Tomu bych po zkušenosti s novými Maxus Deliver/eDeliver 3 ... a ještě než se rozjedeme, tak začnou problémy. Tak začneme sedadlem, protože pokud měříte cca 180 cm a více, začne být problém se do krátké kabiny vejít. Jinými slovy, 190 cm chlap se tam teoreticky zmáčkne, ale po 5 minutách z toho poleze oknem, jen aby se narovnal. Nemluvě o velikosti a nastavení sedáku. Pracovní dodávka je věc, kde ten nešťastník stráví mnoho času a veze s sebou materiál, nářadí, nebo dílenskou zástavbu. K té hrůze se dostanu později, zůstaneme ještě chvilku v kabině. Mnoho let se používalo topení jako otočný kolík, kde si stylem modrá červená alespoň trošku zregulujete teplotu. Tady nic takového není, pouze tři rychlosti ventilátoru 1-2-3. Současně můžete zapomenout na Klimu, nebo PTC. O hluku a kvalitě topení raději mluvit nebudu. Ale zůstaňme ještě chvilku v kabině, protože s nohou číslo 8 (42) a pracovními botami (s tuhou špičkou) nepřešlápnete z plynu na brzdu. K tomu je potřeba hodně, ale hodně sily, protože musíte promáčknout ten plast, který té botě brání. Hrůzy s přihrádkami, kastlíky ... nechme prozatím být a přesuneme se do nákladového prostoru. Standardně je tam 6 upevňovacích ok, to by nebylo nic divného, kdyby každé oko nedržel jeden šroub (6x15) a pokud se o něj trochu zapřete, vyndáte ho z podlahy, protože v tom (ne)plechu drží na 2-3 otáčky závitu. U eDeliver 3 jsou upevněné na bocích a stačí trochu škubnout. Co se takhle zkusit rozjet? Fajn, tak se rozjedeme a už při 30 km/h se začínají dít divy, zejména pak tlumiče a náklon vyděsí k smrti nejen řidiče. Běžnou zatáčku v 80 km/h by nechtěl riskovat a ni sebevrah. To auto 4 kola na silnici neudrží a to vůbec neřešíme jakékoliv odhlučnění. U elektrického eDeliver3 se ještě přidává vysokofrekvenční plašení zvěře, ptáků i lidí a připomíná něco mezi startující stíhačkou a plechovkou s naházenými šrouby, padající z útesu. Možná je to cenově efektivní a pokud jich kupujete desítky/stovky, tak to může znít jako úspora oproti např.: VW Transporter, ale pouze na první pohled, nemluvě o tom utrpení pro lidi, které do toho posadíte. O náhradních dílech, servisu ... mluvit nemohu, měl jsem to půjčené na 2 dny a vracel jsem jim to s díky (a nechci to ani zadarmo) už po pár hodinách. Tedy docela bych tomu po zážitcích s Čínou i předřečníkovi docela věřil.
Názor byl 2× upraven, naposled 01. 05. 2023 12:19