Číňané budou dodávat autonomní minibusy pro Japonsko

Baidu, provozující největší čínský vyhledávač, se spojilo s SB Drive (pobočka Softbank) a výrobcem autobusů King Long. Cílem spolupráce má být dodávka autonomních minibusů do Japonska, informuje TechCrunch.

Dohoda byla oznámena na vývojářské konferenci Create Baidu s tím, že dodávky minibusů Baidu Apolong by měly být zahájeny počátkem roku 2019. Zatím je objednáno deset autonomních vozidel. Autobusy jsou vyráběny ve výrobním závodě King Long v Xiamenu v provincii Fujian v jihovýchodní Číně.

Přinejmenším zpočátku se nepředpokládá, že by se autonomní autobusy proháněly přeplněnými centy měst. S jejich nasazením se počítá především v turistických destinacích, na letištích a dalších geograficky uzavřených oblastech.

O řízení vozidla se stará vlastní platforma nazvaná Apollo, která je dle stupnice SAE International schopna provozu na úrovni 4. Uvedená stupnice má přitom úrovně 0 až 5, takže Baidu Apollo lze považovat za druhý nejvyšší stupeň automatizace.

Podle této specifikace vozidlo sleduje okolí v širším okruhu a řidič zapíná automatickou jízdu pouze tehdy, je-li to bezpečné. K další jízdě pak není řidič potřeba.

Autonomní autobusy jsou fyzickým ztělesněním programu otevřené platformy Apollo, kterou Číňané vyvíjejí již několik let. Baidu však nemá zájem vyrábět auta – hodlá poskytovat software, který je řídí.

Sází na to, že mu technologie pomohou stát se předním vývojářem autonomních vozidel v Číně. Aktuálně o tuto platformu jeví zájem či se do ní už zapojila více než stovka partnerů, ke kterým patří například Jaguar Land Rover, Valeo, Byton, Leopard Imaging a Suning Logistcs.

Kromě Japonska chce Baidu uspět i na domácím trhu, kde plánuje zahájit autonomní autobusovou dopravu v několika čínských městech, včetně Pekingu, Shenzhenu, Pingtanu a Wuhanu. Předseda představenstva Baidu a generální ředitel Robin Li u této příležitosti oznámil, že z výrobní linky už sjelo sto těchto vozidel.

Diskuze (2) Další článek: Vědci identifikovali oblast mozku zpracovávající duchovní zážitky

Témata článku: Technika, Doprava, Japonsko, Automobily, Čína, Autonomní vůz, Baidu, Softbank, Fujian, Wuhan, Výrobní linka, Výrobce aut, DOD, Autobus, Čínský vyhledávač, Jaguar Land Rover, Číňan, Platforma, Čínské město, Robin Li, Jaguar/Land Rover, Domácí trh, Výrobní závod, Předseda představenstva, TechCrunch



Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

**Meta má zjednodušit pravidla a být ke všem spravedlivá **Facebook s Instagram věnují samostatný odstavec bradavkám **Pravidla ale neřeší nebinární, transsexuální a intersexuální osoby

Petr Urban
InstagramFacebookSociální sítě
Vědci udělali průlom v jaderné fúzi. K elektrárnám je však stále ještě hodně daleko

Vědci udělali průlom v jaderné fúzi. K elektrárnám je však stále ještě hodně daleko

Vědcům se poprvé podařilo u jaderné fúze dosáhnout uvolnění většího množství energie, než bylo do pokusu vloženo. Jde o historický průlom, má však má celou řadu háčků.

Antonín Trčálek
Jaderná fúze
Všichni žijeme v Bublině. Je velká 1000 světelných let a magnetizovaná

Všichni žijeme v Bublině. Je velká 1000 světelných let a magnetizovaná

** O bublinách v galaxiích toho víme jen velmi málo ** Theo O’Neill a jeho kolegové se to snaží zlepšit ** Zmapovali magnetická pole naší Lokální Bubliny

Stanislav Mihulka
Astronomie
Obnovitelné zdroje do 50 kW bez licence i stavebního povolení. Klíčová novela vstoupila v platnost
Filip KůželStanislav Janů
LegislativaObnovitelné zdrojeFotovoltaika
Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2