Mezinárodní vesmírná stanice | Skafandry

Čistě ženský výstup do otevřeného vesmíru se musel zrušit. Astronautka se nevešla do skafandru

Měl to být historický okamžik, kdy do volného kosmického prostoru vystoupí jen dvě ženy. Christina Kochová a Anne McClainová se však na vesmírnou procházku nakonec nevydají. Důvodem je především fakt, že se pro ně na Mezinárodní vesmírné stanici nenašly padnoucí skafandry.

K pozoruhodné a z laického pohledu možná nepochopitelné situaci nedošlo z důvodu, že by astronautka přibrala, nebo by jí vzali špatně míry. Ve stavu beztíže se totiž těla astronautů v kloubech protahují a nedá se přesně stanovit, o kolik a za jak dlouhou dobu.

McClainová uvedla, že se její tělo protáhlo při pobytu na ISS o 6 cm. Z toho důvodu se proto již optimálně nevejde do původně skafandru, který jí byl původně určen a ve kterém už dříve jeden výstup do volného prostoru absolvovala. Ideálně by jí padl ten pro kolegyni Kochovou, ale v takové velikosti je na ISS skafandr bohužel jen jeden.

Ženská dvojice měla pokračovat ve výměně baterií, ale práci nyní bude muset dokončit složený tým. Muž a žena ve dvojici už není nic tak neobvyklého, statisticky pak výstupům do volného prostoru vévodí pochopitelně ryze mužské dvojice. Premiéra čistě ženského páru v kosmickém prostoru se tak uskuteční jindy.

Diskuze (44) Další článek: V Mapách Googlu můžete zadávat veřejné akce a události. Zatím to ale nefunguje všem

Témata článku: Vesmír, Mezinárodní vesmírná stanice, Skafandry, Volný prostor, Skafandr, Kosmický prostor, Prostor, Astronautka, ISS, Výstup, Dvojice

Avast analyzoval počítače uživatelů. K nabušeným superpočítačům mají daleko

** Avast prošel telemetrická data od 163 milionů uživatelů ** Zjistil, jaký mají hardware a software ** Mašina průměrného uživatele má k ideálu daleko

Galerie: Srovnali jsme estetický Linux a Windows 10. Který z desktopů je hezčí?

** Linuxový Elementary OS se inspiruje v Apple macOS ** Microsoft Windows 10 jde vlastní cestou ** Který z desktopů je hezčí? Prohlédněte si galerii