Čínští astronauti úspěšně dorazili na hlavní modul budoucí vesmírné stanice. Podívejte se na nové video

Aktualizováno 24. června

Na internetu se objevilo první video, které představuje jakousi sondu do života tří čínských astronautů na palubě hlavního modulu budoucí vesmírné stanice Tchien-kung 3 zvaného Tchien-che.

Můžete na něm vidět například to, jak si členové posádky v relativně stísněných prostorách čistí zuby nebo jak se holí.

„Všichni jsme velmi šťastní, že jste v dobré kondici a práce jde dobře. Budování vesmírné stanice je důležitým milníkem v čínském vesmírném průmyslu a bude průkopnickým příspěvkem k mírovému využívání vesmíru lidstvem,“ vzkázal jim čínský prezident Si Ťin-pching.

„My v Pekingu čekáme na váš triumfální návrat,“ dodal.

Po přistání jednoho roveru na odvrácené straně Měsíce a dalšího na povrchu Marsu si Čína na své konto připsala další velký úspěch v oblasti výzkumu vesmíru: její astronauti úspěšně dorazili na Tchien-che, tedy hlavní modul budoucí stanice Tchien-kung 3.

K této události došlo ve čtvrtek odpoledne pekingského času, nedlouho po startu z kosmodromu Ťiou-čchüan v poušti Gobi.

Posádka podle dostupných informací dokončila některé procedury pomocí ručního ovládání, ale o většinu věcí se postaraly palubní počítače. Výsledkem bylo, že dokování trvalo místo dvou dnů jen pár hodin.

Astronauti jsou výsledkem samozřejmě nadšení. „Cítím se skvěle,“ konstatoval velitel mise Nie Chaj-šeng po dosažení oběžné dráhy.

Stále je však třeba udělat spoustu práce. „Toto je první krok,“ uvedl Chen Shanguang, zástupce ředitele čínského vesmírného pilotovaného programu. „Před námi je mnoho výzev.“

A to je nepochybně pravda. Během nadcházejících měsíců totiž bude zapotřebí dopravit do kosmu další moduly – například ty, které budou sloužit jako skladiště či ubytovna.

Titulní foto: Leebrandoncremer, CC BY-SA 4.0

Diskuze (10) Další článek: Google už má zase na krku Evropskou komisi, opět kvůli reklamě

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Mars, Čína, HLA, Vesmírná stanice, Modul, Přistání, Oběžná dráha, Astronaut, Si Ťin-pching, Palubní počítač, Gobi, Cin, Dostupná informace

Operace Sněhová koule: Jak Ukrajina zachránila 14 PB kritických dat. Od ministerstev po banky a školy

** Když se bojovalo o Kyjev, ukrajinští ajťáci kopírovali celá ministerstva ** Pomohl Amazon a kufříková datacentra Snowball ** Od začátku války se jim podařilo přestěhovat 27 ministerstev

UkrajinaAmazonCloud
Neplodní myšáci produkují plnohodnotné potkaní spermie

ZvířataTransplantaceGenetika
10 důvodů, proč přejít z iPhonu na Android. Přesvědčí vás tento seznam o změně mobilní platformy?

** Google se snaží přesvědčit uživatele iOS o přechodu na Android ** Vytyčil deset největších důvodů pro změnu platformy ** Nám to však příliš nestačí, spokojíte se s hlavními důvody alespoň vy?

GoogleiOSAndroid

Kurvítka v základní výbavě, výrobci mají umělé zastarávání v malíku. Začalo to bateriemi, pokračuje softwarem

** Nejen mobilní výrobci jsou naučeni rok od roku prodávat stále více telefonů ** Tento trend se však zákonitě musí někdy zastavit ** Jenže, co naplat, když jsou starší zařízení „uměle“ nepoužitelná?

Prasklý displejBaterieAktualizace softwaru