Čína všem ujela. Její rychlovlaky už sviští přes 300 km/h a svižně staví další tratě

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 114

Názory k článku

08. 07. 2019 17:19

báháhá... cože? nedávno sem narazil na youtbe na video uživatele Cocik, jak cestuje po číně.. Asi tam je často a vyprávěl jak to bylo atd.. Mnojhem víc konkrétních informací, včeteně těch o rychlostech a proč už se nejezdí všude 350 ale jen 300 atd... https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2019 01:42

Vlaky fajn, ale trochu realismu do toho.
Vemte si kalkulačku a spočítejte si, kolik třeba stojí cesta z nějaké vesnice na hory třeba Itálie až na místo určení vlakem a kolik autem a to včetně časových nákladů.
Vlak je fajn, ale jen v případě kdy bydlíte poblíž hlavní stanice nádraží a Váš cíl je také poblíž nádraží a i tak bude jízdné srovnatelné s cenou benzínu a mýtných poplatků. V případě, kdy pojedete ve více lidech je vlak již několikanásobně dražší.
O průměrné rychlosti takového vlakového "spojení" zapadákov <-> zapadákov se snad ani nemá smysl bavit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 07. 2019 23:37

Cesko se neplizi a neplazi, jak tu pisete v diskuzi. Proc se tu nestavi tak rychle? Protože treba plan zakopat holesovicky provoz pod zem je jiz na svete, ale kazdej se k tomu muze vyjadrit a urednici mu musi odpovedet. Takze tam maji stovky pripominek. V cine reknou, ze se stavi a tak se stavi. Rakosky jsou na tom jako my pred 40 lety. Nechapu, proc bychom si ze zaostale casti planety meli brat priklad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 07. 2019 22:45

Ale no tak, proc tu od vsech vidim ten zbytecny pesimizmus? Cinani sice maji rychlovlaky, ale napriklad takove Brno jde s dobou a sveho casu chtelo utratit nekolik milionu Kc za studii na Hyperloop:https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/hyperlo... ... Sice maji drobne problemy se slavnym Velkym mestskym okruhem (dle puvodnich planu mel byt CELY HOTOVY v roce 2015), ale takovymi detaily se prece nesmime nechat odradit... A uz vubec ne tim, ze az ho s velkou slavou nekdy v roce 2040+ dokonci, tak to nebude zadny "okruh", protoze v te dobe povede uz huste osidlenymi oblastmi. No a o presunu nadrazi v Brne zvanili slabych 100 let, holt prece se nic nesmi uspechat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 07. 2019 21:43

Čína buduje, tvoří a studuje a lidé jsou po vědění a technologiích hladoví a centrální řízení to podporuje a co se děje zde v Evropě a u nás ? V podstatě nic, jen samé hádky a boj o moc, lidé jsou nespokojeni a moci páni se nechtějí vzdát a tak ženou Evropu a naší zemi do pekel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 07. 2019 16:04

To je sice hezký, že v Číně jezdí vlaky 300 km/h, jenže mě by, díky mému hodnocení, stejně do žádnýho vlaku nepustili. Kdo ví, jestli by mě vůbec pustili z místnosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 07. 2019 14:15

Cina prumer vysokorychlostnych trati 200 mph; USA 60

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 07. 2019 23:21

Vzhledem k největším farmám s lidskými orgány není divu, že Čína tak prosperuje. Ujgurů a ostatních nepohodlných etnik a sekt mají dostatek. A není to ani nijak tajné. Jenom by si místní imbecilové museli vytáhnout palice z konečníku a nevidět jenom Huawei a rychlé vlaky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2019 21:12

A v česku, plížením, plazením vpřed !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 07. 2019 20:42

Lukáš Codr (cocik) na YouTube točil zajímavá videa o vlacích v Číně. Doporučuji podívat se na ně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2019 20:20

No jo komunisti... neví co to je užít si cestu courákem. A ta výstavba... neumí plánovat déle než na pět let. To v naší kapitalistické vlasti umíme takovou rychlodráhu naplánovat i za pětadvacet let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2019 18:44

Podle me jde hodne i o komfort cestovani, coz delaji hlavne spolucestujici, takze Japonsky vlaky stale vedou.CRH mazec jak driv vypadali jako Japonsky vlaky a stale se od toho vzdaluji, podle me za par let budou mit uplne unikatni vlaky dost mozna komplet vlastni design.
Nezda se me, ze by cesky zeleznice limitovali vlaky na 160 svoji konstrukci, ale predpise. Pokud to dobre chaou, tak tu bezne jezdi vlaky, co umi jezdit pres 200 po zeleznici, ktera je stavena na jizdu pres 200, ale predpis rika, ze pojedou 160

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2019 18:07

CITACE:
představuje udržitelnou alternativu vůči letecké dopravě, zohledníme-li nižší spotřebu energie a produkci emisí skleníkových plynů
SKUTEK na střední tratě:
- nádraží v centrech, letiště zpravidla na vzdálené periferii
- být před odletem hodiny v "přípravně"
- větší riziko NE-odletu pro počasí
- mít u sebe různé osobní věci při cestě vlakem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 07. 2019 17:23

Pár faktů:
- neco se i od dozvíte od Cocíka na jeho Y.T. videiich (vyse byl jiz citovan), ale je potreba pocitat s tim, ze tam zije, takze je dost subjektivni
- moderni VTR trate a soupravy obecne nemaji zadny problem s hustotou osidleni a "malosti" zeme, to je jen tisickrat omilana lez, ktera se pomalu stava pravdou, to mimoch. Cinani tez prokazali
- v Cine v podstate neexistuje soukrome vlastnictvi pozemku, tak jak to chape zapadni kultura, kazdy pozemek je jen pronajat - to strasne statu ulehcuje stavbu liniovych staveb
- v Cine je vetsina VTR stavena na visutych stavbach, coz dale ulehcuje integraci do krajiny a mestskych aglomeraci
- Cinani okopirovali technologie vsech CRH vlaku, dodanych od v podstate vsech vyznamnych zapadnich a japonskych vyrobcu VTR souprav, posledni uvedena souprava je jiz "originalnim" cinskym kompilatem vsech tech slohnutych technologii, to apropo jiz uspesne predvedli s nemeckym Maglevem v Sanghaji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 07. 2019 17:02

Pro ty, které téma zajímá hlouběji, doporučuji shlédnout pár Lukášových videí s cestování po Číně, třeba:
Rychlovlakem napříč Čínou - The Grand Tour
https://youtu.be/h_NbyxzW9PU...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 07. 2019 16:25

Všechny státy, kde je vysokorychlostní železnice s rychlostí kolem 300 km v provozu mají jednu věc společnou - jsou několikanásobně větší než ČR, takže vzdálenost mezi stanicemi jsou řádově stovky km. U nás by toto kritérium splňovala 2, max 3 města (Praha, Brno a možná Ostrava nebo Plzeň) a upřímně řečeno, přispívat z mých daní na výstavbu VRT aby Pražáci nebo Brňáci mohli denně dojíždět do Prahy, Brna případně do Drážďan nebo Vídně, se mi vůbec nechce - obyvatelům ostaních měst a obcí v ČR bude VRT v podstatě na nic (když nepočítám 1-2 cesty ročně někam na nákupy, dovolenou apod.), jen budou spolufinancovat její výstavbu, dívat se jak hyzdí krajinu v jejich okolí a poslouchat hluk 300 km rychle jedoucích vlaků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2019 16:20

Postaviť takú trať by nebol až tak veľký problém , ale je problém zabezpečiť každý rok 12 milionov cestujúcich , aby sa náklady vrátili . U nás by bola návratnosť 100 rokov ....
Trať dlhá 1000km sa neoplatí . Nechceli by ste náhodou stavať okružnú železnicu okolo ČR aby to bolo 1200 km ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2019 16:15

Kéž by se Zeman jezdil do Číny učit něčemu takovému...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 07. 2019 15:18

tak az se u nas bude stavet stylem cina, kdy politbyro rozhodne a nas nezajima, ze tam mas barak tak budeme mit taky rychlotrate jako v cine :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2019 13:48

No vida, a to jsem jel nedávno s ČD z Prahy do Brna a měl jsem to za 4,5 hodiny Papírových 2,5 sem zažil málokdy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 07. 2019 12:40

Jenže Čína má v současné době dobrou demografii. Málo důchodců a málo dětí díky politicit jednoho dítěte. U nás by také bylo více peněz v rozpočtu, pokud by jsme měli polovinu důchodců.
Dále tam mají opravdu velká města a vlaky mají plné. Velká část nákladů na provoz a výstavbu se zaplatí z jízdenek. Kapacita letišť a letových koridorů je také omezená, letadly by neměli šanci taková kvanta lidí přepravit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (46)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor