Z pohledu normálního člověka nemá vůbec smysl se tím zabývat. Pokud to pravda není, tak jde o další akci s cílem nás okrást. To ostatně vidíme: drahé energie, buzerace lidí i firem vedoucí k neefektivitě, úpadek průmyslu, nevyhnutelné propouštění, pokles mezd v důsledku převisu nabídky na pracovním trhu a všeobecná bída. Stávající přístup EU přesně k tomu míří.Nu a kdyby to náhodou pravda byla, tak alespoň ta hrozná apokalypsa dopadne i na ten šmejd, který to výše uvedené zorganizoval. Nebudou mít utrum hned. Zalezou si do nějakých bunkrů a tam budou umírat pomaleji, třeba během několika generací.Pokud by to totiž pravda byla, tak jsou přijatelné pouze dva přístupy. Buď transparentní snižování porodnosti aby se udržela kvalita života (to samozřejmě předpodkládá nulovou imigraci z problémových částí světa), nebo zrychlení výzkumu tak, aby se co nejrychleji překonalo období, kdy jsou fosilní paliva technicky tím nejlepším zdrojem energie. Místo toho EU prosazuje s mnohem vyššími náklady podřadná řešení. Možná slepé větve vývoje, možná jem nevyzrálé technologie. Jisté je, že jediný prospěch z toho mají překupníci, dotační paraziti a Čína. Dotace zpomalují pokrok, prototože zvyšují poptávku po stávající (podřadné) technologii a její výrobce má menší motivaci k inovacím. Proč také, když se dobře prodává to co už má?
Mno, sice jsem to puvodne cist nechtel, ale to bych prisel o fajn clanek, ktery opravdu pobavi. 😃 Samotnou klimatickou zmenu asi popira malokdo, protoze zmeny klimatu jsou stare jako planeta sama. To, co se vetsinou rozporuje, tak ta hysterie kolem zcela prirozeneho jevu a argumentacni fauly s tim spojene, obvykle zacilene na ponekud jednodussi cast populace se snahou obhajit kombinaci skodlivych a hloupych rozhodnuti s negativnim dopadem na ekonomiku. Tento clanek je ve sve podstate jednim z nich, proto je 2x tak zabavny."Představte si, že se posadíte k sociálním sítím a vidíte příspěvek... "No a predstavte si, ze se k socialnim sitim neposadite, zadne prispevky tam nesledujete, protoze tam ani nemate profil a stejne ony oficialni blaboly spojene s Green Dealem rozporujete? 😃Ono na to presvedceni o oficialnich lzich staci prave cist clanky plne nesmyslu. Jen tady jsem behem kratke doby precetl 3. Konkretne tento, pak o tom, ze mame vitat pomale nabijeni, protoze to je pro nas vlastne dobre a posledni perla je o tom, jak klimaticka zmena dokonce muze i za pandemie. 😃Ono pokud se nas nekdo vehementne snazi o necem presvedcovat, tak je to vzdy minimalne krajne podezrele. Ale pokud se to zene az taaakhle do krajnosti, tak to vytvari uz pouze jediny dojem. Bacha podvod. 😃 Nekdo proste zneuziva situace a pak je potreba se ptat... cui bono? 😉
Nejvetsi studie na ucinnost opakovani lzi je rusko. Tam se ten princip praktikuje uz pres 100 let a se 100% jistotou lze rict, ze to funguje. rusove jsou prolezli skrz na skrz lzivou propagandou a skoro nikdo neodporuje.
Obávám se, že jste si spletl studii a krajinu (nevím, jak lépe to nazvat).Nebo se jedná o oslí můstek, jak do zcela nesouvisející diskuze za každou cenu přitáhnout téma, ve kterém se cítíte nevyslyšen?
1) nikdo rozumný nezpochybňuje změnu klimatu2) je potřeba být pokorný k nevědomostiadd1)Ke změně klimatu bezpochyby dochází, docházelo a docházet bude.Změna může být lokální nebo globálníKrátkodobá stovky let, středně dobá tisíce let, dlouhodobá miliony let(vztaženo k lidskému jepičímu životu)Za některé změny může člověk tím: - že mění životní prostředí- že spaluje fosilní paliva- že se chová jako hovado- že drancuje přírodní bohatství- doplň si dalších tisíc věcíZa některé změny člověk nemůže, protože například ovlivnit růst/erozi pohoří nebo vulkanickou činnost ještě neumíme.Za některé změny, hlavně lokální, člověk bezpochyby může - např. změna a formování krajiny - doly, přehradyadd2)Tak nějak mi u obou táborů "popíračů" a "alarmistů" chybí pokora k uvědomění si svého nevědění.Protože počasí je natolik komplikovaný jev, kde se mixují krátkodobé lokální změny s dlouhodobýma globálníma změnami, že když mi kdokoliv z těchto dvou táborů tvrdí, že to je "po jeho" tak mě to pouze ujišťuje, že to je podle jeho VÍRY a míry nihilismu.Někdo povahově preferuje "být připraven" a někdo prostě "věří" protože něco četl nebo mu jeho "chytřejší" oblíbenec něco řekl. Pak nastává ten pocit prozření, že já tomu rozumím a ostatní jsou blbci. To je problém dnešní doby.Když se potkají dva placatozemci a utvrdí se ve své terorii, není síly která by je přesvědčila o opaku. Za placatozemce si dosaď kohokoliv, kdo říká něco jinýho než si ty myslíš. Chybí mi zde hodně pokory, mezi diskutujícími i společností
Vyjímečně kvalitní komentář
Jak už bylo zmíněno, článek je hloupý a manipulativní. Nejde o popírání klimatické změny, naopak, odpůrci klimaalarmistické ideologie jednohlasně tvrdí, že klima se na Zemi od jejího počátku a bude se měnit bez ohledu na hlasitost řvaní klimaalarmistů. Nic s tím neuděláme, musíme se přizpůsobit. Přežije pouze ten, kdo bude připraven. Zatím si Evropa podřezává vlastní větev a dobrovolně si likviduje ekonomiku a průmysl nesmyslnými nařízeními a opatřeními, která nejenom, že nic neřeší, jsou naopak kontraproduktivní. Tady studie dopadů evropského Green Dealu na a CO2: https://phys.org/news/2024-09-e...lobal.htmlGreen deal je pouze o penězích pro vyvolené, kteří si z něj udělali dojnou krávu.
Názor byl 4× upraven, naposled 30. 9. 2024 15:00
Prosím, kteří vyvolení na Green dealu vydělávají? Teď to porovnejte stim kolik se vydělává na fosilních palivem.
Jsme v období po malé době ledové a vůbec nejde o nijak extrémně vysoké průměrné teploty, spíše naopak. Chladné a teplé klima se za Zemi střídá v nepravidelných intervalech, a to v důsledku několika přírodních faktorů: Elekromagnetická frekvence Země, sluneční aktivita, teplota moří a oceánů v důsledku různé míry a bilace natality a mortality bioorganismů, precese zemské osy, míra zelného krytu povrchu Země a ještě nekolik dalších, méně důležitých. Naopak zcela zanedbatelný je vliv lidské činnosti a antropogenní emise CO2, který dosahuje sotva několik promile. Protože je část vědců klimatologů zkorumpovaná a nectí vědecké zásady, společně s politiky hlásají bludy o tom, že snížením antropocentických emisí CO2 se sníží i globální teplota na povrchu Země. CO2 je přitom pro život na Zemi nepostradatelný, a to jak sloučenina, tak její prvky. Proto není třeba brzdit vývoj a výrobu spalovacích motorů a použití tepelných procesů v metalurgii. S vyšší frekvencí Země se zvyšuje i naše osobní frekvence, která se s tou zemskou synchronizuje. To vede k rychlejšímu poznání skutečnosti a tím i k podpoře skutečné vědecké činnosti na mezioborovém základě a lidského vědomí jako takového.
Názor byl 2× upraven, naposled 30. 9. 2024 11:42
A že jsme zažili tři stoleté vody během 30 let je co?Že teploty oceánu raketové rostou je co?Ale Putin té jistě chválí
To, že jsme zažili tři stoleté vody za 30 let znamená, že máme špatně určeno, co je stoletá voda. Vyplývá to z definice, která říká, že stoletá voda je taková povodeň, která statisticky přichází jednou za sto let. Tudíž byla špatně určena hranice pro stoletou vodu.Je otázka, jaké to mělo příčiny, ale jsem si dost jistý, vzhledem k tomu, jak šamanisticky se taková věc určuje, že klimatická změna bude maximálně jedna z vícero příčin.Nechápu, že dokážete Putina přitáhnout i do tohohle. Zjevně se vám dostal opravdu hodně pod kůži.
Samé omyly.Záplavy jasně dokazují že se klima mění a to rychléA jaký je zájem Putina? Ideologická diverze. Víš co to je?
A na to jsi přišel jak? Takovou snůšku nesmyslů na jedné hromadě jsem dlouho neviděl.
Stokrát opakovaná lež stojí i za propagací klimatické změny ... BTW nedávno se mluvilo o globálním oteplení, ale když to přestalo vycházet, tak se to upravilo na "změnu"Ale zatím jediné, co je prokazatelně potvrzeno je globální oteploušení ;)
To oteploušení by mě docela zajímalo.Nejsem úplně odborníkem, ale co jsem tak pochopil, až do středověku byla homosexualita poměrně běžnou součástí kultury. Taková kolébka demokracie, Řecko, by mohlo vyprávět; ale zdaleka nejen to.Spíš nám to tak teď přijde, protože církev to neměla moc ráda (nevyrábí to děti) a předchozí totalita jakbysmet.
Ona pravda někoho zajímá?
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/...domaci_vov
Hlavně že je Zem placatá
Co je to "popírání klimatických změn"?Klima se mění od počátku vzniku Země po miliony let. Pochybuji, že by se našel někdo normální, kdo by to chtěl popírat.Opakovaná lež je jedině to, že se dnes tvrdí, že za to může člověk, který je tady ohledně těch změn klimatu naprosto minimální dobu. Tohle je ta zásadní OPAKOVANÁ LEŽ! 😝
Ano.
Přesně
Klima se meni miliardy let a to beru v uvahu jen dobu zivota na planete, protoze to drivejsi obdobi je pro nas nezajimave. Ale to je jen nepodstatna poznamka. 😉
Argumentační klam "Motte-and-bailey":https://en.wikipedia.org/wiki/Motte-and...ey_fallacyLidé nesouhlasí se zelenou ideologií, a s tím, že zákáz spalovacích motorů aut něco změní. Protože tenhle argument se ale napadá špatně, tak místo toho napadne autor něco jiného: že lidé popírají to, že se počasí na Zemi mění.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 9. 2024 10:31
Myslím si, že spíše platí japonské přísloví, které říká zhruba toto: Ujistíš-li mne jednou - uvěřím, ujistíš-li mne podruhé - zapochybuji, ujistíš-li mne potřetí - nevěřím!
A o tom to je ..... :)https://www.e15.cz/nazory-a-analy...ie-1399508
To je ale slint článek. 🤮 Článek o tom proč někdo něčemu nevěří.„vyvážené zpravodajství“„popírání“Doplnil bych ještě o fake news. Dezinfo.Změně klimatu věřím. Nevěřím, že za to může produkce CO2. A vládní a EU masáž v médiích ve mně vytváří odpor vůči tomu "předpokladu". Víme jak se lhalo za covidu. 😉
Kdo by chtěl přijmout odpovědnost?
Naše přání je víc než logika věci.Ona pravda někoho zajímá?
Stále více lidí zajímá pravda jako objektivní skutečnost. To za prvé. Za druhé, jak by naše rozhodování vypadalo podle všelijakých klimatických alarmistů, zkorumpovaných politiků a vědců? Pravda je jako skutečnost důležitá pro naše lidské směřování a přežití.
O tom pochybuji. Je moře placatozemcu. Jeste víc antivaxeru a těch co se staví proti pomocí Ukrajině.A jejich argumenty jsou směšné což jim vůbec nevadí
Zdá se, že jste letadlo.A všichni ostatní jsou pitomci.Pokud hledáte pravdu, cesta k ní vede skrz porozumnění ostatním. Dokud se budete na svět dívat jen svýma očima, uvidíte jen svoji subjektivní pravdu.
To by dodnes nebyla známa relativita ani kvantovka.Obě narážely na velký odpor ostatnich
Hmm, na odpor proti oficialne vedenemu nazoru. Stejne jako dnes, kdy je oficialne protlacovany nazor o pricinach klimaticke zmeny, muze byt pravda jina. 😉A prece se toci... 😃
A u obou dnes víme, že jsou špatně. To je pokrok, který fyzika za posledních 100 let udělala, máme teď teorie, o kterých ale víme, že ani jedna není úplná, a rozhodně nejsou dokonalým popisem světa. Každá z nich popisuje velmi dobře nějakou část, ale dohromady to nějak nefunguje. Nicméně to, co si dnes uvědomují fyzikové, si stále neuvědomují běžní lidé; totiž to, že nic nemusí být tak, jak se zdá, a je třeba být k té objektivní pravdě pokorný.Jak se zdá, historie není vaší silnou stránkou, a ani si to neuvědomujete. Jak relativitě, tak kvantovce předcházela hromada dalších teorií, sporů a nesouhlasů. Slavný případ je Big Bang, Velký třesk. Pojem, který Halley použil, aby se autorům té teorie vysmál (anglický ekvivalent té slovní hříčky je "prázdný sud nejvíce duní"). Nakonec se sám stal největším propagátorem a dal tomu nechtíc i jméno.K relativitě a kvantovce zase vedl Michelsonův experiment, který měl jen potvrdit něco, o čem všichni věděli, že je to pravda. Je to asi nejslavnější neúspěšný pokus v historii fyziky. Kdyby se ti lidé nepokusili jen tak pro srandu ověřit něco, co všichni věděli, teorie relativity by nepřišla, respektive přišla mnohem později.Vzpomeňme i na Einsteinův odpor ke kvantovce symbolickým citátem "Bůh nehraje v kostky.".
Studie fajn. Jen obecně pozor na to, ze Plos one nemá skutečné recenzni rizeni jak jej zname z jinych impaktovanych časopisů - kontroluji prave pouze technickou stranku veci, ne např. kompletnost kontextu nebo smysluplnost statistické metody. Běžně se dela to, ze pokud neuspejete s publikaci v klasickém casopise, poslete to do plosOne, protoze tam to vetsinou projde.
"Když se opakovaná lež stává pravdou"Souhlasim. Presne tohle plati pro ideologii klimaalarmismu.https://www.echo24.cz/a/Hz3s5/zpravy...alni-elitahttps://www.echo24.cz/a/Hng8B/zpravy...icke-zmenyhttps://www.byznysnoviny.cz/2023/07/19/nos...seudoveda/
Názor byl 2× upraven, naposled 30. 9. 2024 09:31
Kolik pan John F. Clauser, publikoval vědeckých prací věnovaných klimatu apod...? On ji dostal za něco jiného.... Proc nezminite jine drzitele nobelovi ceny jako jsou napr. Syukuro Manabe, Klaus Hasselmann? Jejich práce má přímou souvislost s klimatem.Asi proto že nesplňují váš narativ.
Ještě jsem neslyšel, že by někdo popíral klimatické změny - ty byli, jsou a budou, po celou historii planety.Proti čenu je odpor, je enviromentální ideologie - místo toho, aby jsme celou věc řešili jako technický problém - pomocí pragmatických a efektivních prostředků upravili svoji civilizaci tak, aby jsme byli "bez ztráty kytičky", stalo se z toho beranidlo politcké ideologie, které používá strach k prosazování politik, které jsou v běžné demokracii neprosaditelné. Je to odnož marxismu (zde lze sledovat evoluci evropských komunistů plyně k zelené levici), který opakovaně selhal, selhává a selže vždy, když to někdo zkusí. Výsledky má totiž vždy stené - chudoba a mrtvoly. V právě k tomu chudnutí tu v rámci jeho zelené odnože nyní dochází.
Názor byl 3× upraven, naposled 30. 9. 2024 09:22
Co na tento prispevek rict jineho nez - naprosty souhlas s tim, co jste napsal.
