Co dělá elektrokolo elektrokolem. Podrobně o elektronických a digitálních systémech

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 48

Názory k článku

25. 06. 2024 00:27

Dlouhou dobu jsem vybíral pro sebe elektro kolo a podařilo se mi na něj narazit u els-moto .cz Tam jsem totiž sehnal konečně pořádné terénní elektro kolo, které je ideální na víkend i na každodenní ježdění do práce. Kolo má velmi dobrou baterii, která má velkou kapacitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 05. 2023 22:15

Nechápu proč lidé jezdí na elektrokole. V porovovnání s normálním kolem je za krkem bolí úplně stejně, to samé ruce, záda, zadek. Tak proč musí mít elektrokolo? Jooo nohy? A co pro sebe něco udělat?
A nesnáším když na kole jezdí mimo silnici, např. v lese. Elektrokolo má motor a do lesa je motorovým vozidlům vjezd zakázán.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 05. 2023 13:16

úplně stejné hejty si pamatuju, když začala horská kola. Teď mají skoro všichni kola 2. silničku nabo gravel a MTBProsím všechny hejtry ať si nejdřív něco sami zjistí než začnou pouštět svoje názory do vzduchu. Vadí mi všeobecné paušalizování co řidič BMW to blbec, co uživatel eMTB to líné prase. Některé názory jsou až směšné a spíše z nich mluví obecná nenávist či hněv. Proč? Opravdu tak rádi nemáte lidi a jediná správná pravda je ta vaše? To jsme už zažili za komunismu a je to tu v lidech stále.
Přitom jediné, co je potřeba je vzájemná tolerance a ohleduplnost. Ano, cyklostezky jsou plné, silnice jsou plné. Všude spousta lidí, ale neplatí to všude. Jestli vám to vadí, tak se odstěhujte na samotu, jezděte jinde, ale neobviňujte ostatní z toho, že jste sami nespokojení. Oni za to většinou nemůžou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2023 17:16

Se zájmem jsem si článek přečetl. Mám totiž již tři roky cube stereo hybrid 160 se stejným motorem,ale starším typem displaye kiox. Moje skutečnosti jsou převážně pozitivní. Měl jsem problémy pouze s občasným posunutím magnetu snímače rychlosti. Při malé odchylce přestal snímat, což vedlo k vypnutí podpory. Nakonec jsem to vyřešil položkou pod snímačem která zkrátila vzdálenost mezi magnetem na špringli a snímačem - dosti nešťastné řešení od bosch. Dále mám od začátku na motoru odblokování omezovače. Tento EU nesmysl prakticky znemožňuje normální použití ebiku. Nikde v žádném článku ovšem o tomto nenajdete slovo,protože je to nelegální a novináři si to netroufnou napsat,což chápu. V praxi omezovač totiž znamená, že po rozjetí asi tak za 5 vteřin dosáhnete 25 km hod, začne se vypínat motor a při cca 27.5 km hod se z vašeho miláčka za min 120 000 Kč stane čtvrt metrakovy tezkotonazni tank, který od té chvíle táhnete pouze za vlastní. V případě, že jedete v terénu na tlaku pneumatik 1.2 až 1.5 baru, jedná se o čistokrevný masochismus, pokud se nesmirite s tím, že nikdy po rovině nebo v mírném kopci nepojedete více než 27 km hod. Zatímco z kopce můžete jet třeba 100 km hod a dole se rozšmelcovat na kaši pokud se vám to samé stane na rovině a při jízdě do kopce s motrem ebiku jste idiot a je třeba vám v tom directivou EU zabránit. Pokud jste ovšem silničkář, nic vám nebrání jet za vlastní běžnou rovinkovou rychlosti kolem 30 km hod a legálně se zabít v zatáčce na štěrku. Prostě klasická EU buzerace. Další problém, co jsem musel řešit je právě díky precipovani. Motor totiž vyhodnocuje, jestli jste si kolo nenacipoval. Většinou se nic neděje ale... Pokud po zastavení prerusite ručním vypnutim kola tzv. chladící mód baterie- po dojezdu se na displayi zobrazuje čas,po který nemáte kolo ručně vypinat- a uděláte toto 3x - pozor ne za sebou ale kdykoliv, načítá se to- spadne kolo do chyby - nejsem si jist 508- a pak musíte jezdit na kole cca 50 minut bez úplné podpory motoru! Dá se to vyřešit po vymontování pedálu vhodně umístěnou aku vrtačkou 😀 viz you tube. Problém je, že takto se to dá udělat je 2x, potřetí musíte navštívit někoho s Bosch diagnostikou... Další věc co jsem si vytunil je osvětlení. Dnes se již dákoupit takové, co jde připojit přímo na motor Bosch. Přední i zadní. Na motoru cx 4 jsou na to přímo konektory a na displayi kiox je přímo tlačítko na zapnutí světel. Pro aktivaci konektorů je třeba navštívit opět někoho s Bosch diagnostikou. Za cca 600 Kč. Pak ale získáte úchvatné osvětlení díky kterému můžete jezdit opravdu celoročně v jakoukoliv denní dobu. A dokonce legálně po silnici 😀 Při nákupu jsem zvolil s přepínáním na tlumené a dálkové. Součástí sady je tlačítko na řídítka, kterým si prepinate dálková světla- je na něm ikona jako v aute a pri zapnutí take svítí modře. Nádhera. Kabeláž je plně vedená rámem. Cube chytře nechává volný vstup u vedení bovdenů do rámu pod hlavou řídítek. Po nákupu kola doporučuji rozebrat komplet stavbu zadního odpružení. Výrobci ložisek šetří na vazelíně a již po roce můžou odejít. Ložiska odkrytovat a vazelinu doplnit. Dále doporučuji blatníky. Stačí malý nad vidlici, na zadní stavbu, aby se chránili páky, tlumič a pod sedlo,aby se chránili vaše záda. Někteří bajkeři se vám budou smát, ale po pár letech, kdy vaše zadní stavba a vidlice budou stále jako nové se budete smát vy. Vidlici i
tlumič si servisuji sám. Je třeba to dělat jednak kvůli životnosti jednak kvůli udržení vlastností odpružení. Dá se tak i tunit. Mám Rock shox a ty mají výborné webové stránky s perfektními návody. Servisní sady kupuji v nemeckych eshopech za polovic nez u nas. Pneumatiky. Po pár defektech jsem přešel na bezduše s vložkou na dojetí. Pár jsem jich sjel a nakonec používám schwalbe eddy curent 2.8 palce. Speciály na ebiky. Masivní špunty vysoká životnost. Další důležita věc. Chrániče. Pokud se rozhodnete pro čipnuti, budete jezdit rychle. Používám vestu s paterakem, lokty a rameny, chranicove kraťasy i na běžné ježdění po lesních cestách. Kvalitní přilba s co největším krytím hlavy samozřejmostí. Na trailech přidávám kolena. Boty. Kvalitní nesmekave s ochranou proti nárazům. A hlavně jezdit s rozumem. Nejak jsem se rozepsal, snad jsem nikoho nenaštval s tím čipováním 😀

