Čína zuří. NASA ji obvinila z toho, že si chce přisvojit Měsíc

Administrátor NASA Bill Nelson se v rozhovoru pro německý Bild vyjádřil k několika projektům, které v oblasti výzkumu vesmíru plánuje Čína. A rozhodně si nebral servítky.

Bývalou Říší středu totiž mj. obvinil z toho, že si chce přisvojit Měsíc. „Musíme být velmi znepokojeni tím, že Čína přistává na Měsíci a říká: 'Teď je to naše a ty zůstaň venku'," konstatoval.

Nelson navíc prohlásil, že Čína má v úmyslu zničit orbitální satelity a krade technologie vyvinuté jinými zeměmi (což ovšem není žádná velká novinka).

Co na to druhá strana?

„Americká strana neustále konstruuje pomlouvačnou kampaň proti normálnímu a rozumnému čínskému vesmírnému úsilí a Čína se proti takovým nezodpovědným poznámkám důrazně staví," reagoval mluvčí čínského ministerstva zahraničí Čao Li-ťien.

Jak připomněl Bloomberg, Čína a Rusko se v současnosti snaží vybudovat jakousi „meziplanetární alianci", která by mohla konkurovat snahám řízeným Spojenými státy.

„Partnerství Číny a Ruska klade důraz na přinášení pokroku pro všechny s vizí budování komunity se společnou budoucností lidstva," uvádí se mj. v prohlášení, které 3. července zveřejnil deník Global Times.

Diskuze (11) Další článek: 15 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte