V Číně provádí pokusy s úpravou DNA u lidských embryí. Geneticky upravení lidé se stávají skutečností

28. 11. 2018 13:13

Pokud by to mělo sloužit k likvidaci dědičných nemocí, proč ne. Jenže jako všechny lidské vynálezy je to snadno zneužitelné, tak raději ne.

27. 11. 2018 08:36

Na jednu stranu je pravda, že DNA nerozumíme, takže jsou veškeré úpravy problematické a mohou vést a povedou na neočekávané mutace. Na stranu druhou, pokud chceme člověka jako rasu někam posunout (odolnost proti chorobám, náprava dědičných vad, dlouhověkost, lepší přizpůsobení pro cesty vesmírem, vypořádání se s klimatickými změnami, ...) tak je to lákavě snadná možnost oproti variantě přenesení vědomí do stroje.

26. 11. 2018 17:50

cital som ze crisp generuje plno nahodnych mutacii. nechcel by som byt zatial geneticky upravovanym dietatom

26. 11. 2018 17:45

Proč ne. Škoda že v USA a v EU jsou takové zkurvené zákony, které nic nedovolí. Kdyby bylo povoleno testování na lidech (samozřejmě na dobrovolnících), tak už dávno tu můžeme pokrok v oblasti klonování a třeba bychom si už mohli nechat vyrůst novou ledvinu nebo játra. Takhle nemáme nic. A v Číně, kde se na takovéhle věci sere, budou o ohromný krok vpřed.

26. 11. 2018 17:35

Ano Asiaté mají mizernou odolnost vůči HIV, všeobecně známá věc. Je aby s tou úpravou DNA neudělali stejnou chybu jako Asgardé z SG. Ti se tím nejen připravili o možnost povznést se, ale nakonec i o vlastní existenci.

26. 11. 2018 15:43

Budou mít rovné oči.

26. 11. 2018 15:17

v souvislosti s gamefikaci cinske spolecnosti pomoci hodnoceni lidi dle jejich poslusnosti strane me napada pouze toto: what could possibly go wrong?

26. 11. 2018 15:15