Čínský výrobce staví nákladní dron schopný unést 20 tun nákladu

Názory k článku

dolph1888  |  14. 02. 2018 12:18  |  Microsoft Windows 10 Firefox 58.0

V civilizované části světa jej nemá šanci udat. Rozhodně ne pro přenášení nebezpečného nákladu (cenný tomu nikdo nesvěří), dále v zástavbě, kde by takový křáp spadl a jaký byl školní autobus. Já vůbec nerozumím tomu, proč řešit věci nebezpečně a složitě, když máme dodávky různých velikostí (klidně elektrické*, jestli se z nich někomu postaví), kdyby ani ty nestačily, je vždy k dispozici tahač s návěsem, kamión. Otázka, proč budujeme silnice do každé díry?
* A dopadneme jako v DE, kde zavádějí MHD gratis, protože nestíhají plnit ekofašistické normy, proč vyrábět elektřinu v jaderných elektrárnách, když mohu přejít na OZE a "čísté", "krásné", hnědouhelné zdroje.
Poznámka: Už od 50 - 60 let min. století jsou zde sny, jak auta budou létat v různých výškách a vozit jednotlivé pasažéry. Ano budou, až budeme mít antigravitační pohonné jednotky, které ho takto udrží levitovat klidně týden na jedno nabití.
Poznámka: Komentář nechám, ale také jsem byl zmaten tím obrázkem, v článku je míněn, nákladní letoun, běžné konstrukce bez posádky. což si myslím, nemá s drony, jak je chápeme dnes (mimo vojenských, proudových) nic společného. V podstatě jim radím vyrobit UNMANNED C-5U GALCHINA" a mohou klidně přepravovat +100 tun nákladu, nevidím důvod troškařit. Snad se jim podaří, sehnat potřebná povolení, toho bych se docela bál. Považuji to však za zbytečnou práci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jehoVista  |  14. 02. 2018 12:24  |  Linux Firefox 58.0

"20 tun nákladu do vzdálenosti až 7 500 kilometrů"
Neni tam chyba? To by melo desetkrat vetsi dolet, nez Mi-26 se stejnym nakladem. Mi-26 ma prumer rotoru 32 metru, Tohle ma mit prumer kridel 42 metru a osm rotoru, takze prumer jednoho bude maximalne nejakych 15 metru. Efektivni plocha vsech rotoru je tedy mensi, nez u Mi-26. Nehlede na to, kolik to bude muset vezt paliva(Mi-26 na tech svych 800 kilometru sezere skoro 5 tun paliva). Nejak se mi ta cisla proste nezdaji.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-26...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vzach  |  14. 02. 2018 12:43  |  Microsoft Windows 10 Firefox 58.0

Pokud by to bylo v provozu efektivnější než náklaďáky, pak by takové drony asi mohly konkurovat i kamionům? Takže by se takovým používáním dronů snížila zátěž silnic, nebyly by třeba vybírat a udržovat systémy na výběr mýta, vymýšlet autopiloty pro provoz na silnicích, ...?
Ale kdyby mělo být více zásilek doručeno na stejné místo, tak to by se pak asi tvořily kolony dronů ve vzduchu místo kolon náklaďáků na silnici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JohnST  |  14. 02. 2018 18:37  |  Microsoft Windows 10 Chrome 64.0.3282.140

Treba brat cinanov s rezervou. Vid ich mnohe projekty.Autobus v meste nad autami a podobne blbosti. V cine ficia startupy a kto pride s vacsou hovadinou ziska prachy potom to odide do stratena. Toto zazila amerika v 90-siatich rokoch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor