Zhejiang Geely Holding Group už vlastní například britskou společnost London Taxi Company, Lotus nebo švédské Volvo. Foto: Terrafugia

Zhejiang Geely Holding Group už vlastní například britskou společnost London Taxi Company, Lotus nebo švédské Volvo. | Foto: Terrafugia

Poklidné vody automobilového průmyslu však rozvířila i jedna z jejích menších akvizicí. Čínský gigant totiž zakoupil startup Terrafugia, jenž se zaměřuje na výrobu létajících aut. Foto: Terrafugia

Poklidné vody automobilového průmyslu však rozvířila i jedna z jejích menších akvizicí. Čínský gigant totiž zakoupil startup Terrafugia, jenž se zaměřuje na výrobu létajících aut. | Foto: Terrafugia

Americká firma, kterou v roce 2006 založila partička absolventů MIT specializovaných na letectví, astronautiku a management, v této oblasti není žádným nováčkem – první prototyp vyslala na cestu k nebesům už před 5 lety. Foto: Terrafugia

Americká firma, kterou v roce 2006 založila partička absolventů MIT specializovaných na letectví, astronautiku a management, v této oblasti není žádným nováčkem – první prototyp vyslala na cestu k nebesům už před 5 lety. | Foto: Terrafugia

Terrafugia se může pyšnit rovněž tím, že její model Transition, připomínající spíše letadlo s koly a skládacími křídly, obdržel výjimku od americké Federální letecké správy (FAA). V roce 2019, kdy je plánováno uvedení na trh, s ním tedy bude možné skutečně létat. Alespoň za předpokladu, že kromě řidičáku budete vlastnit i pilotní průkaz pro lehká sportovní letadla. Foto: Terrafugia

Terrafugia se může pyšnit rovněž tím, že její model Transition, připomínající spíše letadlo s koly a skládacími křídly, obdržel výjimku od americké Federální letecké správy (FAA). V roce 2019, kdy je plánováno uvedení na trh, s ním tedy bude možné skutečně létat. Alespoň za předpokladu, že kromě řidičáku budete vlastnit i pilotní průkaz pro lehká sportovní letadla. | Foto: Terrafugia

Ten však možná nebude potřeba v případě novějšího produktu – elektrického TF-X, který slibuje nejen mnohem krásnější design a možnost vertikálního startu/přistání (VOTL), ale i částečnou autonomii (vyhýbání se ostatním letounům, špatnému počasí či zakázaným prostorům). Foto: Terrafugia

Ten však možná nebude potřeba v případě novějšího produktu – elektrického TF-X, který slibuje nejen mnohem krásnější design a možnost vertikálního startu/přistání (VOTL), ale i částečnou autonomii (vyhýbání se ostatním letounům, špatnému počasí či zakázaným prostorům). | Foto: Terrafugia

Lepší by měl být také dolet (650 vs. 800 km) a maximální rychlost (160 vs. 320 km/h). Foto: Terrafugia

Lepší by měl být také dolet (650 vs. 800 km) a maximální rychlost (160 vs. 320 km/h). | Foto: Terrafugia

Číňané si od inkriminované akvizice slibují vytvoření nového trhu typu létajíxí taxi, který by mohl pomoci vyřešit dopravní problémy v jejich velkoměstech.  Foto: Terrafugia

Číňané si od inkriminované akvizice slibují vytvoření nového trhu typu létajíxí taxi, který by mohl pomoci vyřešit dopravní problémy v jejich velkoměstech. | Foto: Terrafugia

I z těchto důvodů bude hybridní TF-X zabírat jen jedno parkovací místo, takže by se bez problémů měl vejít do garáže. Foto: Terrafugia

I z těchto důvodů bude hybridní TF-X zabírat jen jedno parkovací místo, takže by se bez problémů měl vejít do garáže. | Foto: Terrafugia

Na toto dvoumístné létající auto, které bude pro jistotu vybavené i padáky, si však počkáte minimálně do roku 2023. Jeho cena by se měla pohybovat okolo 6 milionu Kč. Foto: Terrafugia

Na toto dvoumístné létající auto, které bude pro jistotu vybavené i padáky, si však počkáte minimálně do roku 2023. Jeho cena by se měla pohybovat okolo 6 milionu Kč. | Foto: Terrafugia

Poklidné vody automobilového průmyslu však rozvířila i jedna z jejích menších akvizicí. Čínský gigant totiž zakoupil startup Terrafugia, jenž se zaměřuje na výrobu létajících aut. Foto: Terrafugia
Americká firma, kterou v roce 2006 založila partička absolventů MIT specializovaných na letectví, astronautiku a management, v této oblasti není žádným nováčkem – první prototyp vyslala na cestu k nebesům už před 5 lety. Foto: Terrafugia
Terrafugia se může pyšnit rovněž tím, že její model Transition, připomínající spíše letadlo s koly a skládacími křídly, obdržel výjimku od americké Federální letecké správy (FAA). V roce 2019, kdy je plánováno uvedení na trh, s ním tedy bude možné skutečně létat. Alespoň za předpokladu, že kromě řidičáku budete vlastnit i pilotní průkaz pro lehká sportovní letadla. Foto: Terrafugia
Ten však možná nebude potřeba v případě novějšího produktu – elektrického TF-X, který slibuje nejen mnohem krásnější design a možnost vertikálního startu/přistání (VOTL), ale i částečnou autonomii (vyhýbání se ostatním letounům, špatnému počasí či zakázaným prostorům). Foto: Terrafugia
9
Fotogalerie

Čínská automobilka vlastnící Volvo a Lotus v roce 2019 uvede na trh létající auta

Zhejiang Geely Holding Group už vlastní například britskou společnost London Taxi Company, Lotus nebo švédské Volvo. Poklidné vody automobilového průmyslu však rozvířila i jedna z jejích menších akvizicí. Čínský gigant totiž zakoupil startup Terrafugia, jenž se zaměřuje na výrobu létajících aut.

Americká firma, kterou v roce 2006 založila partička absolventů MIT specializovaných na letectví, astronautiku a management, v této oblasti není žádným nováčkem – první prototyp vyslala na cestu k nebesům už před 5 lety.

Terrafugia se může pyšnit rovněž tím, že její model Transition, připomínající spíše letadlo s koly a skládacími křídly, obdržel výjimku od americké Federální letecké správy (FAA). V roce 2019, kdy je plánováno uvedení na trh, s ním tedy bude možné skutečně létat. Alespoň za předpokladu, že kromě řidičáku budete vlastnit i pilotní průkaz pro lehká sportovní letadla.

Ten však možná nebude potřeba v případě novějšího produktu – elektrického TF-X, který slibuje nejen mnohem krásnější design a možnost vertikálního startu/přistání (VTOL), ale i částečnou autonomii (vyhýbání se ostatním letounům, špatnému počasí či zakázaným prostorům). Lepší by měl být také dolet (650 vs. 800 km) a maximální rychlost (160 vs. 320 km/h).

Číňané si od inkriminované akvizice slibují vytvoření nového trhu typu létající taxi, který by mohl pomoci vyřešit dopravní problémy v jejich velkoměstech. I z těchto důvodů bude hybridní TF-X zabírat jen jedno parkovací místo, takže by se bez problémů měl vejít do garáže.

Na toto dvoumístné létající auto, které bude pro jistotu vybavené i padáky, si však počkáte minimálně do roku 2023. Jeho cena by se měla pohybovat okolo 6 milionu Kč.

Zdroj: Terrafugia

Určitě si přečtěte

Články odjinud