mumintroll
31. 3. 2022 • 2:53

Preto muzu byt rusi upppplne kludni a srat na europu. Vsetko im doda cina v ratane aut. Ibaze my budeme kvoli jebnutym politikom platiť nehorazne ceny. Im je to jedno nakradli si dost. Treba ich postrielat na vystrahu hajzlov.

esondra
esondra
30. 3. 2022 • 17:45

Evropské i Japonské automobilky se stanou okrajovou záležitostí, podobně jak Nokia v telefonech. Trhy obsadí Tesla a čínské automobilky. Na nějaké dohánění je už beznadějně pozdě.

kolkyno
kolkyno
30. 3. 2022 • 13:37

som za cinske automobily na europskom kontinente, ale nech kazdy dovezeny kus sebou vezie aj jednu cisternu ropy.

miandys
30. 3. 2022 • 10:57

No, jestli někdo, .... něco útočí na Evropu, měla by se Evropa začít hodně rychle bránit ... všemi prostředky.

Bobanowicz
30. 3. 2022 • 10:47

Je mi jasné, že takových s názory podobnými těm mým nejspíš nebude mnoho, ale já se už nějakou dobu nerozhoduji pouze podle poměru cena/výkon, ale také i podle politických preferencí a podle toho, co považuji za morální.
O nákupu čínského auta bych tedy neuvažoval ani vteřinu ani k případě, že by se z hlediska poměru cena/výkon v daném čase jednalo o naprosto nejlepší kup.

Ev Lo
29. 3. 2022 • 22:37

Neelektricke geely byli sem tam videt na ruskych znackach, nez teda rusko dostalo ban na tuto cast sveta.Co se taiwanskych aut tyce, tak podle me problem budou dane, proste na taiwanu se da koupit cmc zinger po 7 v automatu za cca 400 000 czk. Ale podle me v EU to bude za 700 000 minimalne a to je pak skoro stejna cena jako nejaky tradicne zapadni auto, ale funguje to i naopak, proste skodovka stoji na taiwanu jeste silenejsi penize nez u nas, jakoze fabie v automatu u nas stoji nejakych 550 000 CZK a na taiwnu teba 1 000 000 NTD, ale i tak se jich tam par proda (coz nechapu 😃 ).
Další věc teda je, že taiwansky auto (resp. auta vyroben7 na taiwanu) nemají žádný sledovací systémy apod. co mají evropská auta povinný (eCall).
Když by tady Dongfeng prodával Dongfeng tak asi ok, ale prodává ho tu Bidli, takže tím to zabili.
MG (SAIC) jsem zvědav jaké budou ceny, v UK to docela jde, ale tam mají dotace, čekám, že bez dotací to smysl dávat nebude, snad se pletu. SAIC vyrábí myslím v číně i škodovky a VW 😃

Kuba12345678
29. 3. 2022 • 20:45

to je uplne v poradku. jen pokud to bude dotovat cinska vlada, musi to byt vyvazenre clem.

sir_chauncey
29. 3. 2022 • 20:00

Tesla má momentálně výhodu v tom, že začala s elektromobily dříve a má velký technologický náskok. Jestli se ale evropské automobilky přílivu elektromobilů z Číny rychle nepřizpůsobí, tak se obávám o jejich existenci. Moc času už nemají.

svopex
svopex
29. 3. 2022 • 19:29

Socialisticka Evropa konci... B-]

Tojevono
29. 3. 2022 • 18:16

A co Indie s 1500 000 000?Na Digitimes neustále čtu jak se daří výzkumu EV v Indii.

Katikakus
Katikakus
29. 3. 2022 • 17:24

Evropane dovolili zelenym mozkum a zkorumpovanym politikum, aby nesmyslnym nasilnym protlacovanim baterkove elektromobility zasadnim zpusobem snizili konkurenceschopnost domacich automobilek - jednoho z hlavnich ekonomickych a prumyslovych piliru Evropy.
Tech ztracenych 10 let bude hodne bolet. Nastesti svita na lepsi casy a nebude snad jeste uplne pozde. Uz i zfanantizovani Nemci pochopili, ze bateriova elektromobilita znamena zavislost na ruskem plynu a otaci kormidlem smerem k syntetickym palivum a vodiku. Za tech poslednich 10 let jsme mohli byt uplne nekde jinde a odstrihnout se od ropy i plynu z Ruska naprosto v pohode a bezbolestne.
To by ale nesmeli uplatni zelenomozci z neziskovek i nekteri politici brat penize od ruskeho rezimu za lobbying proti bridlicovemu plynu, pro rusky plyn a tim k zvyseni evropske zavislosti na nem.
Ale svita na lepsi casy.
Moc sanci tedy cinskym baterkovym vozum nedavam. Bateriova elektromobilita v Evrope je nastesti uz pouze Schnee von Gestern.

