Čínský rover na Měsíci objevil záhadné skleněné kuličky. Jsou neobvykle velké a průsvitné

Robotický rover Yutu-2 na odvrácené straně Měsíce vyfotografoval několik záhadných objektů. Informovaly o tom čínské vesmírné úřady.

Tým stojící za objevem v žurnálu Science Bulletin publikoval článek, v němž dotyčné objekty popisuje jako „průsvitné skleněné kuličky“ o průměru zhruba 1 cm.

I když to někoho může překvapit, sklo bylo na naší přirozené družici v minulosti nalezeno již mnohokrát. Podle všeho vzniklo v důsledku dopadů meteoritů nebo někdejší sopečné aktivity.

Tyto konkrétní vzorky jsou však v některých ohledech unikátní. Například mají světle hnědé zbarvení a jsou průsvitné. Neobvyklá je rovněž jejich velikost.

Hlavní badatel Zhiyong Xiao z Planetary Environmental and Astrobiological Research Laboratory při Sun Yat-sen University nicméně uvedl, že podobné kuličky se na odvrácené straně Měsíce mohou vyskytovat relativně běžně.

Pokud by tomu skutečně tak bylo, budoucí kolonisté by z nich mohli vyrábět sklo pro různé nástroje apod.

Diskuze (10) Další článek: Obří solární farma na Sahaře zní jako skvělý nápad. Mohla by však vyvolat zásadní klimatické změny

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Čína, Měsíc, Družice, Meteorit, Sklo, Kulička, Strana měsíce, Objev, Yutu, Rover

Xiaomi Mix Fold 2 je skládačka s tenkým tělem. Skvělou výbavu podtrhuje fotoaparát Leica

** Xiaomi představilo svůj druhý skládací smartphone ** Vylepšil co mohl, dostal nový typ displeje a fotoaparát Leica ** Zatím je dostupný pouze v Číně

Skládací konstrukceLeicaVlajková loď

Pokročilá metoda zabezpečení mobilů mizí. Proč se přestal používat skener oční duhovky?

** Koronavirus na několik měsíců vyřadil z provozu skenery obličeje ** Měly problém u uživatelů s nasazenou rouškou ** Samsung měl už před lety vlastní řešení, které ale opouští