Preto muzu byt rusi upppplne kludni a srat na europu. Vsetko im doda cina v ratane aut. Ibaze my budeme kvoli jebnutym politikom platiť nehorazne ceny. Im je to jedno nakradli si dost. Treba ich postrielat na vystrahu hajzlov.
Každý tady už dávno ví, že za 10% slevu bys prodal i vlastní matku.
Ak to bude 10% kupim ti basu sampusu. Ak nie kupis mi ty hej?
A jakou jinou variantu si představujete? Platit Putinovi dál prachy za který si vyzbrojuje armádu, kterou pak napadá sousední země? I my jsme v jeho hledáčku.Holt dolče víta nám skončila. Bude třeba víc makat, život už nebude tak jednoduchý, ale aspoň přestanem vymýšlet pitomosti typu záchody pro třetí pohlaví.Samozřejmě, bylo by nejlepší s Ruskem obchodovat, brát z Ruska levné suroviny a prodávat do Ruska technologie, ale diktátor Putin tuhle možnost reálně zničil. Pokud se vám teda nelíbí odstřihávání ekonomických vazeb s Ruskem, tak z toho viňte Putina, protože on příčinou těchto problémů.
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 3. 2022 08:07
Já si nemyslím,že to nakonec musí být nutně špatné. Ono nás to dotlačí k reorganizaci, inovacím, zahození nesmyslí typu NZP. Minulá studená válka dovedla západ k prosperitě.Společný nepřítel spojuje, a když vám hoří za zadkem, tak najednou jde všechno.
Aha priatelu, takze namiesto "podporovania" ruskych vojen, budeme podporovat tie americke hej? Nakupovanim drahych surovin zo zapadu. Tomu hovorim logika. Ci pardon americke vojny su predsa humanne tak ich podporovanie nevadi. Len tie ruske su zle. Som zabudol
Jakých "amerických vojen" ...? Kterou zemi/národ USA drží jako anektovanou? Ukaž mi americký Krym (2x), Osetii, Abcházii, Ukrajinu, Doněcko, Lotyškso, Estonsko, Litvu, Polsko ....? Na které "bývalé satelity USA" si Biden brousí zuby?Jedinou cizí zemí, kterou kdy USA anektovali, byly Havajské ostrovy v předminulém století.Nechápeš, že za 4 roky tam Biden už zase nebude a američané buou svobodně volit dalšího prezidenta?Je něco takového možné v Rusku? Aby Rusové při volbách řekli: "DOST, žádné anektované národy už nebudou a ty stávající okamžitě opustíme....?"Ano, ... si zabudol ....
Evropské i Japonské automobilky se stanou okrajovou záležitostí, podobně jak Nokia v telefonech. Trhy obsadí Tesla a čínské automobilky. Na nějaké dohánění je už beznadějně pozdě.
Amen
Zatím je Toyota největší automobilkou na světě a hybridy od Toyoty patří mezi absolutní světovou špičku.Ale evropský autoprůmysl asi bude mít problém, to je fakt. Holt, život není peříčko. 😝
som za cinske automobily na europskom kontinente, ale nech kazdy dovezeny kus sebou vezie aj jednu cisternu ropy.
No, jestli někdo, .... něco útočí na Evropu, měla by se Evropa začít hodně rychle bránit ... všemi prostředky.
Je mi jasné, že takových s názory podobnými těm mým nejspíš nebude mnoho, ale já se už nějakou dobu nerozhoduji pouze podle poměru cena/výkon, ale také i podle politických preferencí a podle toho, co považuji za morální. O nákupu čínského auta bych tedy neuvažoval ani vteřinu ani k případě, že by se z hlediska poměru cena/výkon v daném čase jednalo o naprosto nejlepší kup.
Já souhlasím.
A na té číně ti vadí co? Že je tam moc svoboda oproti západu? Resp. ok, co bude na západě příští rok abych to vysvětlil těm co nechápou.
Svoboda tam oproti západu není. To si pleteš s Radeckým. :) Avšak jsi-li přesvědčen, že ano, tak šup, sbal se a rychle pryč z toho ošklivého západu do té báječné Číny...Už jsi pryč?... Zatím ještě ne? Tak neotálej a už ať jsi v Číně (v Rusku, nebo kde všude to nejspíš obdivuješ).A co mi na Číně vadí? Tak např. 1. kopírují západní technologie. Kopírují vše, co skvělé invenční mozky na západě vymyslí. 2. nectí západní sociální normy (zákoník práce, dostupnost zdravotnictví, atd...) což jim dává ve srovnání se západem nezaslouženou ekonomickou výhodu, 3. jsou to kolektivisti a já mám prostě raději individualismus, kolektivismus je mi nesympatický a nechci jej podporovat4. a v neposlední řadě - jsou ekonomickým konkurentem západu - růst čínské ekonomiky pro západ nic pozitivního nepřináší a já se cítím být součástí západu. Západ považuji za svůj klub, Čínu za klub konkrenční.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 4. 2022 18:39
Neelektricke geely byli sem tam videt na ruskych znackach, nez teda rusko dostalo ban na tuto cast sveta.Co se taiwanskych aut tyce, tak podle me problem budou dane, proste na taiwanu se da koupit cmc zinger po 7 v automatu za cca 400 000 czk. Ale podle me v EU to bude za 700 000 minimalne a to je pak skoro stejna cena jako nejaky tradicne zapadni auto, ale funguje to i naopak, proste skodovka stoji na taiwanu jeste silenejsi penize nez u nas, jakoze fabie v automatu u nas stoji nejakych 550 000 CZK a na taiwnu teba 1 000 000 NTD, ale i tak se jich tam par proda (coz nechapu 😃 ).Další věc teda je, že taiwansky auto (resp. auta vyroben7 na taiwanu) nemají žádný sledovací systémy apod. co mají evropská auta povinný (eCall).Když by tady Dongfeng prodával Dongfeng tak asi ok, ale prodává ho tu Bidli, takže tím to zabili.MG (SAIC) jsem zvědav jaké budou ceny, v UK to docela jde, ale tam mají dotace, čekám, že bez dotací to smysl dávat nebude, snad se pletu. SAIC vyrábí myslím v číně i škodovky a VW 😃
to je uplne v poradku. jen pokud to bude dotovat cinska vlada, musi to byt vyvazenre clem.
Závislost na čemkoliv čínském je stejná hovadina, jako závislost na čemkoliv ruském.Dojde to místnímu svazu lenochů někdy?
nepisu o zavislosti, ale dovozu zbozi z Ciny
Na kterém jsme závislí.
Tesla má momentálně výhodu v tom, že začala s elektromobily dříve a má velký technologický náskok. Jestli se ale evropské automobilky přílivu elektromobilů z Číny rychle nepřizpůsobí, tak se obávám o jejich existenci. Moc času už nemají.
Socialisticka Evropa konci... B-]
konecne. snad si to lidi uvedomi. ja na to cekam 15 let 😁
A co Indie s 1500 000 000?Na Digitimes neustále čtu jak se daří výzkumu EV v Indii.
Indie má průměrné IQ podle encyklopedie 81.
Evropane dovolili zelenym mozkum a zkorumpovanym politikum, aby nesmyslnym nasilnym protlacovanim baterkove elektromobility zasadnim zpusobem snizili konkurenceschopnost domacich automobilek - jednoho z hlavnich ekonomickych a prumyslovych piliru Evropy.Tech ztracenych 10 let bude hodne bolet. Nastesti svita na lepsi casy a nebude snad jeste uplne pozde. Uz i zfanantizovani Nemci pochopili, ze bateriova elektromobilita znamena zavislost na ruskem plynu a otaci kormidlem smerem k syntetickym palivum a vodiku. Za tech poslednich 10 let jsme mohli byt uplne nekde jinde a odstrihnout se od ropy i plynu z Ruska naprosto v pohode a bezbolestne. To by ale nesmeli uplatni zelenomozci z neziskovek i nekteri politici brat penize od ruskeho rezimu za lobbying proti bridlicovemu plynu, pro rusky plyn a tim k zvyseni evropske zavislosti na nem.Ale svita na lepsi casy.Moc sanci tedy cinskym baterkovym vozum nedavam. Bateriova elektromobilita v Evrope je nastesti uz pouze Schnee von Gestern.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 3. 2022 17:34
Vodík je slepá cesta. Co se mělo udělat jinak je nerušit uhelné elektrárny a nenahrazovat je plynem. Uhelky se zrušily, protože mají 2x tolik emisí než plyn. Zrušení uhelek zajistili zelení a Putin se zaradoval. Břidlicový plyn je v Evropě problém. Těží se tak, že se chemikálie pumpují do země, podzemní vody jsou zničené. V USA není taková zastavěnost a plyn se tam těží v oblastech, kde nikdo nebydlí. Takové oblasti v Evropě nejsou.
Vodik a synteticka paliva jsou budoucnost. Do vodiku se v EU pripravuji obrovske investice v radu stovek miliard EUR. Vodik rozhodne neni slepa cesta a ze je spolu se syntetickymi palivy uz pochopili i ti zelenou proruskou propagandou zfanatizovani Nemci a otevrene o tom hovori. Proc ne ty?
Vodik pro pohon malych aut je blbost. Mozna pro tahace, ale i to je velka otazka. Efektivita je nekde na urovni 10%, to je silene ... . Vodik lze lepe zuzitkovat jinde.
10%??? Neupadls na hlavu? Kde jsi prisel na takovy nesmysl.
Když to budete vyrábět z OZE, tak možná ještě menší, ty hlavo. A když to budete vyrábět normálně, pak to nedává žádný smysl. 😝
Proboha, siris tady nesmysly, ktere uz radu let neplati. Dovzdelej se.
U vodíku aut asi taky záleží vzácné kovy v palivovém článku menší baterce vs velká baterka u el auta.
Němci se doteď pleti prakticky ve všem a dokurvili co se dalo.A teď najednou prozřeli jako mávnutím proutku?Za 20let budeme bohužel řešit průser další demagogie. Té "vodíkové"...
Ty seš neskutečné vymaštěnec.Aktuálně si užívám plnou nezávislost na ruském plynu a ropě díky FVE a BEV v garáži.Kdyby E-automotive nespalo, mohla být půlka Evropy na tom stejně a dnes bychom se Putinovi smáli a Tesla by se učila třeba od Báwa.Výroba syntetických paliv je 5x dražší, než výroba elektřiny v Temelíně. Takže si ty svoje demagogie strč do prdele...
Vy si doma nabíjíte elektromobil z vlastní FVE? A kolik toho za rok najedete? Dvakrát na nákup? 😀Takové blbosti byste si fakt mohl odpustit. 😝
Blbosti jsou tvé výkřiky "dvakrát na nákup".Ultra blbosti!
Ultra blbosti tu uz trepes ty a roky. Ivane vavro. Este aj meno mas ruske.
Na tvoje "trepanie blbostí" tady nemá nikdo, mámintrolle, viz:"Treba ich postrielat na vystrahu hajzlov" .... a hromady jiných.Příjmení se píše na začátku s velkým písmenem, hňupe, ani psát neumíš.
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 3. 2022 07:44
A jak jezdíte v zimě když slunce několik měsíců nesvítí?
je to tak👍🏿
Odpověď pro rejžáky je jednoduchá:---------------1. Když jde člověk z civilizovaného světa na internet koupit kryt na telefon, tak otevře Alzu nebo Aliexpress?2. Když jde člověk z civilizovaného světa na internet koupit televizi, tak otevře Alzu nebo Aliexpress?3. Když jde člověk z civilizovaného světa koupit auto, tak koupí Evropské nebo Čínské?-----------------Když zakreslíme do grafu, kde X je cena výrobku a na Y procentuální ochota nakoupit věci v číně. Spojíme body 1 a 2, tak zjistíme, že bod 3 se musí zákonitě nacházet někde na 0% ochotě nákupu. Zase jim to nevyjde, protože bod 2 je stále moc nízko.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 3. 2022 16:18
A v jakém naivním pindulínově vesmíru si člověk bude objednávat auto z číny a ne u místního dealera? To si zase něco nedomyslel. Navíc evropa není a nebude pro čínu ani ostatní nikterak zajímavá.
Co to meleš? Jde o to, ze Evropský zákazník netouží čínský kramy a čím dražší, tim horší mu to vnutit.
nebude zajimava? 😁 a kdo je pro Cinu zajimavy? chude a 50 let zaostale rusko? evropa je pro cinu HODNE zajimavy trh, v podstate jediny vice zajimavy
Televize je ale cinska a auto bude taky. Zelena socialisticka Jivrópa konci... B-]
Televizory su hlavne korejske. Nejde o to, kde sa finalne montuje. Cinske su, myslim ze TCL. Su o nieco lacnejsie ako ostatne. Mam skusenost, ze lacnejsie sa veci bez zmeny v kvalite vyrobit proste nedaju. Napriklad cinske telefony Xiaomi nie su az tak vyrazne lacnejsie ako ostatne telefony s rovnakou kvalitou.
kupis v alze.. ale cinsku telku 😃
Normální civilizovaný člověk neřeší ideologický původ zboží, ale poměr kvalita/cena, dostupnost a podporu. Pak není problém koupit cokoliv odkuďkoliv a evropské firmy ubíjející se v korporátech a malichernostech s tím mají velký problém - viz třeba nástup čínských značek mobilů, který totálně sestřelil tradiční evropské výrobce (Ericcson, Nokia) a nakonec to došlo tak daleko, že západ musel uměle zakázat Huawei, protože ten začal dominovat i v infrastruktuře. No a dá se čekat, že podobně to bude i v těch autech - nejdříve nástup levných napodobenin nevalné kvality (to už máme za sebou), pak přijdou použitelná auta s kompromisy za stále velmi výhodnou cenu až to nakonec dospěje k autům naprosto srovnatelným s evropskou produkcí, ale s lepším poměrem cena/výkon.
Presne!
Normální civilizovaný člověk dnešní doby především dělá jednu pitomost za druhou. Ignorovat ideologický status původu zboží je jednou z nich.Dnes můžeme děkovat bohu, že Huawei nepatří Putinovi, kromě hrozby zastavení dodávek plynu by Evropě hrozilo také dálkové vypnutí telekomunikační infrastruktury.Bohužel Čína je stejně totalitní režim, který je nevypočitatelný a nelze se na něj spolehnout. Za pár let může svět řešit stejný problém jako s Ukrajinou třeba na Tchaj-wanu. Případně jinde, když si soudruzi v Pekingu "uvědomí", že jim patří nějaké další území v okolí.Prostě když ti soused kažý den sere na rohožku, tak si od něj jablka nekupuješ i když je má nejlevnější v dědině.Lidé, kteří přistupují na ideologii, kterou jsi popsal, nemají zábrany vzít si také peníze od kohokoliv. Jak to ukázali všem v Evropě třeba Němci, kteří za peníze vyměnili svoji nezávilost na Rusku.Obvykle "normálnímu civilizovanému" člověku špinavé či korupční peníze vadí, ..... zboží stejného původu by vadit nemělo?Nemáte ten charakter poněkud hodně nakřivo?
Tak nakrivo ho mas ty a riadne. Kedze AMERICKE VOJNY ti nevadia. ale rusko cinske ano. Mozes my vysvetlit ako je to mozne? Preco ti nevadi 700k mrtvych v iraqu a 400k v afganistane? Co to mas za pokryveny charakter ktory obhajuje dvojake metre? A co je to to talitny rezim? Je to rezim ktory zakazuje ine informacie nez su vladne? Je to rezim ktorym ti za iny nazor hrozi dozivotie? Ano je to to totalita? Ak ano, tak ju mame aj na slovensku. A netreba ist ani do ciny ci ruska.
Já nikde nepíšu, že mi "americké vojny" nevadí. Invaze USA do Evropy v roce 1944 byla sprostým napadením svobodné Evropy přece. Stejně tak nikde neměřím dvojím metrem. To si prostě vymýšlíš.To jest bohužel typický dnešní postoj internetových žvanilů:"když nadáváš na Putina, obhajuješ prý západ .... když náhodou nadáváš na západ, tak přece obhajuješ Putina. Až tak stupidní závěry dokáží padat z bezmozků.Ale jsou tu dost zásadní rozdíly.Amerika ani dnes neokupuje žádné cizí území, nikdy nic v moderní historii neanektovala.Na rozdíl od Anglie, Francie, Nizozemí a samozřejmě Ruska, Sýrie, nebo Egypta.Totalitní režim je takový režim, kde je vládnoucí systém nesestřelitelný, není možné ho změnit ve volbách, které jsou obvykle jen státem/režimem řízenou fraškou. Cenzura a omezování svobody slova jsou pak už jen projevem takových režimů. Podstatou je naprostá neúcta k životu svých občanů, k životu jednotlivce, na prvním místě je zájem moci a mocných. To je totalitní režim. Dříve narození to pamatují v dobách ČSSR, SSSR.Co máte vy na Slovensku "za totalitu" nevím, ale máte tam demokratické a svobodné volby, parlament a volenou vládu. Kdykoliv ji můžete vyměnit a také to pravidelně děláte. To v Rusku není možné a v Číně také ne.Jak musí být lidská bytost hloupá, aby neviděla a nechápala tak podstatné rozdíly ..... jako TY? Tedy NEKONEČNĚ, NEZMĚŘITELNĚ?
Haha az na ze tu na slovensku vymenit vladu nie je mozne!! Lebo napriek podpisu 600k ludi za referendum o zmene vlady, ho prezidentka defacto zrusila. Dala na ustavny sud ktory rozhodol ze otazka bola protiustavna, IBAZE rovnake referendum s ROVNAKOU otazkou bolo uz v minulosti a protiustavne nebolo. Takze ano mame tu totalitu ako z ucebnice. A jedine nasilim by bolo mozne vladu povalit.
Proč by mělo vládu měnit referendum? Co je to za blbost?A jo, počkej, ty seš Slovák 😂😂😂
Este na jednu podsttanu vec som zabudol. Je totalitny rezim ten ktory ta nuti pichat si do tela latku s ktorou nesuhlasis? Pod natalakom perzekuciami a trestom vyhodenia z prace a inych perzekucii ci ako v rakusku penaznou pokutou? Je toto totalitny rezim? Podla mna ako, lebo som zazil aj socik. Takze viem porovnat.
Ty zabúdáš na mnohem postatnější věci, než je polemika o tom, co je totalitní režim.Ty zabúdáš na to, že jsi hloupej jak dva dni starej pes a tak bys neměl do éteru radději nic psát. Jen číst a poslouchat a pokusit se přemýšlet, jestli jsi to kdy bůvec uměl. Vypadá to totiž podle toho co tady meleš za kraviny, že tu věc co máš na krku nepoužíváš.Co se týče povinnosti očkování, no já nevím, za socíku, to je to jak jsi v něm prý žil, to byla SAMOZŘEJMOST. A chraň bůh, aby se někdo vzepřel, psal o tom do novin, hlásal na náměstí. V tom je rozdíl tehdy a dnes. Dnes to můžeš kritizovat, odmítnout, není zákon, který by tě přinutil. Sama vládá se potýká s ústavními rozhodnutími o nezákonném jednání. A Volič má na takové jednání reagovat ve volbách.Tak se ptám: REAGOVAL?V otázce povinného očkování proti Covid - ANO, neboť současná vláda povinnost očkování proti Covidu zrušila. Tedy zafungovala ona demokracie, volič rozhodl.Takže sorry, ty rozhodně NEVIEŠ POROVNAŤ.
Za sociku samozrejmost urcite ale PROTI daleko zavaznejsim chorobam kde nie je umrtnost mladych 0.001%. Debile.
Kdyby byl Covid za socíku, očkování by probíhalo úplně stejně.Ale nebyl.
Jediný důvod proč Alza a ne Aliexpress je pro každého je to, že Alza zítra, Aliexpres za 3 měsíce :-O
v kazdem pripade to pro CR jako auto-montovnu bude pruser
spise nam to pomuze
Jo jo to už tu bylo.... Opravdu nebude rozdíl jestli Evropská značka bude za 1 500 000 a čínská 1 300 000 dramatický rozdíl v prodejích.Dotace pro jednotlivce nejsou a firma chtějí servisní služby.... ....to není moc podle jejich scénáře číny kde trh krapet funguje jinak. Mimo proč ta Čína tak touží po západních značkách.
Odkud jsi vzal že čína touží po západních značkách?Mimochodem viděl jsi co v číně prodává škodovka?
Koloběžky?https://cdn.skoda-storyboard.com/2020/07/3millChina_CZ.pdf...
Jeden co bydlel v Shenzenu dal k dobru historku jak měl problémy s dronem. Asi DJI který se tam vyrábí a nikde se tam pomoci nedočkal. Někdo mu poradil ať zavolá na americký suport. Tak zavolal a vyřešeno. Podpora, kontrola kvality v Číně má mezery. Nejen tam. Někdo z Koreje jel do USA a že kolega po něm chtěl ať mu tam koupí auto KIU. Že ty americké jsou lépe udělané než ty co se prodávají v Koreji.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 3. 2022 18:14
Tak ona byla u čínských aut problém cena. Chtěli za to jako za auta vyrobené v Evropě. Takže to bylo opravdu pro zaláskované na první pohled. Třeba korejci když sem přišli byly opravdu levnější. U el. aut je to úplně to stejné. Koupí si někdo čínské čudo za €35 000,- . Tolik myslím stojí nejlevnější Xpeng. Pár nadšenců se asi najde. Ani v Číně to nevypadá že by se o čínské el. auta rvali. Xpeng jich vyrobil kolem 100 tis., Tesla 400 tis. Od příštího roku v Číně žádné dotace tak uvidíme jak jim to elektro nadšení vydrží. Ta nízká kvalita v minulosti asi vycházela z toho, mimo jiné, že auto mohlo jezdit jen 6 let. Takže nějaka snaha o výdrž kvalitu byla zbytečná. Těžko říct proč to soudruzi zavedli. Aby se víc vyrábělo nebo statisticky měli mladý vozový park. Postupně věk prodlužovali, takže teď myslím věk není určený nebo 15 let.
Raději čínské elektroauto co je za normální cenu než předražený klupm od škodovny na které je marže 600 tis.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 3. 2022 14:00
€35000,- není normální cena.
Proti ceně Škody Enyaq nebo jak se ten pojizdný těžkopádní kamion jmenuje cena akceptovatelná.
Proti Nissanu Leaf už to tak dobře nevypadá.
No a teď si porovnej dojezdy.... aha....
Xpeng Papírově 450. Teplota -3 při 90km/h - 300 km, 120km/h - 236 km. Nissan při teplotě -17 při 90km/h - 262, 120km/h -180km. Takže při porovnatelné teplotě by to asi bylo +/- stejné.
Nemám problém s tím si koupit čínské auto s ruskými surovinami, jen musí být 1) Levnější 2) Musí být zde dostupné náhradní díly.Nechci čekat jak pitomci s Teslou půl roku na nárazník s nepojízdným autem.
To jsou hodně divná kritéria. Něco jako kupovat nejlevnější jídlo za každou cenu.Zdar Max
Máme tu dvě mlíka, z 99% stejná jedno z německa a druhé z číny. Z německa stojí 35Kč, z číny 12Kč, jaké si svou zvrácenou logikou vybereš?
Ani jedno, jedině plnotučné jihočeské.Zdar MaxPS: to s tím "stejným" je čistá teorie
Jinak dodám, že totéž s máslem, vesměs beru jedině jihočeské.Když není, beru farmářské, které je tomu jihočeskému podobné (i cenově).Ve výjimčných případech něco jiného, ale to pak běžně nejím, ale používám jen na vaření.Zdar Max
Názor byl 2× upraven, naposled 30. 3. 2022 12:15
V současné době nakupuje Čína z Ruska suroviny a energie se slevou. V Evropě vše naopak prudce zdražilo. Nejenom, že v Číně mají levnější pracovní sílu, ale nyní se přidávají i levnější energie a suroviny na výrobu auta. Dále jsou nejdál v baterkách LiFePO4, které nepotřebují nikl a kobalt. Běžně tyto baterie montují do aut a autobusů.Klidně se může stát, že číňani budou dovážet o 40% levnější auta než budou ceny v Evropě.
Každej normální člověk pracuje v průmyslu, kde cena dopravy výrobku představuje problém a musí se tedy vyrábět lokálně. Auto za mega se vyplatí postavit kdekoli a převést na druhou světa je za hubičku.
nevim zrovna ted nejaka lod s autama shorela😀a co jsem cetl tak vuuubec nevedeli co s tema horicima baterkama, nastesti / nestesti se to cely potopilo
Ty čínské LiFePO4 ale nehoří.
Neni pravda, ze vubec nehori. Jen to da vyrazne vetsi praci.
Nejlepší baterie vyrábí LG + Panasonic. Každopádně jeden z nich, možná oba, vyrábějí v Číně.Takže nejdřív bych si ujasnil, co je Čína a co ne.Jinak o 40% levnější auta mohou dovážet, ale kvalitou budou o 60% dole podobně jako zmíněná šméčka v článku.Zdar Max
Bejvávalo kamaráde, takovej skok co za posledních 5 let předvedla čína ve výrobě aut je neskutečný. Za chvíli bude evropa založená na automitive pěkně v prdeli.
Prozatím ne, optimismus vyléčí hodinový výlet zázračného čínského auto. Cena může být jaká chce, pokud se v takovém autě nedá vydržet, natož fungovat, potom žádná cena nestačí.
Chcete pozvani z rozvojove CR?
A proč tak hloupě lžeš? Jel jsi někdy v čínským autě? Já třeba jo.
Bohužel, jel ... naposledy Maxus Deliver3 a nezbývá se zeptat, jak že se v tom šrotu nastavuje topení a teplota vůbec? Počkat, už vím ... nelze, vlastně ono tam není ani to desítky let známé kolečko/páčka modrá - červená, natož přítomnost automatu a digitální ukazatel s nastavením, opět známý pěkně dlouho. Jediné co člověk může je zapnout klimatizaci, nebo PTC topení. Topení po zapnutí začne zahřívat, nicméně nikde nemáte sebemenší regulaci, vlastně nemáte nic, jediné co smíte ovládat je rychlost ventilátoru. To topení je v tom šrotu udělané prostě natvrdo 3kW zapnuto/vypnuto, ventilátor řídí hloupý ECON ve čtyřech stupních. To je vše, Vedro, vedro, kosa a kosa. Jo, tomu říkám výkvět komfortu 21. století. Nemluvě o skutečnosti, že ty ventilátory hravě přeřvou cokoliv. A jako bonus, na nohy teplo nedostanete. Zažité nastavené volantu (výškově jde), bederních opěrek ... chybí. Dopředu, dozadu, přičemž při necelých dvou metrech se tam nevejdete, zkrátka sedačku dozadu neposunete. Od 90km/h máte pocit že se řítíte z útesu, až tak dobře odhlučněné to je a toho plastového smradu se majitel asi dlouho nezbavím (naštěstí jsem to měl jen půjčené, hele zkus to ...). Až to jednou vyčichne, možná do obchodu a zpátky, ale sedět bych v tom nechtěl ani na krátké jízdě do 200km. Takže si strčte vaše hloupé lži za klobouk a běžte si kecat o dokonalosti někam jinam. P.S.: Na silnici to plave a poskakuje z jednoho kola na druhé, fakt pravý zázrak z Číny. Sice je to relativně živé a má to solidní spotřebu, ale jezdit v tom je utrpení.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 3. 2022 20:31
To je celý zogoth, on samozřejmě myslel škodovky, vyráběné v Číně, ne čínské značky 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 3. 2022 16:18
Skok udělali celkem velký, ale ve srovnání s Evropou je to pořád mílema někde u dinosaurů.Baterie to samé, každou chvíli nějaký super prototyp a pak to utichne, podobně jako v minulosti několikrát do roka nějaký hipe kolem novinky, který se nikdy neuskutečnil.Proto se pořád drží v Číně a nikam se vesměs pořádně neprotlačili.Zdar MaxPS: Pokud tam mají tak super baterie, jak tu někdo naznačuje, tak proč je nenakupují ostatní a nechávají v Číne vyrábět baterie od LG apod.?
myslis tie LG baterie v Chevrolet Bolt, co ich museli vsetky stiahnut a vymenit?
