Treba brat cinanov s rezervou. Vid ich mnohe projekty.Autobus v meste nad autami a podobne blbosti. V cine ficia startupy a kto pride s vacsou hovadinou ziska prachy potom to odide do stratena. Toto zazila amerika v 90-siatich rokoch.B-]
Ten autobus nad auty byl jenom hoax. Clovek s trochou zdraveho rozumu to nemohl brat vazne.
Pokud by to bylo v provozu efektivnější než náklaďáky, pak by takové drony asi mohly konkurovat i kamionům? Takže by se takovým používáním dronů snížila zátěž silnic, nebyly by třeba vybírat a udržovat systémy na výběr mýta, vymýšlet autopiloty pro provoz na silnicích, ...?Ale kdyby mělo být více zásilek doručeno na stejné místo, tak to by se pak asi tvořily kolony dronů ve vzduchu místo kolon náklaďáků na silnici. 😉
Dronové zácpy. 🙂
Ve vzduchu je výhoda, že to je 3D prostor narozdíl od 2D silnic. Mohlo by stačit se přesunout do jiné výšky. A také pokud dron bude mít závadu, tak nejspíše neuvízne na jednom bodě v prostoru, takže nebude blokovat provoz. Spíše se sám uklidí někam bokem 😀
Jen si představte, kolik pracovních míst se vytvoří jenom pro byrokracii, aby si firmy mohly vyzvedávat porouchané stroje na soukromých pozemcích po celé zemi.
"20 tun nákladu do vzdálenosti až 7 500 kilometrů"Neni tam chyba? To by melo desetkrat vetsi dolet, nez Mi-26 se stejnym nakladem. Mi-26 ma prumer rotoru 32 metru, Tohle ma mit prumer kridel 42 metru a osm rotoru, takze prumer jednoho bude maximalne nejakych 15 metru. Efektivni plocha vsech rotoru je tedy mensi, nez u Mi-26. Nehlede na to, kolik to bude muset vezt paliva(Mi-26 na tech svych 800 kilometru sezere skoro 5 tun paliva). Nejak se mi ta cisla proste nezdaji. https://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-26...
Aha... tak jsem kouknul na zdroj a on to neni vrtulnik, ale letadlo. Timto bych chtel pogratulovat redakci ke skvele volbe ilustracnich fotografii.
V civilizované části světa jej nemá šanci udat. Rozhodně ne pro přenášení nebezpečného nákladu (cenný tomu nikdo nesvěří), dále v zástavbě, kde by takový křáp spadl a jaký byl školní autobus. Já vůbec nerozumím tomu, proč řešit věci nebezpečně a složitě, když máme dodávky různých velikostí (klidně elektrické*, jestli se z nich někomu postaví), kdyby ani ty nestačily, je vždy k dispozici tahač s návěsem, kamión. Otázka, proč budujeme silnice do každé díry?* A dopadneme jako v DE, kde zavádějí MHD gratis, protože nestíhají plnit ekofašistické normy, proč vyrábět elektřinu v jaderných elektrárnách, když mohu přejít na OZE a "čísté", "krásné", hnědouhelné zdroje. 🙂Poznámka: Už od 50 - 60 let min. století jsou zde sny, jak auta budou létat v různých výškách a vozit jednotlivé pasažéry. Ano budou, až budeme mít antigravitační pohonné jednotky, které ho takto udrží levitovat klidně týden na jedno nabití.Poznámka: Komentář nechám, ale také jsem byl zmaten tím obrázkem, v článku je míněn, nákladní letoun, běžné konstrukce bez posádky. což si myslím, nemá s drony, jak je chápeme dnes (mimo vojenských, proudových) nic společného. V podstatě jim radím vyrobit UNMANNED C-5U GALCHINA" 🙂 a mohou klidně přepravovat +100 tun nákladu, nevidím důvod troškařit. Snad se jim podaří, sehnat potřebná povolení, toho bych se docela bál. Považuji to však za zbytečnou práci.
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 2. 2018 12:50
Asi ne nad mestem, kde by to zplacatovalo autobusy, ale v autonomnim logistickem parku, kde to bude odnaset kontynery z vlaku na kamion, nebo po vytycene draze nad poli do blizkych fabrik a z nich zpet na nakladiste, popripade vnitrni doprava v obri fabrice (najdete si na mapach NHKG v Ostrave - Kuncicich) proc ne?Nebo v pristavu, rozebere to lodni naklad a rozlozi na vlaky a auta nebo mensi cluny. Zadne jeraby a vozejcky a sibovani vlakem tam a zpet.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.