Čínský startup vyšle do vesmíru prvního robota určeného pro využití v oblasti těžby surovin

Čínský startup Origin Space chce v listopadu vyslat do vesmíru prvního „těžebního“ robota. Informoval o tom server IEEE Spectrum.

Myšlenka získávat důležité suroviny na cizích planetách, asteroidech atd. je značně kontroverzní. Mnoho vědců požaduje, aby ve Sluneční soustavě podobné praktiky byly zakázány – což ovšem světovým supervelmocem nebrání ve zkoumání způsobů, jak na to.

Tento konkrétní robot, NEO-1, nicméně ještě nikde nic dolovat nebude. Podle spoluzakladatele Origin Space Yu Tianhonga je jeho úkolem „ověřit a demonstrovat několik funkcí jako je orbitální manévr kosmické lodě, simulované zachycení malého nebeského tělesa a inteligentní identifikace a ovládání kosmické lodi.“

Čína není jediná

Někdy během příštího roku by pak měl být vypuštěn optický teleskop Yuanwang-1, přezdívaný „Malý Hubble“. Ten bude identifikovat vhodné cíle pro budoucí těžbu.

Připomeňme, že o suroviny z vesmíru má velký zájem i USA. Donald Trump nedávno podepsal exekutivní příkaz, který podporuje jejich dobývání na Měsíci a asteroidech.

V textu tohoto příkazu se mj. uvádí, že „Američané by měli mít právo zapojit se do komerčního průzkumu, získávání a využívání zdrojů ve vesmíru, v souladu s platnými zákony.“

Titulní foto: Tomwsulcer, CC0

Diskuze (3) Další článek: Po koronaviru bude Facebook šířit osvětu i o klimatické změně. Chystá další infocentrum

Témata článku: Technologie, Vesmír, Budoucnost, Startupy, USA, Roboti, Těžba, Čína, Měsíc, Sluneční soustava, Donald Trump, NEO, Asteroidy, Supervelmoc, Asteroid, Alt + Enter, Cin, Surovina, Origin Space, Robot, Hubble, Start-up, Kosmická loď

DJI Mini 3: Nová okřídlená čivava do kabelky. Nemá pokročilé funkce jako Pro, ale je mnohem levnější

** DJI na jaře představilo Mini 3 Pro s autopilotem ** Na konec roku si nechalo jeho ořezanou verzi ** Chybí 4K@60 a právě autopilot, ale cena začíná na 439 eurech

DJIDrony
Hry zadarmo, nebo se slevou: Zlevněné DLC balíky na Xboxu a Saints Row IV: Re-elected zdarma

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

Hry zdarmaSlevové akce