I za předpokladu, že by elektroauta byla stejně neekologický, jako spalovací, mají smysl.Když jedeš autem na benzín/naftu, vypouštíš splodiny všude, kudy projedeš. A to začíná být zásadní problém. Ne u nás, v ČR. My tu nemáme velkoměsta. Ale zkus navštívit například New York, Šanghaj, ostatně stačí i Londýn když chytíš nízkej tlak.Výroba elektřiny se dá relativně snadno integrovat na několik míst, stejně jako výroba a likvidace baterií. Stejně tak se dá relativně dobře hlídat kvalita filtrů v elektrárnách, elektřina se dá vyrábět relativně čistě například ve vodní elektrárně atd. Zbytek znečištění, která pak elektroauta způsobují, způsobují i klasická auta a na rozdíl od kontrolovaných elektráren s vybrakovaným filtrem v autech jezdí kde kdo.Že není výroba baterií a elektřiny ekologická ví snad každej a zmiňují to snad všichni odpůrci elektromobilů, ale už zapomínají na to, že výroba ropných produktů na tom není ani o chlup líp. Ona ta nafta není výměšek jednorožce a po jejím vypuštění do ovzduší nedochází ke zrození motýla.Nicméně... I kdyby se všechny proměnný nakonec vykrátily a elektroauta zanechávaly stejnou ekologickou stopu, jako tradiční motory na naftu/benzín, stejně budou mít elektromobily smysl právě kvůli tomu, že to znečištění umíme koncentrovat a ve městech se bude dát dýchat.
V současnosti už to začíná být regulerní problém a třeba v Šanghaji je během inverze téměř nedýchatelno. Což, ostatně, platí o většině velkých měst.
Navíc je elektromotor do městskýho provozu ve stylu "brzda, plyn, klakson" daleko vhodnější.