Zvířata | Mozek | Lidé

Čínský vědec hájí „polidšťování“ mozků opic

Jak jsme vás již informovali, čínští odborníci nedávno vpravili makakům do dědičné informace jeden z lidských genů formujících utváření mozku. Tento experiment vyvolal u odborné veřejnosti silnou kritiku, avšak jeho autoři svou práci brání.

Jeden ze zúčastněných vědců – profesor Su Bing z Kunming Institute of Zoology – v rozhovoru pro CNN poukázal na to, že etická rada univerzity jejich záměr schválila.

Su si stojí za tím, že on a jeho kolegové se drželi osvědčených postupů stanovenými Čínou i světovou vědeckou komunitou a že celá studie probíhala v souladu s mezinárodními normami v oblasti zvířecích práv.

Kromě toho otevřeně přiznal, že do budoucna hodlá v tomto bádání pokračovat a nastínil jeho potenciální přínosy.

„V dlouhodobé perspektivě nám takový základní výzkum rovněž bude poskytovat cenné informace pro analýzy a léčbu onemocnění lidského mozku způsobených abnormálním vývojem mozku, jako je autismus,“ konstatoval.

„Zkoumání genetického mechanismu evoluce lidského mozku je v přírodních vědách klíčovou záležitostí a my v něm budeme pokračovat,“ uzavřel Su.

Diskuze (12) Další článek: Mapy.cz nově zobrazují předpověď počasí. Stačí vyhledat libovolné místo