Se zájmem jsem si článek přečetl. Mám totiž již tři roky cube stereo hybrid 160 se stejným motorem,ale starším typem displaye kiox. Moje skutečnosti jsou převážně pozitivní. Měl jsem problémy pouze s občasným posunutím magnetu snímače rychlosti. Při malé odchylce přestal snímat, což vedlo k vypnutí podpory. Nakonec jsem to vyřešil položkou pod snímačem která zkrátila vzdálenost mezi magnetem na špringli a snímačem - dosti nešťastné řešení od bosch. Dále mám od začátku na motoru odblokování omezovače. Tento EU nesmysl prakticky znemožňuje normální použití ebiku. Nikde v žádném článku ovšem o tomto nenajdete slovo,protože je to nelegální a novináři si to netroufnou napsat,což chápu. V praxi omezovač totiž znamená, že po rozjetí asi tak za 5 vteřin dosáhnete 25 km hod, začne se vypínat motor a při cca 27.5 km hod se z vašeho miláčka za min 120 000 Kč stane čtvrt metrakovy tezkotonazni tank, který od té chvíle táhnete pouze za vlastní. V případě, že jedete v terénu na tlaku pneumatik 1.2 až 1.5 baru, jedná se o čistokrevný masochismus, pokud se nesmirite s tím, že nikdy po rovině nebo v mírném kopci nepojedete více než 27 km hod. Zatímco z kopce můžete jet třeba 100 km hod a dole se rozšmelcovat na kaši pokud se vám to samé stane na rovině a při jízdě do kopce s motrem ebiku jste idiot a je třeba vám v tom directivou EU zabránit. Pokud jste ovšem silničkář, nic vám nebrání jet za vlastní běžnou rovinkovou rychlosti kolem 30 km hod a legálně se zabít v zatáčce na štěrku. Prostě klasická EU buzerace. Další problém, co jsem musel řešit je právě díky precipovani. Motor totiž vyhodnocuje, jestli jste si kolo nenacipoval. Většinou se nic neděje ale... Pokud po zastavení prerusite ručním vypnutim kola tzv. chladící mód baterie- po dojezdu se na displayi zobrazuje čas,po který nemáte kolo ručně vypinat- a uděláte toto 3x - pozor ne za sebou ale kdykoliv, načítá se to- spadne kolo do chyby - nejsem si jist 508- a pak musíte jezdit na kole cca 50 minut bez úplné podpory motoru! Dá se to vyřešit po vymontování pedálu vhodně umístěnou aku vrtačkou 😀 viz you tube. Problém je, že takto se to dá udělat je 2x, potřetí musíte navštívit někoho s Bosch diagnostikou... Další věc co jsem si vytunil je osvětlení. Dnes se již dákoupit takové, co jde připojit přímo na motor Bosch. Přední i zadní. Na motoru cx 4 jsou na to přímo konektory a na displayi kiox je přímo tlačítko na zapnutí světel. Pro aktivaci konektorů je třeba navštívit opět někoho s Bosch diagnostikou. Za cca 600 Kč. Pak ale získáte úchvatné osvětlení díky kterému můžete jezdit opravdu celoročně v jakoukoliv denní dobu. A dokonce legálně po silnici 😀 Při nákupu jsem zvolil s přepínáním na tlumené a dálkové. Součástí sady je tlačítko na řídítka, kterým si prepinate dálková světla- je na něm ikona jako v aute a pri zapnutí take svítí modře. Nádhera. Kabeláž je plně vedená rámem. Cube chytře nechává volný vstup u vedení bovdenů do rámu pod hlavou řídítek. Po nákupu kola doporučuji rozebrat komplet stavbu zadního odpružení. Výrobci ložisek šetří na vazelíně a již po roce můžou odejít. Ložiska odkrytovat a vazelinu doplnit. Dále doporučuji blatníky. Stačí malý nad vidlici, na zadní stavbu, aby se chránili páky, tlumič a pod sedlo,aby se chránili vaše záda. Někteří bajkeři se vám budou smát, ale po pár letech, kdy vaše zadní stavba a vidlice budou stále jako nové se budete smát vy. Vidlici i
tlumič si servisuji sám. Je třeba to dělat jednak kvůli životnosti jednak kvůli udržení vlastností odpružení. Dá se tak i tunit. Mám Rock shox a ty mají výborné webové stránky s perfektními návody. Servisní sady kupuji v nemeckych eshopech za polovic nez u nas. Pneumatiky. Po pár defektech jsem přešel na bezduše s vložkou na dojetí. Pár jsem jich sjel a nakonec používám schwalbe eddy curent 2.8 palce. Speciály na ebiky. Masivní špunty vysoká životnost. Další důležita věc. Chrániče. Pokud se rozhodnete pro čipnuti, budete jezdit rychle. Používám vestu s paterakem, lokty a rameny, chranicove kraťasy i na běžné ježdění po lesních cestách. Kvalitní přilba s co největším krytím hlavy samozřejmostí. Na trailech přidávám kolena. Boty. Kvalitní nesmekave s ochranou proti nárazům. A hlavně jezdit s rozumem. Nejak jsem se rozepsal, snad jsem nikoho nenaštval s tím čipováním 😀