Co s dětmi, kterým čínští vědci „vylepšili“ dědičnou informaci? Experti se nemohou shodnout

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

14. 04. 2022 07:54

Otázkou je, zda jsou opravdu první, nebo první, o kterých se ví.

19. 03. 2022 22:09

Pane Jaroslave Petře, ty chyby i-y jsou úmyslné? Na netu jich přibývá, jako hub po dešti. Toto zvěrstvo se šíří z Prahy.
Pane Petře, dokážete si opravit chyby? Zkuste to, cituji:
" Potomcy bi se měla narodit jen z embryý, u kterích bude záruka, že sy nenesejí v DNA nějakí defekd."
To jsem zvědav

19. 03. 2022 21:38

Nechal bych je být. Stejně jsou podobné věci v budoucnu nevyhnutelné - jak technologie pokročí stanou se úpravy běžnými, spíš by bylo na místě začít přemýšlet nad pravidly, které se tomu dají. Jinak to bude mít akorát rozměr toho, že se to bude dělat neregulovaně a tajně.
Buď budou životaschopné nebo ne, stejně s tím nikdo nic neudělá.
Navíc se to neliší od náhodného poškození DNA z libovolné jiné příčiny (oxidace, ozáření etc...)

19. 03. 2022 01:45

Zajištění nadstandardního zdravotního monitoringu pro děti vzniklé z takových experimentů je naprosto v pořádku. Samozřejmě by měly i nadále zůstat v anonymitě a jejich vývoji by se měl věnovat tým s případem obeznámený . Jinak žádné držení v kleci jako u pokusných králíků není třeba a vývoj jedince by se neměl lišit od vrstevníků a poměrů obvyklých v Číně ...

18. 03. 2022 21:07

"Kdyby bůh chtěl, aby lidé létali, dal by jim křídla!"Známá hláška, kterou opakovali zpátečníci při vzniku leteckého průmyslu.Vždyť žijeme v domech, odděleni od okolí, vytváříme si vlastní klima pomocí vytápění a klimatizací, nosíme oblečení, obuv, podstupujeme očkování, lékařské zákroky, operace, jíme léky, jíme vyráběná jídla, používáme všemožná zařízení a stroje každý den!Tohle vše je na hony vzdálené "přirozenosti". Vždyť na Zemi fungujeme v podstatě jako kosmonauti a v "přirozených podmínkách" většina lidí ihned umře a ta menšina, která je přežije, umře podstatně dříve než když bude žít v "civilizační bublině" - téměř jako kosmonaut ve vesmíru.Nechat dítěti udělat zásah do DNA nevidím jako o nic větší etický problém než mu nechat provést jinou operaci.Ano, je pravda, že zpackaná operace může člověka zmrzačit nebo jej zabít, stejně jako zpackaná úprava DNA. Ale jen proto riziko by bylo špatné se na to vykašlat a přijít o všechna ta pozitiva, která to přinese.Kromě toho, pokud my úpravy DNA zakážeme, tak někdo jiný někde jinde je dělat bude. Výsledkem bude jen to, že budeme oproti němu pozadu a v nevýhodě.Posledním argumentem je obrovský počet rodících se dětí s různými poruchami, který neustále stoupá. Důvodem je právě lepší lékařská péče, protože lidé, kteří by dřív zemřeli, dnes žijí a předávají tak predispozice k různým poruchám dalším generacím.Upravení DNA tak, aby predispozice k poruchám byly odstraněny, případně žádoucí vlastnosti jako imunita, inteligence, odolnost atd. byly posíleny je ideální řešení.Až se v budoucnu poznání v úpravách DNA rozvine, tak se už téměř žádní lidé s těžkými poruchami rodit nebudou, lidé budou celkově odolnější, silnější, inteligentnější a produktivnější!Úplně stejně jako se tomu stalo díky technologiím, kvalitnější stravě, bydlení, lékařské péči a vzdělání při cestě ze středověku do informační éry.Ve středověku byl průměrný člověk nemocný, hnusný tupec. Průměrný člověk dnes je proti tomu naprosto zlatý.

18. 03. 2022 20:47

V EU jsou stále zakázané geneticky modifikované rostliny, předpokládám, že geneticky modifikovaní číňani mají také zákaz vstupu.Snad se v EU proberou a úpravy lidské DNA povolí mezi prvními

18. 03. 2022 13:47

Jako, zasahovat do dna je hazard. Priroda po tisice let vyzkousela ruzne kombinace a stavajici vsechno prezila. Urcite je vice moznosti zivotaschopne dna.
Zmena muze vyvolat vyhynuti 93% lidstva behem nekolika generaci. Nebo to vymutuje do verze, jako covid, prizpusobi se.
Nejlepsi by bylo je izolovat a sledovat. Ale, to tak uplne s lidmi delat nejde. Ani mne by se to nelibilo, kdyby mi to nekdo delal. Ani veznum ve vezeni se to nelibi. Ani lidem v napravnych taborech v Cine :) Tak, v tom pripade bych je nechal.
U lidi se dna tak prudce nemeni, takze bude mozna trvat i tisicileti, nez se zacnou projevovat nejake problemy. A mezitim je vzdy mozne najit zdrave jedince a upravovat podle nich dna.

18. 03. 2022 12:05

“Lulu má dokonce jistotu, že se v jejím těle i nadále vyskytují buňky s funkčním genem CCR5. Je tedy k nákaze virem HIV1 vnímavá.“
To nemusí být pravda. Záleží, které buňky mají funkční gen.Jinak dětem bych přál hlavně svobodu.