Čínské automobilky za poslední dobu zažívají opravdový rozmach a z domácího trhu se chtějí vydat zaujmout i evropského zákazníka. Podívejte se, co zajímavého přivezla Čína na letošní výstaviště ve Frankfurtu.

Čínské automobilky za poslední dobu zažívají opravdový rozmach a z domácího trhu se chtějí vydat zaujmout i evropského zákazníka. Podívejte se, co zajímavého přivezla Čína na letošní výstaviště ve Frankfurtu.

Své vize elektrických SUV ukázala ve Frankfurtu například čínská značka Wey, která jako přes kopírák dodržuje současnou várku trendů. Koncepty Wey-S a Wey-X jsou elektrickými SUV... | Koncept Wey-X

Své vize elektrických SUV ukázala ve Frankfurtu například čínská značka Wey, která jako přes kopírák dodržuje současnou várku trendů. Koncepty Wey-S a Wey-X jsou elektrickými SUV... | Koncept Wey-X

Futurističtěji působící Wey-X má nabízet nejvyšší 5. úroveň autonomního řízení, kdy už nebude muset řidič vůbec zasahovat do řízení. | Koncept Wey-X

Futurističtěji působící Wey-X má nabízet nejvyšší 5. úroveň autonomního řízení, kdy už nebude muset řidič vůbec zasahovat do řízení. | Koncept Wey-X

Do masky vozu je zakomponován displej, kterým může auto komunikovat například s chodci a upozornit je na pohyb automaticky řízeného vozu. | Koncept Wey-X 

Do masky vozu je zakomponován displej, kterým může auto komunikovat například s chodci a upozornit je na pohyb automaticky řízeného vozu. | Koncept Wey-X 

Minimalistky vyvedený interiér je čtyřmístný se středovým panelem pokračujícím až do prostoru zadních sedaček. | Koncept Wey-X

Minimalistky vyvedený interiér je čtyřmístný se středovým panelem pokračujícím až do prostoru zadních sedaček. | Koncept Wey-X

Elektrické ústrojí má konceptu zajistit zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy, maximální rychlost 200 km/h a blíže nespecifikovaná baterie umožnit dojezd okolo 510 kilometrů na jedno nabití. | Koncept Wey-X

Elektrické ústrojí má konceptu zajistit zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy, maximální rychlost 200 km/h a blíže nespecifikovaná baterie umožnit dojezd okolo 510 kilometrů na jedno nabití. | Koncept Wey-X

Koncept Wey-S poté vypadá mnohem blíže produkci. Elektrické SUV má zaujmout hlavně mladé publikum, přední maska je zahlazena pro snížení odporu vzduchu a do série by klidně už mohly zamířit i kamery místo konvenčních zrcátek. | Koncept Wey-S

Koncept Wey-S poté vypadá mnohem blíže produkci. Elektrické SUV má zaujmout hlavně mladé publikum, přední maska je zahlazena pro snížení odporu vzduchu a do série by klidně už mohly zamířit i kamery místo konvenčních zrcátek. | Koncept Wey-S

Elektrické ústrojí zajišťující pohon všech kol má udávaný systémový výkon 260 kW (354 koní), díky čemuž umí Wey-S vystřelit na stovku za 4,9 vteřiny. Dojezd elektromobilu je udávaných 400 km. | Koncept Wey-S

Elektrické ústrojí zajišťující pohon všech kol má udávaný systémový výkon 260 kW (354 koní), díky čemuž umí Wey-S vystřelit na stovku za 4,9 vteřiny. Dojezd elektromobilu je udávaných 400 km. | Koncept Wey-S

S autonomním řízením 4. úrovně by vůz v určitých situacích stále vyžadoval zásah řidiče do ovládání vozu. Mezi zajímavou techniku Wey-S dále patří navigace s rozšířenou realitou, systém rozpoznání obličeje a možnost ovládání infotainmentu gesty. | Koncept Wey-S

S autonomním řízením 4. úrovně by vůz v určitých situacích stále vyžadoval zásah řidiče do ovládání vozu. Mezi zajímavou techniku Wey-S dále patří navigace s rozšířenou realitou, systém rozpoznání obličeje a možnost ovládání infotainmentu gesty. | Koncept Wey-S

Koncept Wey-S

Koncept Wey-S

Koncept Wey-S

Koncept Wey-S

Wey ve Frankfurtu předváděl i technologii projekce značení na silnici před vozem, takže by řidič v zorném poli viděl například upozornění na odbočku, zúžení vozovky nebo mohl na neoznačeném kusu silnice zobrazit chodci přechod.

Wey ve Frankfurtu předváděl i technologii projekce značení na silnici před vozem, takže by řidič v zorném poli viděl například upozornění na odbočku, zúžení vozovky nebo mohl na neoznačeném kusu silnice zobrazit chodci přechod.

Zde se na silnici ukazuje rychlost...

Zde se na silnici ukazuje rychlost...

...tady je zas kontrola odstupu

...tady je zas kontrola odstupu

Upozornění na přechod pro chodce

Upozornění na přechod pro chodce

I tento kousek přitom zamíří na evropský trh - Byton M-Byte

I tento kousek přitom zamíří na evropský trh - Byton M-Byte

Téměř pět metrů dlouhé elektrické SUV se začne prodávat v Číně příští rok, přičemž Evropa se má novinky dočkat o rok později. | Byton M-Byte

Téměř pět metrů dlouhé elektrické SUV se začne prodávat v Číně příští rok, přičemž Evropa se má novinky dočkat o rok později. | Byton M-Byte

Volitelná dvojice elektromotorů nabídne systémový výkon 300 kW (408 koní). Dojezd na jedno nabití udává Byton na 430 kilometrech, ovšem dle starší metodiky NEDC. | Byton M-Byte

Volitelná dvojice elektromotorů nabídne systémový výkon 300 kW (408 koní). Dojezd na jedno nabití udává Byton na 430 kilometrech, ovšem dle starší metodiky NEDC. | Byton M-Byte

Model zaujal svět hlavně díky svému infotainmentu o neskutečné úhlopříčce 48 palců, který je rozložen přes celou palubní desku vozu. Další 7palcový displej najdete i na volantu a 8palcový pak mezi předními sedadly. | Byton M-Byte

Model zaujal svět hlavně díky svému infotainmentu o neskutečné úhlopříčce 48 palců, který je rozložen přes celou palubní desku vozu. Další 7palcový displej najdete i na volantu a 8palcový pak mezi předními sedadly. | Byton M-Byte

Byton M-Byte

Byton M-Byte

Ve Frankfurtu vystavovala i známá čínská značka Hongqi, která je známá pro své vládní limuzíny. Zde ale představila dvojici konceptů. Obří elektrické SUV E115 řadou křivek a designových prvků až okatě připomíná BMW X7. | Koncept Hongqi E115

Ve Frankfurtu vystavovala i známá čínská značka Hongqi, která je známá pro své vládní limuzíny. Zde ale představila dvojici konceptů. Obří elektrické SUV E115 řadou křivek a designových prvků až okatě připomíná BMW X7. | Koncept Hongqi E115

Na jedno nabití má ujet až 700 kilometrů a na 100 km/h zrychlit za čtyři vteřiny. Produkce zatím nebyla potvrzena. | Koncept Hongqi E115

Na jedno nabití má ujet až 700 kilometrů a na 100 km/h zrychlit za čtyři vteřiny. Produkce zatím nebyla potvrzena. | Koncept Hongqi E115

Řadu SUV pak Hongqi ve Frankfurtu osvěžuje představením konceptu hybridního hypersportu S9, jehož blíže nespecifikované ústrojí má produkovat 1030 kW (1400 koní). | Koncept Hongqi S9

Řadu SUV pak Hongqi ve Frankfurtu osvěžuje představením konceptu hybridního hypersportu S9, jehož blíže nespecifikované ústrojí má produkovat 1030 kW (1400 koní). | Koncept Hongqi S9

Zrychlení z nuly na 100 km/h uvádí Hongqi za 1,9 sekundy a maximálně má hypersport dosáhnou rychlosti 400 km/h. | Koncept Hongqi S9

Zrychlení z nuly na 100 km/h uvádí Hongqi za 1,9 sekundy a maximálně má hypersport dosáhnou rychlosti 400 km/h. | Koncept Hongqi S9

Překvapivě, na rozdíl o velkého SUV, koncept hypersportu S9 již Hongqi potvrdilo do produkce. Zákazníkům jej chce dodat do roku 2021. | Koncept Hongqi S9

Překvapivě, na rozdíl o velkého SUV, koncept hypersportu S9 již Hongqi potvrdilo do produkce. Zákazníkům jej chce dodat do roku 2021. | Koncept Hongqi S9

Koncept Hongqi S9

Koncept Hongqi S9

Koncept Hongqi S9

Koncept Hongqi S9

Koncept Hongqi S9

Koncept Hongqi S9

Koncept Hongqi S9

Koncept Hongqi S9

Koncept Hongqi S9

Koncept Hongqi S9

Koncept Hongqi S9

Koncept Hongqi S9

Koncept Hongqi S9

Koncept Hongqi S9

Koncept Hongqi S9

Koncept Hongqi S9

Své vize elektrických SUV ukázala ve Frankfurtu například čínská značka Wey, která jako přes kopírák dodržuje současnou várku trendů. Koncepty Wey-S a Wey-X jsou elektrickými SUV... | Koncept Wey-X
Futurističtěji působící Wey-X má nabízet nejvyšší 5. úroveň autonomního řízení, kdy už nebude muset řidič vůbec zasahovat do řízení. | Koncept Wey-X
Do masky vozu je zakomponován displej, kterým může auto komunikovat například s chodci a upozornit je na pohyb automaticky řízeného vozu. | Koncept Wey-X 
Minimalistky vyvedený interiér je čtyřmístný se středovým panelem pokračujícím až do prostoru zadních sedaček. | Koncept Wey-X
33
Fotogalerie

Čínské elektromobily se chtějí prosadit mezi evropskými automobilkami. Nabídnou i úplné samořízení

Čínské automobilky za poslední dobu zažívají opravdový rozmach a z domácího trhu se chtějí vydat zaujmout i evropského zákazníka. Podívejte se, co zajímavého přivezla Čína na letošní výstaviště ve Frankfurtu.

Téma čínských automobilek na letošním autosalonu ve Frankfurtu lze shrnout dvěma slovy: SUV a elektřina. Obojí dnes hýbe automobilovým průmyslem a rovněž na půdě starého kontinentu si chtějí rychle rostoucí čínské značky vytvořit povědomí a dříve či později svými vozy doplnit již pořádně nasycený trh.

Své vize elektrických SUV ukázala ve Frankfurtu značka Wey, která jako přes kopírák dodržuje současnou várku trendů. Koncepty Wey-S a Wey-X jsou elektrickými SUV, v případě Wey-X se stále populárnější splývající zádí, které spoléhají na nejnovější digitální technologie, displeji vyplněné interiéry a samozřejmě technologie autonomního řízení.

Futurističtěji působící Wey-X má nabízet nejvyšší 5. úroveň autonomního řízení, kdy už nebude muset řidič vůbec zasahovat do řízení. Do masky vozu je zakomponován displej, kterým může auto komunikovat například s chodci a upozornit je na pohyb automaticky řízeného vozu.

Ale bylo toho k nalezení více. Ačkoli převažovala elektrická SUV, našel se mezi mladými čínskými automobilkami i obdivuhodný elektrický sporťák. Více už se dozvíte přímo u fotek v galerii…

Článek připravila redakce Autorevue.cz

Určitě si přečtěte

Články odjinud