Ne, myslím ty, co jsou v nějakých sériových řadách Tesel (rok, půl zpátky?).Zdar Max
Sandy Munro to přesně předpověděl, že za pár let zaplaví trh levnější elektromobily z Číny. Mluvil o USA, ale v Evropě to nebude jiné.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 3. 2022 20:01
Nemyslím si, že lze vyrobit automobily o moc levněji ve stejné kvalitě jako to dělají v Evropě, nebo Japonci a Korejci. A pokud už teď lidi nadávají na současnou kvalitu, tak pochybuji, že se hromadně sníží k něčemu horšímu. Munro je borec, ale tomuto zas tak moc nevěřím. Další problém, který mluví v neprospěch Číny, je stále velmi pomalý nástup automatizace (lidi strašně chybují = hodně zmetků, hodně problémů) a navíc cena práce v Číně roste. Jinými slovy, už teď se většinou nevyplácí do Číny outsourcovat výrobu.Postupně tedy zmizí konkurence v podobě levnější pracovní síly a zbyde jen nižší cena na úkor kvality.Zdar Max
Zdar Maxi, Já bych Čínu nepodceňoval. Rostou tam nové firmy a postupně se na potřebnou kvalitu aut dostanou. Sandy to podle mě ví moc dobře.
Až budou mít potřebnou kvalitu, budou mít nepotřebnou cenu. 😉
vsak to je v poradku. zrovna zde neni nic spatneho. spatne by bylo, kdyby to dotovala cinska vlada. casem se to samozrejme srovna, tam uz se taky nedela za malo penez a nase odbory ustoupi a bude ok.
Čínská vláda dotuje výzkum baterek a to je problém. U LiFePO4 jsou tak mají náskok před celým světem a mají pokroky v sodíko-ion bateriích.
Tak holt budou muset ke slovu přijít tzv. celní bariéry.
Nechápu, jak někdo může obdivovat potenciální monopol v zkrvavených rukou genocidy-chtivých maniaků a tyranů, kteří trýzní stamiliónů ubožáků.
Taky jsem proti podpoře USA, Prakticky od svého založení jsou ve válce s někým na druhé straně planety. Obama, Bush, Clinton bombardovali pomocí dronů dětské nemocnice.... Nikdy si nekúpím Teslu!A ano, trýznit američany tak vysokými daněmi není správné. Pak ty daně končí u Muska v kapse.
Chápu, co se snažíte říct. A souhlasím, že menší zlo je pořád zlo. Ale rozdíly jsou takové, že je nespravedlivé uvádět obě vlády v jednom vlákně.
Ne, jen ty seš totálně zmaštěnej propagandou. Jestli nechápeš rozdíly tak neumíš počítat.A odkud se v té pomotané palici berou stamiliony by mě taky zajímalo když je všech ujgurů na planetě nějakých usmolených 13 a půl milionu a jen část z nich žije v číně.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 3. 2022 15:01
Každý hňup, který dnes obhajuje Čínu a není schopen/ochoten přijmout její "izolaci" je předem odsouzen poznat stejnou situaci, jakou dnes zažíváme s Ruskem.Prostě na totalitních režimech se závislost nevytváří.To jsou základy učiva o bezpečnosti a nezávislosti.Sorry soudruhu Zogotove, tady své ideologie neprosadíš.
A oni snad trýzní jen Ujgury?
Omlouvám se, ale z vašeho příspěvku není jasné jestli mne kritizujete kvůli tomu že souhlasím, že USA není dokonalé, nebo kvůli tomu že říkám že ty nedokonalosti jsou menší než v případě Lidové Číny. P.S. Do těch stamiliónů nezapočítávám jenom Ujgury...
ty odpovidas na neco jineho.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.