Co je to cargo elektrokolo, co uveze a jak se s ním žije v centru Prahy

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 53

Názory k článku

16. 07. 2023 19:11

Vypadá to jako zajímavá věc, pokud bydlíte v tom městě (tady byla řeč konkrétně o Praze) v domě s průjezdem, garáží, dvorkem, kam se dají takové věci schovat. Na sídlišti bych prostě kolo za sedm pětek pravidelně parkovat nenechal, ani kdyby bylo přivázané skrz obě kola i rám.
Jen si říkám jestli při těchto rozměrech už to neztrácí po Praze výhody kola. Projiždět kolonami stojících či popojiždějících vozidel s něčím takto širokým, vyskočit na chodník bez zmíněného proražení zadního kola a pak na tom chodníku tak nějak neprovokovat svojí velikostí, když tam nemají co dělat ani běžná kola.... No přinejmenším se s tím bude o moc líp parkovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 07. 2023 19:52

Cargo si představuji pytel cementu nebo bečku piva.
Uveze to eKolo?A bylo by fér porovnat cenu kilometr/ tuna náklad. Bez toho je to jen reklamní článek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 07. 2023 01:25

Jednou za pár tisíc kilometrů vyměnit řetěz...
Takže řetěz za pár stovek a k tomu jednu kazetu, kterou mu starý řetěz zničil. To bude z drobnosti, drahý servis za pár tisíc 🤣
Už kroutím skoro 5000km po Skandinávii a fakt by mě zajímalo, v jakém stavu bude kazeta po návratu, protože střídám jen 2 řetězy, které by měly být po dojezdu na odpis, ale jak moc se uvidí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 07. 2023 10:37

Peknej tuktuk pro socky. Lidi na silnicich uz je moc, jsem rad, ze to socky pochopily a budou pekne slapat chodniky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 07. 2023 09:45

1. forma kola a dopravy materiálu či osob je na hranici předpisů, mnohdy zanima
2. pořizovací cena. Mnohý cyklo aktivisté mají dražší kola než auta proti kterým bojují. Tedy třídní boj / vyloučení, diskriminace a eleitářství. Prostě nemají na chleba aď jedí koláče
3. cena dopravy na ekola není levnější než toč volant s VŠŽ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 07. 2023 09:17

jenze takovy cargo-elektro-kolo musite nekde schovat (neni levny) a nabit(je potreba zasuvka) a to v centru neni zrovna jednoduchy, kdo z vas to ma??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 07. 2023 08:28

> Jestli jsem něco zjistil, tak že děti se při jízdě po městě v moderním autě dost nudí. Moc z něj totiž nevidí. Chození je s dětma fajn, pokud nespěcháte. Milujem ako pre niektorych idiotov MHD vobec nie je alternativa a da sa ist len peso, autom alebo na inom hipsterskom vynaleze. V Prahe zijem s rodinou x rokov bez auta a predstavte si da sa to uplne v pohode.Uplne najlepsie je ked si tito pokrokovi pioneri kupia elektroauto, zaparkuju ho na trave a budu davat kazanie o zachrane planety niekomu kto ziadne auto ani nevlastni.Inak narozdiel od strasnych kolobeziek som fandom elektrobicyklov (kde musite pedalovat aspon trochu, nezamienat s elektromotorkami kde netreba pedalovat vobec), ale tie miestne ceny su uplne uletene predavat za 70tis blby vacsi bicykel s bateriou a neznackovym poruchovym elektromotorom, no predajcovia/vyrobcovia sa na tom aspon v Europe teda dobre pakuju, v Azii za tie prachy mate uz obrovsku elektromotorku.edit:> Na fotce návrat starší ze školky v přírodě - 2 děti, bágly, všechno bez problému. Kdo ví jaký to je jezdit s dětma (2 a 5 let) MHD a ještě s věcma, chápe jaký je tohle upgrade.Nie, nechapem, skolu maju decka 10 minut chodze, naco by som sa tam preboha trepal s bicyklom ci autom? Ake bagle na skolu v prirode? Syn mal jeden batoh v ktorom mal veci a k nemu este pidibatoh na denne vylety, vsetko to musi byt samozrejme v takom stave aby to uniesol, takze co tu autor splieta? Ten pidibatoh si snad moze dat na chrbat on a ten druhy batoh s vecmi mu mozem odniest sam a decka mozu ist normalne tych 10 minut.S deckami jazdim MHD ale neviem s akymi vecmi by sme v nej mali jazdit okrem nakupu na mojom chrbte, teraz sme sli na dovolenku a tak ako pojdeme aj buduci tyzden na letisko, kazdy bude mat jeden svoj batoh, strasny problem. Ale holt ked sa niekto nevie balit a dava na skol(k)u v prirode kufre a na dovolenku si berie obrovsky kufor miesto maleho batozku tak tomu tazko pomoci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 07. 2023 08:27

Velice rád bych používal kolo na vše, ale naše města (infrastruktura) a mentalita lidi prostě k tomu není připravená. Takhle raději vezmu auto, protože se nemusím bát, že mě nikdo nebude ohrožovat, nadávat, překážet atp... V Praze na kole nikdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 07. 2023 22:54

Jak padlo v článku, jako náhrada za MHD je to výborný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2023 21:59

"Namažete řetěz, jednou za pár tisíc kilometrů jej vyměníte"Sorry, ale tomuhle nevěřím, není to silnička. Po pár tisících kilometrech musí být strašně vytahaný řetěz, a určitě nebude stačit vyměnit jen ten, ale i kazetu a pravděpodobně i převodník.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 07. 2023 21:16

Docela bych s týpkem co se týka cargokola i souhlasil. S čím nesouhlasím je věta "Elektrokola se ale dají koupit .... Určitě tomu dejte šanci, ten rozdíl proti normálnímu kolu z hlediska využitelnosti je kosmický."
Využitelnost elektrokola a normálního enduro/horského kola je naprosto stejná. Co uvezu na elektrokole, uvezu i na normálním. Kam dojedu na elektrokole, dojedu i na normálním - resp dojedu daleko dál a nemusím řešit po pár desítkách km baterku. Navíc nezavazím na cyklostezkách, nemám omezení rychlosti atd atd atd (tady se nad 25 km/h vypne motor - a to je úplně flákací rychlost - a chcete-li jet rychleji, holt najednou musíte ušlapat brutální váhu. Pro cargokolo v pohodě, pro normální kolo je jakékoliv omezení rychlosti nad kterou se vypne motor smrtící hranicí). A abych parafrázoval autora - nepotřebuju elektropohon, to v pohodě ušlapu, nejsem z cukru. Naopak, normální kolo na rozdíl od toho elektrokola které vybité je těžké jako prase, v pohodě ušlapu prakticky do libovolného stoupání a nemusím denně dobíjet baterku (50 km najedu denně v létě když je hezky cca 2,5x). A taky jezdím na kole do práce (jen ne na kole určeném do terénu, tedy na horském ale na normálním, silničním. Horské beru na hory. U nás je takový nešvar že lidi tohle vůbec nerozlišují a na horáku na tlustých pneumatikách šlapou kilometry na vyasfaltovaných cyklostezkách pomalu rychlejší vycházkovou chůzí :D) - nebo naopak se "vyvezou" s motorem někam, kam by se vůbec jinak nevyhrabali. O nezkušenosti, zmatkování a jiných prohřešcích takových svátečních cyklistů ani nemluvě :DCarkokolo pro kurýra nebo pro někoho kdo potřebuje převážet pneumatiku nebo děti je úplně v pohodě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 07. 2023 20:00

Prosím Vás co to má za motor? Nábojový a 58Nm?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 07. 2023 19:10
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor