Tomas Hraj
11. 7. 2023 • 14:48

Takže si to shrňme. 1) automobilkám výrazné daňové úlevy, zákazníkům velkorysé dotace (2009-2022) 2) odpuštění daně při nákupu (2023) 3) systém dvojího kreditu – výroba ICE podmiňována výrobou EV. 3) žádné čekání na značku ani platba za registraci. Stále tedy nevíme, jestli EV je konkurenceschopný v neregulovaném tržním prostředí.
Co se pokroku techniky týče 255 Wh/kg není až takový zázrak. Tesla má již nějakou dobu baterie 4680 s 229-244 Wh/kg. A odpověď na (druhou) zásadní otázku jsme se z článku nedozvěděli, tj. kolik ta nová čínská baterie stojí USD/Wh?
Klíčový problém ale jistě je, že Čína má kontrolu nad potřebnými surovinami.

AsiJá
AsiJá
8. 5. 2023 • 12:07

😀😀😀
Zase jsem přečetl vaše komenty, musím se vám smát. Konzervativci si stěžují na Eu dotace, ovšem přehlíží, že Čína si právě rozvoj EM zadotovala a díky tomu nad námi opětovně vyhrála. Vzpomínám na vás, jak jste mi trhali na kusy, že EM je budoucnost. No díky vám a spalovacímu lobby místních automobilek nás teď bude trhat Čína. Gratuluji a nadávejte si na co chcete, nejlíp před zrcadlem.

Názor byl 2× upraven, naposled 8. 5. 2023 12:11

Radiusxe
7. 5. 2023 • 18:04

Rad bych si to cinske auto za 300tis koupil, kde? Na Alze ho nemaji.

Miroslav Kašpar
5. 5. 2023 • 22:20

No, nechci sejčkovat (i když v případě Číny asi jo), ale tipuju, že to bude mít podobný úspěch, jako Velká kulturní revoluce: až se úplně přeorientují na elektromobily, ukáže se, že už je nikdo jinej na světě nechce 🙂
Poslední dobré věci, které z Číny dorazily do světa, bylo hedvábí a porcelán, Od té doby ani ťuk 🙂

Názor byl 1× upraven, naposled 5. 5. 2023 22:23

SkACe
4. 5. 2023 • 9:02

Kde jsou ty levné elektromobily z číny? Kde si ho tady koupím?

KosKarel
2. 5. 2023 • 13:58

"Z čínské elektromobility se brzy stane i politicko-ekonomické téma. Proti sobě budou stát dva veledůležité argumenty – na jedné straně tlak na rychlou transformaci osobní dopravy ku prospěchu bezemisních vozů, na straně druhé záchrana jednoho z největších ekonomických tahounů Evropy – automobilového průmyslu."Jaký záchrana? Jaké dilema? Evropská Unie automobilový průmysl slavnostně pohřbila za potlesku zelených. Klidně na ně můžeme ukázat prstem. Už se stalo. Tečka. To zase evrosoudruzi jednou nedomysleli... to by se ale nejdřív vůbec museli naučit myslet.
Teď tu budeme mít automobilky bez konkurenční šance, které po roce 2035 zaniknou a z Evropy se stane čistý dovozce. Děkujeme EU.

Názor byl 2× upraven, naposled 2. 5. 2023 14:03

WiQiX
2. 5. 2023 • 13:28

Geniální. EU prostě vymění závislost na Rusku za závislost na Číně.

svopex
svopex
2. 5. 2023 • 8:04

V pohode. Evropa bude exportovat eurounijni regulace. To nikdo jiny neumi a ve svete o evropske regulace bude velky zajem... 😀

kolkyno
kolkyno
1. 5. 2023 • 20:44

Este par tyzdnov a amici vyhlasia ze americke auta spehuju, minimalne to od huawei a dostanu globalny ban a tak sa "zachrani" blba unia, ked zit tak draho

Petr Michl
1. 5. 2023 • 17:24

Janů, jako správný flastenec se nemáš posírat na první dobrou, ale musíš něco pro svou zemi dělat. Pro začátek zkus psát tak, aby si ti tu nechodili honit kolaboranti. Ale možná o to ti jde.

pjuricka
1. 5. 2023 • 15:38

Nezbyde, než si zvyknout, že stále častěji uvidíme něčí záda. Není to ten úplně nejhorší pohled, kterého bychom se pod vedením gynekoložky mohli dočkat.🤗

Pepik
1. 5. 2023 • 15:07

LiFePo? Jste si tím poloniem jistí? 😉

Poslední Skaut
Poslední Skaut
1. 5. 2023 • 14:58

Prosím, ať si všichni co tvrdí, že zákaz prodeje spalovacích aut v EU po roce 2035 zničí evropský autoland stoupnou do řady, ukopnou si palec, nechají si udělat na ruce ohníček s řeknou si, že jsou naprostý pitomci. Jedině velká podpora EV a navazujících průmyslových odvětví, muže evropský autoland zachránit. Držme si palce.

elzami
1. 5. 2023 • 13:51

A vydrží to auto spolehlivě fungovat třeba 16+ let, jako moje předešlé naftové? Cena také není rozhodující při mém výběru a to právě vzhledem ke kvalitě a dostupnosti ND, servisu apod.. Nikdo nemá věštící kouli, co bude za 100 let s automobilovým průmyslem, to se bude muset každá automobilka uzpůsobit trhu a místním podmínkám. Podle mě hrozí další eko katastrofa, jakmile se začne řešit ukládání bateriových článků, které nepůjde recyklovat. Takže bych byl v tomto ohledu velmi opatrný. Kdo si chce ale koupit elektro-hračku namísto spolehlivého auta a ušetřit, prosím, je to každého volba, nikoho nenutím se řídit mým názorem.

Henry Ford
1. 5. 2023 • 13:04

Číňaň si myslí že jeho auto je lepší než BMW a chce tedy cenu jak za BMW. Což je dobrý přístup. Už skučí že neprodeje čínských dokonalých aut je rasismus. Dacia Spring taky stojí v Číně třetinu než v EU.
Málokdo ze zakladatelů odvětví nakonec zůstane na špici. Těm prvním zůstanou náklady za slepé uličky a ti poslední už jedou jen prověřené věci. Viz třeba mobilní telefony. Číňani nemuseli nic vymýšlet jen je začali chrlit bez nákladu na vývoj jak Baťa cvičky. A ti první co nesli náklady vývoje už to mají za sebou Motorola, Nokia atd.

blmrtin
blmrtin
1. 5. 2023 • 11:17

Zkuste se někdy v autě z Číny projet ...

Jamil
1. 5. 2023 • 10:48

Prehliadka elektromobilov v Šanghaji z pohľadu Barretta.
https://www.youtube.com/watch...

vandal_gesierich
vandal_gesierich
1. 5. 2023 • 8:46

Hehe jasné náskok. Vidieť že článok písali ITčkári zo Zive: Čítajte toto Slovák si kúpil auto z Číny. Pokazilo sa mu po piatich minútach: https://www.startitup.sk/slovak-si-kupil-auto-z-ci... ... alebo toto:https://tvnoviny.sk/domace/clanok/670725-po-p... ... Čínske auto by som nechcel ani zadarmo. Mimochodmo vyrobiť elektromobil je úplne primitívna záležitosť.

Tojevono
1. 5. 2023 • 8:42

A co Indie?
A co pokrok v Indii s platformou MEB? Mahindra ukázala 5 EV na platformě MEB.
https://www.youtube.com/watch...

Ev Lo
1. 5. 2023 • 8:39

Zajímavý, že autor myslí na nějaký clo atd. Reálně auta budoy spíš sestavována v EU, ale EU přístup mě přijde, že auta jsou zlo, tak ideál aby úplně EU auta zakázala

Net.Xtreme
1. 5. 2023 • 4:57

Technologický náskok to tak docela není. Mají spíš masivní vládní podporu, méně přísné normy a bohužel logistickou kontrolu nad celým výrobním řetězcem. Zásadní problém je, že Evropa v rámci dekolonizace de facto přenechala Afriku s veškerým nerostným bohatstvím a levnou pracovní silou Číně. A druhý problém je, že na čínské zboží není uvaleno odpovídající clo, které by ochránilo domácí produkci a zabránilo Číně dosáhnout světového monopolu.

Jozef Lenin
1. 5. 2023 • 0:59

Auta v EU jsou obecne drahe kvuli ruznym nesmyslnym dotacim, nesmyslnym normam, silene podpore elektromobility,.. I takova nemecka znacka jako MB je v EU drazsi nez treba v US. U “zakladniho” modelu je rozdil $6tis, u top modelu je rozdil $100tis. Takze konkurovat jakemukoliv mimoevropskemu dovozu muze EU leda tak pres clo a nejakou skrytou podporu.

Luboš Brejcha
Luboš Brejcha
1. 5. 2023 • 0:18

vtm.cz se chytlo na klasickou propagandu, které říká, že když na Západě není dostupná nějaká technologie, tak to automaticky znamená prohru. Což je samozřejmě nesmysl, protože vývoj něco stojí a když ho Čína zaplatí, tak o to méně může platit Západ. Žádná výhra Číny se nekoná. Jen její slabost, kdy kvůli masivní propagandě musí mrhat obrovskými zdroji na nesmyslnou elektromobilitu a ještě jí hrozí, že pokud ten nesmysl dostatečně nezdraží při vývozu, tak podpoří soupeře v socialistickém táboře na Západě.Není nijak dané a z ničeho nevyplývá, že je nutné násilím přecházet na elektromobilitu. Je to narativ, který se snaží socialisté masivně vtloukat lidem už od dětství do hlavy a který se jim výborně osvědčil, kdy zřejmě reálně hrozí globální změny teplot na Zemi a kdy se socialisté staví do role těch, kteří jedině mohou spasit naše holé životy. Je to nesmysl. S praktickou jistotou lze jedině říci, že socialistická EU a vlády států brzdí rozvoj civilizace a omezují možnosti lidí ovlivňovat přírodní děje.

Luděk Novák
30. 4. 2023 • 23:00

Tak srovnávat čínský trh s tím evropským, je asi trochu mimo mísu. Je jasné že země s 3x větší populací bude mít větší podíl na trhu. Druhá věc je pak objektivita údajů z číny.. obecně údaje z autoritativních režimů jsou zkreslené, takže realita bude někde mezi, ukáže čas...

Karel Lopata
30. 4. 2023 • 22:57

Já už dnes koukám na užitnou hodnotu jakéhokoliv zboží, ale auta především. Proto u mne např. zvítězila Dacia Sandero v LPG.
Pokud bude za pár let Číňan výhodnější, tak do něj půjdu.

mumintroll
30. 4. 2023 • 21:32

Uz to prichadza. Cinska technologicka nadvlada. Kde su tie kecy teraz o tom ako cina kradne technologie? Zaujimave ze tie "ukradnute" technologie su o dost lepsie nez tie zapadne. Ked som toto hovoril uz pred niekolkymi rokmi tak nic nez nadavky su to necital. Hlupaci ci nevidia par rokov dopredu. Ale takych je plna EU a USA niet sa comu cudovat.

jmatus
jmatus
30. 4. 2023 • 20:55

Tak není to žádné překvapení, celá EU je založena hlouposti a neschopnosti papalášů, kteří hledí jen na svůj příjem a své výhody a na příliv nejvzdělanějších příživníků z Afriky a Asie.

evilpanda
30. 4. 2023 • 20:43

By mne zajímalo, kolik Čína zadotovala těch Europapalášů, co celé unii naordinovali elektroauta.
Po vzoru ruského plynu, který byl to jediné pravé, teď jsou to pravé čínská auta.

Martin Prokop
Martin Prokop
30. 4. 2023 • 20:42

Wow ta kvalita a záruky a montováno 100% bio a fairtraidem Ujgurem....

Richard Vacek
30. 4. 2023 • 20:17

Je běžné, že když nějaká společnost upadá, tak není schopna konkurovat společnosti jiné, která je efektivnější. Úpadek západu je snad stále patrnější, nejen v elektromobilitě.

Scarab22
30. 4. 2023 • 19:52

...Hlavním akcelerátorem se stal Wan Gang, který mj. od roku 1991 působil v Audi a podílel se na úspěchu první Audi A4. Ten v rámci Programu 863 vypracoval klíčový dokument, kterým přesvědčil tehdejší stranické vedení o ekonomické příležitosti elektromobility. Označil ji za novou etapu čínského automobilového průmyslu, a především šanci výrazně snížit podíl zahraničních výrobců na čínském trhu. V roce 2007 se stal ministrem vědy a technologií a pro svůj plán elektromobility dostal prakticky neomezený rozpočet....No a o tom to je, v Číně je ministrem s rozhodovací pravomocí TECHNIK, který přesně ví o čem mluví a na základě svých odborných znalostí je schopen činit kvalifikovaná rozhodnutí. Kdežto u nás je ministrem mamlas s humanitním vzděláním (stačí se při volbách podívat na kandidátku libovolné strany - zejména z pětikoalice, kolik je na volitelných místech techniků), který ční rozhodnutí stylem poručíme větru dešti, aniž je schopen dohlédnou nakolik jsou jeho rozhodnutí reálná nebo nesmyslná.

Pindulin
30. 4. 2023 • 19:48

Tyhle cinsky automobilky, co slibuji velke jakoze evropske suv za 160k 😆 kolik uz jich tu bylo?

sender21
30. 4. 2023 • 19:19

A já jsem si do dneska myslel, že Škoda je nejlepší. 😉

Emil Pastelka
Emil Pastelka
30. 4. 2023 • 19:17

No jednoznačně vedou v počtu náhodných vznícení, výrobních vad a prostého selhání. To je hlavním důvodem rozdílu ceny. V aktuálním stavu tedy do EU dovoz a provoz odpadu nepřipadá v úvahu.
https://www.youtube.com/watch...

Určitě si přečtěte

Články odjinud