Citroën ukazuje, že elektromobily nemusí být nudné. Koncept My Ami Buggy nemá dveře a zvládne i terén

Citroën představil koncept My Ami Buggy vycházející z kompaktního městského elektromobilu Ami. Vozítko s řadou prvků obvyklých pro terénní vozy nabídne pohon všech čtyř kol. Elektromobil pro volný čas je plný barev a na první pohled zaujme tím, že nemá dveře, což k buginám tak nějak patří.

Hned v úvodu musíme zdůraznit, že se jedná pouze o koncept, tedy ukázku toho, co designéři automobilky umí. Je možné, že se My Ami Buggy nikdy nezačne vyrábět ani prodávat, ale vzhledem k jeho jedinečnosti a tomu, co nabízí, se zdá být zajímavou volbou pro dosud neprobádaný segment trhu.

Citroën My Ami Buggy

Citroën My Ami Buggy vyjadřuje vizi auta určeného pro volný čas, které zákazníkům umožňuje zažít zábavné výlety a cestovat plně elektrickým vozem v dobrodružném stylu. „Pyšní se nespoutaným stylem, ale zůstává zcela ukotven v reálném životě – je zábavný i funkční, estetický i ergonomický, praktický i ekologický a podporuje volnočasovou mikromobilitu,“ uvádí tisková zpráva.

My Ami Buggy má dvoubarevný exteriér s černou horní a zadní částí a spodní částí v barvě khaki. Po celém obvodu jsou žluté prvky, které příjemně oživují celkový vzhled. Také v interiéru najdeme žlutou barvu – například na volantu či sedadlech, čímž výrobce zdůrazňuje prvky sloužící „funkčnímu účelu“.

Další estetické prvky jsou roztroušeny po celém voze v podobě nejrůznějších polepů interiéru a exteriéru. Třešničkou na pomyslném dortu jsou nápisy „Pilot“ a „Copilot“ nad sedadly řidiče a spolujezdce, která jsou navíc označená výraznými čísly 01 a 02.

Ani tentokrát tomu neříkejte auto!

Součástí návrhu jsou pneumatiky do terénu se zlatě lakovanými ráfky, rámy před předním a zadním nárazníkem, vytažené blatníky a mřížky světlometů. Na bocích lze ve spodní části spatřit ochranné prvky, na střeše je nosič s rezervním kolem a svítící LED rampou, která dodává autu dobrodružnější vzhled.

U výchozího modelu Ami Citroën razil heslo „Neříkejte tomu auto!“ V podobném duchu se nese i prezentace terénní verze: „My Ami Buggy je navrženo v souladu s filozofií Ami, což není automobil. Inspiraci jsme proto hledali ve světě konstrukčních her pro zábavnou a funkční stránku, průmyslového designu pro ergonomii a v módním průmyslu pro estetiku,“ uvedl designér Samuel Pericles.

Výrobce zatím neupřesnil, zda bude My Ami Buggy prodávat. Zájemci by se patrně našli – vypadá jako praktické a zábavné auto na víkendové projížďky po lese nebo horách, které je schopné převézt vše, co potřebujete na jednu nebo dvě noci pod širákem, na pláži či v kempu.

Diskuze (11) Další článek: „Levná“ grafická karta GeForce RTX 3050 bude k dispozici s různou kapacitou paměti

Témata článku: Elektromobily, Automobily, Koncept, Citroën, Designer, Elektromobil, Volný čas, Dveře, Terén, Ami, Citroen, Nárazník, Prvek



Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2
Teplota, kompas i aktuální hloubka. Tato aplikace promění hodinky Apple Watch Ultra v potápěčský počítač

Teplota, kompas i aktuální hloubka. Tato aplikace promění hodinky Apple Watch Ultra v potápěčský počítač

** Apple Watch Ultra nabídne pro každého něco ** Svou trochou do mlýna přispějí i rekreačním potápěčům ** Aplikace Oceanic+ je promění v základní potápěčský počítač

Martin Chroust
VodotěsnostApple Watch
Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

** Některé závodní trimarány překonají rychlost větru, který je pohání ** Jak je něco takového vůbec možné? Neporušují zákony fyziky? ** Ale vůbec ne. Stačí si připomenout sčítání vektorů

Jakub Čížek
JachtaFyzikaTechnologie