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 05. 2023 09:46

Občas je to lehce demotivační legrace, když člověk šlape v potu tváře, s plícemi v krku, v solidním stoupání kolem Floch (Aschau) a předjede jej masivní pozadí s vnořeným elektrokolem, (asi) rakouská matrona s kadencí šlapání 20-30/min, rychlostí tak 18km/h a výrazem elitního repre cyklisty . ( osobní zážitek). Dokonce jsem slyšel vyprávět příběh našince, který analogově drtil kilometry do nějakého průsmyku, předjel jej jiný našinec, 'e-sportovec' , který jej namotivoval slovy: 'že se na to nevys....š '

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2023 09:41

můj postoj k elektrokolům je ambivalentní. Jako člověk 60+ bych samozřejmě uvítal moci si vyjet Lysou horu jako zamlada bez rizika infarktu . Ale jako běžný biker na cyklostezkách, asfaltových i šotolinových, nemám moc dobrý pocit z toho, jak ten provoz kolem mne zhoustl a zrychlil. Dokud jsme jezdili všichni stejně rychle (kromě mrňat), bylo to takové nějaké bezpečnější. Teď si asi pořídím zrcátka ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2023 09:16

Pro jízdu na kryplkole (e-biku), by měl mít jezdec průkaz OZP.
Jinak jsem rád, že jde technologie dopředu, v budoucnu, až budu mít tělo zhuntované z jízdního kola, si zažádám u pojišťovny o e-bike.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2023 00:09

Elektrokolo již s kolem nemá nic moc společného až na to, že jeho součástí je ono "kolo".. Dříve jsem byl jejich odpůrcem, jelikož když jsem jel do kopce, tak mě předjel kdejaký důchodce, avšak s odstupem času jsem si uvědomil, že naopak dává možnost si užít jízdu i těm, kteří by jinak na normálním kole nemohli.. Jsem zvědav, jak se budou technologie vyvíjet zda-li se zvýší dojezd.. myslím si, že prozatím je dojezd velmi omezený a doba dobíjení bohužel až moc dlouhá na to, aby se na elektrokole dali dělat daleké, i několikadenní výjezdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2023 18:49

Je velmy zaujimave, ze ak niekto spravi napodobeninu nejakeho auta, nap. cina mercedes, alebo x5 etc. tak je to povazovane za kopirovanie kradnutie napadov etc. ale ak niekto vyrobi nieco co sa podoba bicyklu, ale bicykel to nieje, zacnu sa riesit banalne veci ako nabijanie, vykon...... Podla normalneho ponimania je bicykel bypedalny samohybny vehykel, kde vykonava hnaciu silu jazdec, ak je to mimo toho je to iba zabaleny ele moped a nech to ma tvar a konstrukciu aku chce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 05. 2023 16:35

Jsem to nečetl, ale mám dotaz.
Už Lutonský zjistil, že se na některých el. kolech nemusí šlapat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 05. 2023 15:08

Pokud bych nechtěl šlapat, tak si koupím normální benzínovou motorku. Tohle není kolo, protože to má motor, a to velmi slabý a neefektivní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2023 14:53

"S ohledem na možnost nabíjení na cestách by nebylo špatné, kdyby nabíjecí elektronika byla rovnou součástí kola. Aby se do něj zapojil třeba jen standardní 230V napájecí kabel, který by se dal snadno smotat do kapsy."Tohle OPRAVDU chcete? Kromě toho že přibude další, potenciálně se kazící, bazmek (komplet zdroj) jako neoodělitelná součást kola tak fakt chcete do kola připojovat 230V .. v takovém dešti a bahně vymáchané kolo strkat do zásuvky ... no ideální, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 05. 2023 13:05

Nevím jak u Mondrakeru, ale u Cube jde baterie samozřejmě vyjmout a nabíjet samostatně. Stačí sundat přední kryt a odemknout klíčkem zámek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor