Čínští astronauti úspěšně dorazili na hlavní modul budoucí vesmírné stanice. Podívejte se na nové video

Aktualizováno 24. června

Na internetu se objevilo první video, které představuje jakousi sondu do života tří čínských astronautů na palubě hlavního modulu budoucí vesmírné stanice Tchien-kung 3 zvaného Tchien-che.

Můžete na něm vidět například to, jak si členové posádky v relativně stísněných prostorách čistí zuby nebo jak se holí.

„Všichni jsme velmi šťastní, že jste v dobré kondici a práce jde dobře. Budování vesmírné stanice je důležitým milníkem v čínském vesmírném průmyslu a bude průkopnickým příspěvkem k mírovému využívání vesmíru lidstvem,“ vzkázal jim čínský prezident Si Ťin-pching.

„My v Pekingu čekáme na váš triumfální návrat,“ dodal.

Po přistání jednoho roveru na odvrácené straně Měsíce a dalšího na povrchu Marsu si Čína na své konto připsala další velký úspěch v oblasti výzkumu vesmíru: její astronauti úspěšně dorazili na Tchien-che, tedy hlavní modul budoucí stanice Tchien-kung 3.

K této události došlo ve čtvrtek odpoledne pekingského času, nedlouho po startu z kosmodromu Ťiou-čchüan v poušti Gobi.

Posádka podle dostupných informací dokončila některé procedury pomocí ručního ovládání, ale o většinu věcí se postaraly palubní počítače. Výsledkem bylo, že dokování trvalo místo dvou dnů jen pár hodin.

Astronauti jsou výsledkem samozřejmě nadšení. „Cítím se skvěle,“ konstatoval velitel mise Nie Chaj-šeng po dosažení oběžné dráhy.

Stále je však třeba udělat spoustu práce. „Toto je první krok,“ uvedl Chen Shanguang, zástupce ředitele čínského vesmírného pilotovaného programu. „Před námi je mnoho výzev.“

A to je nepochybně pravda. Během nadcházejících měsíců totiž bude zapotřebí dopravit do kosmu další moduly – například ty, které budou sloužit jako skladiště či ubytovna.

Titulní foto: Leebrandoncremer, CC BY-SA 4.0

Diskuze (10) Další článek: Google už má zase na krku Evropskou komisi, opět kvůli reklamě

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Mars, Čína, Přistání, Vesmírná stanice, Modul, Oběžná dráha, Dostupná informace, Gobi, Astronaut, Palubní počítač

Google přiznal, že Asistent v telefonu nebo chytrém reproduktoru může nahrávat zvuk bez vědomí majitele

** Asistent Google může nahrávat zvuk i když není aktivován pokynem ** Zaměstnanci Googlu poslouchají některé nahrávky konverzací ** Vyplývá to z informací člena indického parlamentního výboru

Google AsistentIndieSoukromí
Tohle bude velké. Microsoft za tři týdny ukáže novou verzi Windows
16 míst na mapách Googlu a Microsoftu, které nesmíte vidět. Nahradily je čtverečky a mlha

** Internet se roky bavil umělé rozčtverečkovanými místy v mapách ** Postupně jich ale ubývá, nebo se jedná o běžné chyby ** Výjimkou je Evropa. Tady čtverečkujeme až až

Google Keep není jen zápisník na poznámky. 15 tipů, jak z něj dostat maximum

** Google Keep je poznámkový systém s řadou zajímavých funkcí ** Přinášíme vám 15 vychytávek pro mobilní i webovou aplikaci ** Ovládněte Keep na maximum jako profesionálové!

Google KeepTipyGoogle