Názor byl 1× upraven, naposled 29. 3. 2022 17:34

Pindulin
29. 3. 2022 • 16:17

Odpověď pro rejžáky je jednoduchá:
---------------
1. Když jde člověk z civilizovaného světa na internet koupit kryt na telefon, tak otevře Alzu nebo Aliexpress?
2. Když jde člověk z civilizovaného světa na internet koupit televizi, tak otevře Alzu nebo Aliexpress?
3. Když jde člověk z civilizovaného světa koupit auto, tak koupí Evropské nebo Čínské?
-----------------
Když zakreslíme do grafu, kde X je cena výrobku a na Y procentuální ochota nakoupit věci v číně. Spojíme body 1 a 2, tak zjistíme, že bod 3 se musí zákonitě nacházet někde na 0% ochotě nákupu. Zase jim to nevyjde, protože bod 2 je stále moc nízko.

Názor byl 1× upraven, naposled 29. 3. 2022 16:18

mdgarf
29. 3. 2022 • 15:54

v kazdem pripade to pro CR jako auto-montovnu bude pruser

Martin Prokop
Martin Prokop
29. 3. 2022 • 14:34

Jo jo to už tu bylo.... Opravdu nebude rozdíl jestli Evropská značka bude za 1 500 000 a čínská 1 300 000 dramatický rozdíl v prodejích.Dotace pro jednotlivce nejsou a firma chtějí servisní služby.... ....to není moc podle jejich scénáře číny kde trh krapet funguje jinak. Mimo proč ta Čína tak touží po západních značkách.

Henry Ford
29. 3. 2022 • 14:00

Tak ona byla u čínských aut problém cena. Chtěli za to jako za auta vyrobené v Evropě. Takže to bylo opravdu pro zaláskované na první pohled. Třeba korejci když sem přišli byly opravdu levnější. U el. aut je to úplně to stejné. Koupí si někdo čínské čudo za €35 000,- . Tolik myslím stojí nejlevnější Xpeng. Pár nadšenců se asi najde. Ani v Číně to nevypadá že by se o čínské el. auta rvali. Xpeng jich vyrobil kolem 100 tis., Tesla 400 tis. Od příštího roku v Číně žádné dotace tak uvidíme jak jim to elektro nadšení vydrží. Ta nízká kvalita v minulosti asi vycházela z toho, mimo jiné, že auto mohlo jezdit jen 6 let. Takže nějaka snaha o výdrž kvalitu byla zbytečná. Těžko říct proč to soudruzi zavedli. Aby se víc vyrábělo nebo statisticky měli mladý vozový park. Postupně věk prodlužovali, takže teď myslím věk není určený nebo 15 let.

sramik
29. 3. 2022 • 14:00

Raději čínské elektroauto co je za normální cenu než předražený klupm od škodovny na které je marže 600 tis.

Názor byl 1× upraven, naposled 29. 3. 2022 14:00

SkACe
29. 3. 2022 • 13:48

Nemám problém s tím si koupit čínské auto s ruskými surovinami, jen musí být 1) Levnější 2) Musí být zde dostupné náhradní díly.
Nechci čekat jak pitomci s Teslou půl roku na nárazník s nepojízdným autem.

jirkajiri
29. 3. 2022 • 13:29

V současné době nakupuje Čína z Ruska suroviny a energie se slevou. V Evropě vše naopak prudce zdražilo. Nejenom, že v Číně mají levnější pracovní sílu, ale nyní se přidávají i levnější energie a suroviny na výrobu auta. Dále jsou nejdál v baterkách LiFePO4, které nepotřebují nikl a kobalt. Běžně tyto baterie montují do aut a autobusů.
Klidně se může stát, že číňani budou dovážet o 40% levnější auta než budou ceny v Evropě.

AjaFreeman
AjaFreeman
29. 3. 2022 • 13:06

Nechápu, jak někdo může obdivovat potenciální monopol v zkrvavených rukou genocidy-chtivých maniaků a tyranů, kteří trýzní stamiliónů ubožáků.

Určitě si přečtěte

Články odjinud