou prodat auto bez natavení teploty, tak jsou dost šikovný teda. Nedokážu to pousidit, nemám s tím zkušenost, třeba to funguje.Ale tak furt to má zjevně fyzická tlačítka a kolečko, takže oproti spoustě evropských aut to už je lepší jen tímAni nevím jaký jsou konkurenční dodávky elektrický, kdysi bylo nějaký nv200, ale nevím jestli se to tu prodávalo a už vůbec nevím jaký čínský dodávky jsou nyní nový.
Názor byl 3× upraven, naposled 1. 5. 2023 13:25
To proto, že o tom rozhodují lidé, kteří o tom nic nevědí a v životě si do takového auta nesednou. Perličkou eDeliver3 v podobě kapoty. Inu protože není na žádných vzpěrách, jak jsme za dlouhé a dlouhé roky u normálních aut zvyklý, tak při každém dolití vody do ostřikovačů, či jiné provozní kapaliny, se kapota zkrátka sundá, opře se vedle a kapalina se dolije. Mezi podlahou a bateriovým prostorem je cca 2-3 mm místa. Podlahu tvoří "plech", který nemá ani 2 mm a něm je takový tvrdý protiskluzový plast. Bohužel, pokud položíte na podlahu (běžná praxe je hodíte na podlahu) něco těžkého, např.: zemnící drát/pásovinu v hlinku (slitina), tak se podlaha prohýbá a dotýká se baterií. A hlavně se nepokoušejte nafukovat pneumatiky na předepsaný tlak, protože pokud to uděláte, ty kola už nikdy na silnici neudržíte (v deště neskutečný problém), budou poskakovat a posádka se bude cítit jako by místo tlumiče byla prostá tyč a kamenné kolo. Zejména u větších nákupu by potřebovali odpovědní nakupující do toho auta posadit a okusit vlastní medicínu. Rychle by je podobné velkomanažerské orgie přešli.
Hentakú kapotu už kedysi malo Audi A1 (alebo A2, jedno z tých smiešnych malých áut, ktoré na rozdiel od MB A-Klasse nejaký veľký úspech nezožali)...
zrovna A2 prostě předběhlo dobu
Na druhou část otázky lze odpovědět velice stručně, žádná taková dodávka neexistuje. Pouze v reklamě, kde usměvavý kurýr doručí krabičku plněnou vzduchem stejně usměvavému zákazníkovi. Člověk by řekl, že takový zákazník jako Deutsche Post přesně odpovídá a praxe ukázala, jakou ptákovinu si pořídili. Baterie jsou těžké a vyžadují ochranu, což znamená, že byste potřeboval hodně přidat na materiálu, zejména podlahy a prakticky by to chtělo 1 cm silnou ocelovou desku, do které uchytíte i závěsy – kurtovací oka. Jednak to něco stojí, druhák je to velice těžké a tím snížíte množství užitečného nákladu. Dále je tu problém nabíjení, bez extrémně rychlého třífázového nabíjení těžko něco zmůžete, protože s nákladem zákonitě klesá i dojezd. Tedy nabíjet budete hodně často a místo 5 minut u benzínky (počítá se i s kávou), tam strávíte hodinu. Bohužel i několikrát denně. Dále u bateriové dodávky musíte vyřešit i servisní přístup, který musí být spodem, protože mnoho dodávek používá nějakou dílenskou zástavbu. S dodávkami se nezachází jak v reklamě, kde přijede usměvavý kurýr, který nese krabici plněnou vzduchem, ale naopak většinou člověk docela chvátá a v autě veze cokoliv. Od těžkých beden, palet, nebo tam má třeba složené lešení, naházené vodiče, bourací kladiva … a opravdu to nikdo neskládá jako v reklamě. Dodávka slouží, respektive by měla sloužit a být nápomocná, nikoliv jako drahý a komplikátor už v tak hektickém dni. Odpor je v tom, že banda šílenců žijící v reklamní iluzi bude násilně brát a cpát ten svůj nesmysl všem, i těm, pro které takové auto je všechno, jen ne výhodné.
No nevím co moc bude pravda, jak píšeš o třífázovém nabíjení, to mě příjde pěkná blbost, nevím o autě, které by mělo integrovanou nabíječku co umí více než 1 fázi. Tím spíš SAIC produkt.Domlácenou podlahu a nedostatek tie down bodů vidím u EU produkce dodávek pořd, takže tam taky nevidím rozdíl. Obtěžující drncání se mě tam děje taky. V číně moc nemaj v silnicích díry, tak asi to dělaj jinak a o to je to horší, i když teda i tak z mojí zkušenosti ta auta mojí normální podvozky. Spíš třeba mě překvapilo, ža auto má dvě klimy, ale nemá ani jedno topení ...
Názor byl 2× upraven, naposled 1. 5. 2023 18:01
Tak třífázové dobíjení je standard. Není BEV, které by to nemělo (běžně 11kW, lepší mají 22kW). U PHEV je situace jiná. Já myslím, že myslel DC dobíjení.
Bohužel není, ostatně proto jsem narážel na 22 kW AC - tedy třífázové standardní nabíječky (slovem wallbox to nazývat nebudu). Pokud bych měl namysli 100 kW DC - tedy rychlé nabíjení, napsal bych to. Navíc mnozí si myslí, že takto rychlé nabíjení je rutinní záležitost za jakýchkoliv podmínek. Bohužel, tak tomu není a to nemluvím o PHEV. Paradoxně by měl eDeliver3 jak 11 kW, tak i 22 kW a dokonce 60 kW DC, bohužel realita byla trošku jiná a problémy mu dělalo i 22 kW, tedy standardní rychlé nabíjení. Proto jsem napsal co jsem napsal. Stejně tak palubní jednofázová nabíječka je omezená na 6,6 kW. Ale to jen opravdu jako zajímavost, protože podstatné není co se píše ve specifikacích "kouzlíme s up to", ale jak dlouho se to udrží a právě v tom je kámen úrazu a tom mluvím, respektive pokud se to neudrží ani standardu, tak je to zkrátka problém a to tom mluvím, protože je úplně jedno, papír snese všechno, včetně kouzlení s up to. Problém je, že neudrží a tudíž k ničemu, protože "teoreticky" asi zákazníka moc zajímat nebude. O nabíjecí soustavě dimenzované na 100 kW DC, nebo dokonce kombinované, opravdu jen papírově. Měl jsem to půjčené na přelomu ledna a února loňského roku (2022), tedy v zimním období, kdy se teplota držela okolo 0 °C, případně lehce mrzlo udávalo průměrnou spotřebu (pozn.: auto bylo naložené) 39 kWh/100 km. Tím neříkám, že se za rok nemohlo změnit k lepšímu. Proto nebylo co řešit, naprostý výsměch a šlo hned odpoledne zpět, neboť už nebylo zkrátka nad čím přemýšlet.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 5. 2023 20:18
zajímavý, jsem vždycky myslel, že to čemu říkají wallbox, je prostě jen redukce a nabíjení řídí auto, ale on teda existuje standard pro nabíjení AC nabíječky?Se dívám na Wiki a možná to fakt existuje ("type2"), le nevím teda, příjde mě to divné, asi budu muset nastudovat, abych dál nelhal.Pamatuju si, že jsem se na to kdysi díval u tesly a to byla jen redukce na zeď a používalo to prostě 3x240V. Což ano, technicky to je třífázové dobíjení. OK.To je asi moje chyba, že já beru jako 3 fázové 400V, ale je to opravdu 3 fázové, jen 240V, nicméně stále si nemyslím, že to řídí nabíjení, ale i při 3x240V se používá nabíječka v autě.
Názor byl 3× upraven, naposled 2. 5. 2023 15:42
Tak ono to chce mít aspoň elementární elektro znalost.3fázové je vždy 400V. Sice na každé fázi je proti nule 230V (to je standard v kontinentální Evropě, 240V je v Británii), ale dohromady je to 400V, protože se musí počítat s fázovým posunem (nelze sečíst jednotlivé fáze)Takže 3fázové nabíjení je nejčastěji 400V 3x16A (11kW) nebo 3x32A (22kW - často příplatkové). Míň mívají jen PHEV. Sice existují 43kW nabíjecí stanice (3x64A), ale auto, které by podporovalo 43kW AC nabíjení jsem neviděl.
ta cisla co pises ukazuji na to, ze mam pravdu ja a ty lzes, bohuzel
našel jsem teda vnitřek pár "wallboxů" a je to prostě jen type2 zásuvka napojená na dráty, není to nabíječka
390Whkm mě příjde dobrý, za 300Whkm jezdí SUV když v tom je řidič sám.
Mám SUV a jezdím za 170Wh/km, na dálnici při 130km/h za max. 230Wh/km (v zimě). Praha - Olomouc jsem jednou dal za 174Wh/km a zpět za 194Wh/km.390Wh/km je akceptovatelné tak u velké dodávky.
Nějaký fanatici co nepoužívají topení apod. asi jezdí za míň, ale já pišu za kolik SUV BEV v realitě jezdí.S DI dieselovým sedanem taky umím jet pod 3, ale reálně jezdí za 6.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 5. 2023 19:44
Napiš jedno auto které má třífázovou nabíječku
Kriste, tvl, každá Tesla má 3fázovou palubní nabíječku https://www.tesla.com/cs_CZ/support/home-chargi... ...
Ta čísla co tam tesla má vůbec nedávají smysl.
Všechny BEV
Napsal jsem to špatně a to hned 2x1. myslel jsem to jako reakci na to jeho, že palubní nabíječka 6kW, ale auto podporuje AC dobíjení 22kW, nicméně to je nesmysl, protože zatím vše co jsem viděl, tak AC používalo palubní nabíječku2. bral jsem to tak, že 3 fáze se myslí 400V, ale ano 230Vx3 fáze je vlastně taky 3 fáze (i když by to klidně mohla být 1 fáze) - moje chyba
Tento článek VTM je velice dobrý. Naši Čeští a Slovenští odpůrci elektromobility se s fakty těžko vyrovnávají. Je to smutné, bez důsledné reflexe nás Čína ekonomicky velmi zastíní.
O jakých faktech je přesně řeč? 😀
Víš o tom že obačlánky se zda jsou o tom a tom stejným slovákovy?I ten nejlepší výrobce může něco při výrobě pokazit. Proto z jednoho vzorku nejde odvozovat nic o kvalitě celkově.
A co Indie?A co pokrok v Indii s platformou MEB? Mahindra ukázala 5 EV na platformě MEB.https://www.youtube.com/watch...
Souhlas! Čína už není nejlidnatější zemí na světě a socioekonomicky pokrok tam postoupil hodně. Ještě více bychom se měli obávat Indických automobilek, které využívají německé platformy a německé roboty a výrobní postupy a k tomu mají italské designéry. Představa že EU bude světový lídr v automobilovém průmyslu je myslím lichá. Bohužel:(
Jenže podle encyklopedie je průměrné IQ v Indii 81. Kvalita jejich práce je v IT pověstná, to fakt nechceš. Dá se očekávat, že kvalita v autech by byla podobná a to fakt nechceš.
Zajímavý, že autor myslí na nějaký clo atd. Reálně auta budoy spíš sestavována v EU, ale EU přístup mě přijde, že auta jsou zlo, tak ideál aby úplně EU auta zakázala
Technologický náskok to tak docela není. Mají spíš masivní vládní podporu, méně přísné normy a bohužel logistickou kontrolu nad celým výrobním řetězcem. Zásadní problém je, že Evropa v rámci dekolonizace de facto přenechala Afriku s veškerým nerostným bohatstvím a levnou pracovní silou Číně. A druhý problém je, že na čínské zboží není uvaleno odpovídající clo, které by ochránilo domácí produkci a zabránilo Číně dosáhnout světového monopolu.
Vy necítíte globální zájmy velkého spojence a jeho vykonavatele v Bruselu vymýtit individuální automobilovou dopravu vymýšlením stupňujících se a nesmyslných požadavků na emise?
Máte to pomotané. Čínští agenti jsou ti, kdo kreslili "vtipné" obrázky elektromobilů s "výfukem v elektrárně" a vůbec se všeobecně snažli, aby se Evropa zasekla ve slepé uličce spalovacích motorů. A jak ukazuje tenhle článek, docela se jim to povedlo.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 5. 2023 11:50
Jste úplně vedle!Nebýt tohoto kroku, tak kolem roku 2030 evropské automobilky jen paberkuji. Většina lidí se rozhoduje podle vlastností/designu a nebo ceny.Obé bude v roce 2030 jasně ve prospěch EV, nehledě na přístup EU.Pokrok nezastavíš...
A co tě přesně vede k přesvědčení, že EV budou za 6-7 let levnější? Už dnes se v Německu legislativně připravují na řízené blackouty (už nikoli omezování, ale odpojování.) Opravdu si myslíš, že bude dávat smysl koupit si auto, které nepůjde doma nabíjet, protože jich bude tolik, že kvůli tomu zkolabuje evropská energetická síť? Anebo těch aut nebude X desítek milionů, ale třeba dvacetina?A pokrok? Ten už dávno skončil... svět řídí lidi, kteří neumí ani počítat.
Auta v EU jsou obecne drahe kvuli ruznym nesmyslnym dotacim, nesmyslnym normam, silene podpore elektromobility,.. I takova nemecka znacka jako MB je v EU drazsi nez treba v US. U “zakladniho” modelu je rozdil $6tis, u top modelu je rozdil $100tis. Takze konkurovat jakemukoliv mimoevropskemu dovozu muze EU leda tak pres clo a nejakou skrytou podporu.
Zvolili jste si zelený, tak se s tim smiř.
Ja jsem nastesti pred tim nesmyslem emigroval. Klidne si to zelene peklo vyzerte.
vtm.cz se chytlo na klasickou propagandu, které říká, že když na Západě není dostupná nějaká technologie, tak to automaticky znamená prohru. Což je samozřejmě nesmysl, protože vývoj něco stojí a když ho Čína zaplatí, tak o to méně může platit Západ. Žádná výhra Číny se nekoná. Jen její slabost, kdy kvůli masivní propagandě musí mrhat obrovskými zdroji na nesmyslnou elektromobilitu a ještě jí hrozí, že pokud ten nesmysl dostatečně nezdraží při vývozu, tak podpoří soupeře v socialistickém táboře na Západě.Není nijak dané a z ničeho nevyplývá, že je nutné násilím přecházet na elektromobilitu. Je to narativ, který se snaží socialisté masivně vtloukat lidem už od dětství do hlavy a který se jim výborně osvědčil, kdy zřejmě reálně hrozí globální změny teplot na Zemi a kdy se socialisté staví do role těch, kteří jedině mohou spasit naše holé životy. Je to nesmysl. S praktickou jistotou lze jedině říci, že socialistická EU a vlády států brzdí rozvoj civilizace a omezují možnosti lidí ovlivňovat přírodní děje.
Tak oni ale čínské automobilky vyrábí pro export a pro menší města a venkov i ICE vozidla
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 5. 2023 10:10
Nevím jak to souvisí s tím co píšu.
Žádná výhra Číny se nekoná. Jen její slabost, kdy kvůli masivní propagandě musí mrhat obrovskými zdroji na nesmyslnou elektromobilitu a ještě jí hrozí,atd. atd.
Cokoli Čína lidem nezakáže se pozitivně projeví v ekonomice(a naopak). Když nereguluje auta se spalovacími motory, může potom danit výrobce a získá tím výhody v globálních závodech. Tohle někdo může vnímat jako výhru.
A přesně kvůli takovým kecům je Čína v elektromobilech o řády dál. Ale jen klidně pokračujte. Kdybych měl doma nějaký ruble, tak vám je za ten názor všechny pošlu.
Tak srovnávat čínský trh s tím evropským, je asi trochu mimo mísu. Je jasné že země s 3x větší populací bude mít větší podíl na trhu. Druhá věc je pak objektivita údajů z číny.. obecně údaje z autoritativních režimů jsou zkreslené, takže realita bude někde mezi, ukáže čas...
Já už dnes koukám na užitnou hodnotu jakéhokoliv zboží, ale auta především. Proto u mne např. zvítězila Dacia Sandero v LPG.Pokud bude za pár let Číňan výhodnější, tak do něj půjdu.
Přesně! Jenže vysvětluje tento zcela logicky a rozumný postoj náckům bojujícím za spalovací auta vyráběná v EU.Většinu lidí to nezajímá, asi jako jestli vyhrála Slavie, nebo Sparta...
Za předpokladu že vy sociální inžinýři nebudete házet spalovákům klacky pod nohy a naopak dotovat EV, že? Protože bez těchto inštrumentů by si ty tragické elektrické kárky nekoupil už nikdo...
A proto se v nemecku a norsku po snizeni dotaci na ev propadly prodeje o cca 80% dolu? A v nizozemi, nemecku a anglii planuji odpojovani nabijeni, coz take prispiva k rozumne volbe, ze? 🙂
Uz to prichadza. Cinska technologicka nadvlada. Kde su tie kecy teraz o tom ako cina kradne technologie? Zaujimave ze tie "ukradnute" technologie su o dost lepsie nez tie zapadne. Ked som toto hovoril uz pred niekolkymi rokmi tak nic nez nadavky su to necital. Hlupaci ci nevidia par rokov dopredu. Ale takych je plna EU a USA niet sa comu cudovat.
Zas tak moc optimisticky bych to pro Čínu neviděl. Věc se má ale tak, že mají slušně našlápnuto vše překonat. Zatím nemají v automotive lepší technologie, než západní firmy, ale spíše to bude tou cenou, než že by to byl problém. Nevím, jak jsou na tom Čínské automobilky, u nás je teď boom značky MG, což je ve skutečnosti Brit, který koupil Číňan a navrhuje se v Šanghaji a Londýně. Po jízdních vlastnostech dobrý, jak na tom bude výdrž, to ukáže čas, sw prý tragédie. Cena není nijak překotně levná, ale také není nijak hrobesní. Už máme jedno MG v rodině, ale ještě jsem se nezastavil na návštěvu spokojenosti 😃.Každopádně několik let se toto píše do diskusí, ale nikdo tomu prostě nevěří, všichni vidí v EV zlo a nevěří, že by Číňan dělal něco jinak. Přijde mi, že je čím dál větší odpor k novinkám, technologiím a lidi se čím dál tím více odmítají učit nové věci. Pohodlnost je brzda pokroku.Zdar Max
Mě zase spíš příjde, že si spousta lidí myslí, že pokud někdo nevnímá jejich vizi, jako jedinou možnou, tak je to zpátečník (hmm, podobné fráze jsem už slyšel jako kluk v komunistických proslovech). Takže realita je taková, že brzda pokroku je hlavně prosazovat úzký profil. Pokrok je maximální rozmanitost a následná evoluce která je pod tlakem trhu. To co tu máme teď je modní vlna, která je tlačená hlavně regulacemi a dotacemi. Stávající jednostranný BEV hype jen utlumuje alternativy, které na rozdíl od BEVu podle mě nejsou slepou vývojovou větví. Mimochodem, je zajímavé, že např. u článků o vodíkových autech je nejvíce nenávistných příspěvků od fanoušků BEVu. Neustále poukazování na některé nedořešené otázky jsou komické ve srovnání s tím, kolik jich je u BEVu a to i za cenu těch obrovských prostředků, které se do nich nastrkali. Českal bych, že zastáncům BEVu jde hlavně u alternativů ke spalovacím motorům, ale je to spíš tak, že jde spíš jen o další monoteismus.
Vizí je spousta, cest bylo prošlapáno hodně. Že to někdo nevidí, to na to nic nemění. Že EV, který z toho vyšel jako vítěz, je pro někoho dráždilo, to na tom také nic nemění.My jsme o vodíkovém pohonu snili od základky. Už před hafec lety se o tom mluvilo jako o pokroku. Postupem let tuto ideu převálcovaly EV. Je tu hafec let funkční model, který je jednoduchý a stále zlevňuje. Naproti tomu se u vodíku nalilo spoustu prachů do vývoje, ale bohužel, vodík je stále drahý, problematický, stále jsou ve vodíkových autech potřeba baterie (kvůli "latencím" chemických reakcí palivových článků) , stále je to oproti EV šíleně komplikované atd. atd. EV je prostě jednodušší, levnější, ekonomičtější.Snaha o zachování klasických spalováků také byla, ale je neúspěšná (nedaří se snižovat problémy, které způsobují). Někdo problémy spalováků bagatelizuje, ale to jen proto, protože prostě nedokáže akceptovat nic jiného.Řekl bych, že máte klapky kolem očí a nevidíte ty možnosti, které byly, které se zkoušely, které neprošly...Zdar Max
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 5. 2023 14:21
Zajimava myslenka o ev jako vitezi. Omlouvam se, ale pripomnelo mi to jednu kultovni filmovou hlasku: “jede to dobre, ale neseje to” 🙂
To není žádná myšlenka. To jste tak slepý, nebo to jen úmyslně nevidíte? Všude se prodávají čím dál tím více EV, nabíjecí stanice se rozrůstají, EV vidím na silnicích čím dál více. EV teď vyrábí skoro každá automobilka, ten zbytek pak hybridy. Výjimky, co se drží naturalu, také nějaké jsou, ale postupně ubývají.Vidíte někde něco jiného? Já tedy ne. EV se začínají masově rozšiřovat a vodíkové technologie za rozumnou cenu a ekonomickým provozem stále nikde a za 5 let ten stav bude podobný, protože kdo ten vývoj kolem vodíku sleduje, tak mu musí být jasné, že je to běh na dlouhou trať. EV prostě zvítězilo a následujících 20 let se bude rozšiřovat víc a víc.Zdar Max
Mě spíš přijde, že se lidé včetně Vás upínají jen na negativní pocity z nařízení a zákazů (zákaz ICE v EU) a nevidí větší obrázek. EU není pupkem světa. Nepřijde vám zvláštní, že v USA, Číně, Japonsku (tam napůl), Jižní Korei, EU atd. všichni dospěli ke stejnému názoru a to, že EV je ta nejlepší cesta? Celosvětové spiknutí?Všemocná EU?Nebo je to pouze a jen tím, že všichni ti vědci a inženýři po dlouhém bádání a pokusech s čímkoliv dospěli k názoru, že EV je nejlepší cesta.Co myslíte?
Ne, nedospěli. Dospěly k tomu pseudoelity z U.S. a EU, které si nechaly vymýt mozky zelenou propagandou. A protože nedokáží omezit reálné znečištění pocházející z průmyslu a nákladní dopravy, tak si našli obětního beránka v podobě osobních automobilů. Neřešili zákaz spalováků v centrech velkých měst, ale zákaz všeobecně.Stačí se podívat co za jelito je např. německý ministr Habeck. Ale má zelenou stranickou legitku, a to je podmínka postačující k tomu, aby mohl řídit německé hospodářství bez elementárních znalostí ekonomiky.https://echo24.cz/a/SdCT6/nemecky-ministr-h... ...
Odpor není k novinkám ani k učení nových věcí, jakých?, ale k nehorázným nařízením. (emise, povolenky, uhlíkové stopy atd.) Pokrok se nenařizuje. Dobré, prospěšné, levné, fungující, dostupné cokoliv se šíří samo. Samozřejmě je nutné hanit cokoliv vyrobené mimo EU, přitom na co sáhnete, je vyrobeno v Číně.
Tak není to žádné překvapení, celá EU je založena hlouposti a neschopnosti papalášů, kteří hledí jen na svůj příjem a své výhody a na příliv nejvzdělanějších příživníků z Afriky a Asie.
Máte splněno tak šup šup, pro žold na embasadu....
Škoda, že jsi ho nerozdrtil třeba výčtem technologických gigantů a leaderů z Evropy, kteří udávají směr v celém světě. To by asi zíral...
Třeba TSMC
Myslíš Taiwan Semiconductor Manufacturing Company? Jooo, to je stejně Evropský jako Alphabet, Tencent, Sony, Samsung...
ano
Asi chlapec myslel ASML. Byl jen těsně vedle. Věděl, že je to na 4 písmenka. To už se dneska u digitálně retardovaných bere za správnou odpověď... B-]
By mne zajímalo, kolik Čína zadotovala těch Europapalášů, co celé unii naordinovali elektroauta.Po vzoru ruského plynu, který byl to jediné pravé, teď jsou to pravé čínská auta.
Asi hodně, nebyl by to první průmysl, kde se Čína snaží získat strategickou dominanci všemi prostředky.
Tak určitě chlapci. ;)USA také zmákli a na měsíci jsme nebyli.Vy jste hlava, pane Vachmajstr.;))
Já na Měsíci nebyl, ty jo?
Počkejte chvilku, projdu si fotky z dovolených...Ne, tak já jsem tam nebyl, ale jiní zástupci mého kmene ano.
Wow ta kvalita a záruky a montováno 100% bio a fairtraidem Ujgurem....
Nekteri lidi holt zamrzli dvacet let zpet, a myslu si, ze Cinani se za ty desitky let nenaucili kvalitu.Jedte se tam podivat.Genocida je vsem u zadku. Chteji nakupovat levne kramy, a Ujguri muzou chcipnout.A kdyz jim to reknete, argumentuji, ze jinak to nejde. Well, brzy to tak bude. S plosnym nasazenim baterkovozu uz si tu bez Ciny nikdo ani neuprdne, a ujgurska genocida se tak v podstate stane narodnim zajmem.
Je běžné, že když nějaká společnost upadá, tak není schopna konkurovat společnosti jiné, která je efektivnější. Úpadek západu je snad stále patrnější, nejen v elektromobilitě.
Vzkaz pro postižené mínusáře. Nemusíš s tím souhlasit, můžeš proti tomu i něco mít, ale to je tak asi všechno, co se proti tomu dá dělat.
...Hlavním akcelerátorem se stal Wan Gang, který mj. od roku 1991 působil v Audi a podílel se na úspěchu první Audi A4. Ten v rámci Programu 863 vypracoval klíčový dokument, kterým přesvědčil tehdejší stranické vedení o ekonomické příležitosti elektromobility. Označil ji za novou etapu čínského automobilového průmyslu, a především šanci výrazně snížit podíl zahraničních výrobců na čínském trhu. V roce 2007 se stal ministrem vědy a technologií a pro svůj plán elektromobility dostal prakticky neomezený rozpočet....No a o tom to je, v Číně je ministrem s rozhodovací pravomocí TECHNIK, který přesně ví o čem mluví a na základě svých odborných znalostí je schopen činit kvalifikovaná rozhodnutí. Kdežto u nás je ministrem mamlas s humanitním vzděláním (stačí se při volbách podívat na kandidátku libovolné strany - zejména z pětikoalice, kolik je na volitelných místech techniků), který ční rozhodnutí stylem poručíme větru dešti, aniž je schopen dohlédnou nakolik jsou jeho rozhodnutí reálná nebo nesmyslná.
Tak samozrejme ze petikolka, protoze za fungovani dvojministra, co spi jen hodinu, se tu, diky jeho rizeni rezortu prumyslu a dopravy, elektromobilita rozjela tak, ze i Cinan tise zavidi 😀 😀 😀
A kdyz uz nekdo ma technickou VS, tak ho pak dezolati dehonestuji oznacenim "elektrikar".
co je dozolát?
Myslis cloveka, ktery je aktualne ministrem financi? Nebylo by lepsi, kdyby tam byl nekdo s ekonomickym vzdelanim?
Tyhle cinsky automobilky, co slibuji velke jakoze evropske suv za 160k 😆 kolik uz jich tu bylo?
Zatim jim jejich trh staci, ten nas pro ne bude lakavy ve chvili, kdy si budou chtit poridit auto i lidi, co za nej nechteji utratit tri rocni prijmy, a baterkovozy budou narizene. Ti, co kupovali Dacie, Thalie a tak.
A já jsem si do dneska myslel, že Škoda je nejlepší. 😉
No jednoznačně vedou v počtu náhodných vznícení, výrobních vad a prostého selhání. To je hlavním důvodem rozdílu ceny. V aktuálním stavu tedy do EU dovoz a provoz odpadu nepřipadá v úvahu. https://www.youtube.com/watch...
Oni to za odpovidajici cenu napravi, nebojte. Na mistnim trhu je holt poptavka jina. Nejlevnejsi auto v Evrope ted stoji kolik, 200k Kc bez DPH? Tak v Cine to bude mene nez ctvrtina. Jsem si jisty, ze za 300% navyseni ceny dozenou i tu spolehlivost.
A čo z nízkej ceny keď zdechneš v aute? Čínsky trh s autami je tragikomédia. Viď moj post inde v tejto diskusii
V aktuálním stavu ne, ale za pár let ano. Taky se tvrdilo, že co čínský výrobek, to zmetek a dnes je většina spotřebního zboží u nás vyrobena v Číně.
Dokud tam nezačnou být mnohem vetší a transparentnější požadavky na bezpečnost tak nás nikdy nedoženou. Třeba jen v tom video je několik ukázek, jak se čínské auta srazila s jinými a v čínských se nespustil ani jeden airbag. Ale nikde se o tom nemluví, protože v číně se tyto zprávy potlačují mnohem větší měrou než jinde.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.