Měsíc | Satelit

Číňané chtějí umělý Měsíc. Podle odborníků ale nemůže fungovat

Číňané chtějí umělý Měsíc. Podle odborníků ale nemůže fungovat | Foto: <a href="https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Spaceship_moon.jpg" > derivative work: Bromley86 File:Revolving space station (artwork).jpg: Mrazvan22 File:Geodesic1.jpg: DavidLevinson File:Full moon.jpeg, File:12- Foot Free-Flight Tunnel (5277460737).jpg: NASA File:OV1-8 PASCOMSAT_Gridsphere.jpg: U.S. Air Force</a>, <a href="https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0 /deed.cs">CC BY-SA 4.0 </a>

Čínská organizace Tian Fu New Area Science Society 10. října představila ambiciózní plán na nahrazení pouličního osvětlení ve městě Čcheng-tu satelitem navrženým tak, aby v noci k povrchu Země odrážel sluneční paprsky.

Uznávaný odborník na letecké a kosmické inženýrství Ryan Russel z University of Texas at Austin však během rozhovoru pro Astronomy uvedl, že tuto myšlenku nebude možné uvést v život. Alespoň ne v takové podobě, v jaké byla prezentována veřejnosti.

Šéf Tian Fu New Area Science Society totiž deníku China Daily řekl, že umělý Měsíc by měl obíhat ve výšce asi 310 mílí (cca 500 km) nad Zemí a poskytovat tolik světla, jako zhruba jedna pětina typického veřejného osvětlení.

Těchto satelitů by mělo být do vesmíru vypuštěno několik, přičemž první by začal fungovat v roce 2020 a další tři o dva roky později. Společně by prý mohly osvětlit plochu o velikosti přes 10 000 kilometrů čtverečních. Jenže…

„Jejich požadavek na jeden nízkoorbitální satelit na 300 mílích musí být překlep nebo důsledek špatné informovanosti mluvčího,“ konstatoval Russel. „Článek, který jsem četl, předpokládal, že satelit se může vznášet nad určitým městem, což samozřejmě není možné.“

Podle Russela by bylo zapotřebí, aby se takové zařízení nacházelo ve výšce kolem 22 000 mil nad povrchem naší planety, z čehož mj. plyne, že jeho reflexní plocha by musela být opravdu mohutná. Navíc vzhledem k jednoduchosti problému jde prý o zbytečně komplikované řešení. „Je to světelné znečištění na steroidech,“ uzavřel známý vědec.

Titulní foto: derivative work: Bromley86 File:Revolving space station (artwork).jpg: Mrazvan22 File:Geodesic1.jpg: DavidLevinson File:Full moon.jpeg, File:12- Foot Free-Flight Tunnel (5277460737).jpg: NASA File:OV1-8 PASCOMSAT_Gridsphere.jpg: U.S. Air Force, CC BY-SA 4.0

Diskuze (24) Další článek: Apple ukázal novinky: iPad Pro má překonat notebooky a vrací se Mac mini!

Témata článku: Technologie, Země, Měsíc, Čína, Satelit, Světlo, Sluneční paprsek, Číňan, Titulní foto, Pouliční osvětlení, Astronom, Air Force, Určité město, Fun, Austin, Texas, Kilometr čtvereční, Uznávaný odborník, Jpg, Známý vědec, NEM, Světelné znečištění, Ambiciózní plán, China, Komplikované řešení

10 nejtragičtějších leteckých nehod od roku 2000. Jedna je stále záhadou

** Letecká doprava patří k nejbezpečnějším způsobům cestování ** Čerstvá aféra s Boeingy Max důvěru v bezpečnost létání narušila ** Připomeňme si největší nedávné letecké nehody. Každá ale přispěje k bezpečnosti dalších letů

SpaceX má problém: kosmická loď Crew Dragon explodovala během testu motorů záchranného systému

** SpaceX provedla na Mysu Canaveral testy motorů SuperDraco. ** Ke konci testů došlo k mohutné explozi. ** Nehoda zpozdí první pilotovaný let lodě Crew Dragon.

Jak si pročistit disk ve Windows bez instalování dalších programů

** K vyčištění disku ve Windows nepotřebujete nástroje třetích stran. ** Postačíte si i s obyčejným nastavením. ** Zvolit si můžete i automatické promazávání dat.