No, pokud to bylo v noci a došlo tam ke světelnému bypassu kamer, tak ani autopilot to auto nemohl vidět. Nevím, co to bylo za rok, ale od nějakého data se používají jen kamery, nic dalšího. I kdyby to byl model s ultrazvukovým senzorem, tak při dálniční rychlosti to stejně neubrzdí, protože si toho všimne pozdě. A v momentě, kdy ho vidět mohl kamerou vidět, to už neubrzdí.
Další problém je, že lze kontrolu bdělosti řidiče jednoduše obejít. Vnitřní kamera, která se začala montovat do aut někdy kolem roku 2020, slouží mj. na kontrolu bdělosti. Nevím ale, zda se už začala dávat i do S řady, nebo stále jen do 3 a Y Na fixnutí starších vozidel by do nich museli přidat kamery, tj. opravdu ty auta svolat.
Tesla má smůlu, že přecenila inteligenci některých zákazníků .
Osobně jsem měl Teslu půjčenou a musím říci, že autopilot šetří dost energie. Tam, kde jsem byl s Alfou znavený (sportovní, tužší pedály, manuál apod.), tam jsem se čtyřkovou Oktávkou byl relativně v pohodě (adapt tempomat na pytel, ale pořád lepší, než nic), ale s Teslou to byl úplný klídek.
Zdar Max