Čína zpřístupnila svůj gigantický teleskop. Mimo jiné bude pátrat po mimozemšťanech

Čína po cca třech letech zkoušek zpřístupnila svůj Five hundred meter Aperture Spherical Telescope (FAST). Dotyčné zařízení tak nyní budou moci využívat astronomové z celého světa.

Podle dostupných informací jde o vůbec největší radioteleskop, jaký byl dosud vybudován. Průměr jeho talíře činí 500 metrů.

FAST dokáže detekovat i ty nejslabší radiové vlny emitované nebeskými objekty jako jsou pulsary a celé galaxie - a mohl by být dokonce použit k objevování vzdálených světů, v nichž se možná vyskytuje mimozemský život.

Urychlí výzkum vesmíru

Výstavba teleskopu, který se nalézá na velice odlehlém místě v provincii Kuej-čou, trvala dlouhých 5 let. Obří talíř se skládá z přibližně 4 400 hliníkových panelů.

FAST by mohl značně urychlit výzkum vesmíru. Jen během svého testování mj. zachytil přes 100 pulsarů. Z údajů NASA přitom plyne, že až do roku 2017 vědci odhalili existenci pouhých 2000 pulsarů.

Na odborníky však čeká ještě jedna velká výzva: vyřešit ukládání neuvěřitelně velkého množství dat, které teleskop během nadcházejících let shromáždí.

Diskuze (43) Další článek: Vývojáři reagují na změny Googlu. Wordpress plugin Yoast SEO sám povolí úryvky ve vyhledávání

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Čína, Stavby, Mimozemský život, Fast, Talíř, Teleskop, Výzkum vesmíru, Kuej-čou, Bude, Mimozemšťané, Pulzar, Objevování

Resident Evil 7 už prodal celosvětově přes 10 milionů kusů

Sedmý díl hororové série slaví další velký milník.

Resident Evil VIIByznys
Retro sci-fi The Invincible upoutá pozornost hutnou atmosférou v prvním teaseru

Po prvních obrázcích přichází také první teaser trailer.

FPSVideoAdventury