Hezky shrnuto. 😉 👍🏻
Odpustím si dlouhý komentář k nadpisu, který situaci nejen neúnosně zjednodušuje, ale ještě útočí na všechny, kteří nesouhlasí s mainstreamovým názorem, a dělá z nich hlupáky, co věří lžím; což dokazuje výzkumem z opačné strany planety na nereprezentativním vzorku populace.Můj argument, a nejen můj, není, že klimatická změna neexistuje, nebo že za ní nemůže člověk. Můj argument je, že člověk ji nemůže odvrátit.A na to nepotřebuji rozumět chemii, fyzice, mít perfektní popis chování atmosféry a důvěru ve vědce, které jsem nikdy nepotkal.Stačí mi na to teorie her.Je mi totiž celkem fuk, kdo za co může, důležité je, pokud existuje takové riziko, jak ho můžeme eliminovat. A já tvrdím, že tím, že se jako západní svět (respektive prakticky jen Evropská Unie) můžeme ekologicky zlikvidovat a uzelenit se k smrti, ale k ničemu to nebude, protože zbytek světa to neudělá. Vždycky v takových situacích vítězí ten, kdo je připraven, a proto říkám, že pokud klimatická změna existuje, připravme se na ni, protože odvrátit ji nemůžeme.Takto tendenční článek, který předkládá falešné argumenty, a ty pak cupuje, přičemž naznačuje, že kdo nesouhlasí s mainstreamovým názorem, mě akorát rozčílí, a odvrátí od další diskuze. Tím se pak budují samostatné izolované skupiny lidí, a vznikají nálepky jako dezoláti, antivaxeři a chcimíři.A protože to celé připomíná Rozděl a panuj, nabízí se otázka, cui bono? A snadno sklouzneme ke konspiračním teoriím a ještě větší nedůvěře v systém.To je vaším cílem, pane Kiliáne? Pomoci vytvořit lepší svět za každou cenu? To vaše "Odpověď je prostá: opakujme pravdu!" je až orwellovské.
Opět žblept článek jako z rudého práva.Klima na Zemi lidé ovlivňují minimálně.Vše jsou přírodní děje, které klimaalarmisté z IPCC nechápou. Jsou to pomatenci dnešní doby stejně jako byli podvodníci z různých církví dříve.Slušel by jim pokoj v bohnicích.Od roku 2015 se neotepluje a nastoupil pluviál. Teploty:https://www.woodfortrees.org/plot
Klimateroristé.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Scientifi...ate_changeAno všichni jsou podvodnici. Sice nikdo nevi proc by podvadeli ,ale...Ještě že máme vás a vám podobné kteří nám je odhali...
No ty kráso, co je tohle zase za výplod? Věda se vyvíjí a historická zkušenost nám říká, že už se vědci mnohokrát zmýlili i ve věcech, které se v tu dobu se to zdály jako neotřesitelná pravda. Diskuze a oponentní názory jsou NUTNOU a CHTĚNOU součástí vědecké práce. Demokracie = Diskuze. Pokud tohle potlačíme, tak si neskutečně zahráváme. Obávám se, že to je přesně to, co se tu teď děje. Máme tu jakýsi vědecký konsensus a odmítáme diskuzi a oponentní argumenty jejichž autory navíc nálepkujeme a kriminalizujeme. To co popisuje článek nemá s vědou nic společného, to je bohapustá ideologie!
Názor byl 2× upraven, naposled 30. 9. 2024 08:48
A jak asi ti vědci k tomu konsensu dospěli? Bylo to i na základě diskuze, argumentů a vědeckých důkazů. To vše probíhalo desítky let. Nikdo nikde nerozhodl že teď tu máme konsensus a ze dne na den všichni vědci se k němu připojili. A t diskuze a hlavně výzkum pokračuje dále...
Takže klimaalarismus definuje svou pravdu tak, že se o ní více píše? A ti, co to popírají, pravdu nemají, protože se o nich píše méně?Rád bych třeba věděl, jakto že elektrické auto má z úředního rozhodnutí emise CO2 nulové. To se to auto nevyrábí nebo jak? Jak přesně přispěje materiálově náročnější auto k záchraně klimatu, když má celkové emise vyšší a nižší životnost?
Dovedete si představit kolik takové průměrné osobní auto za dobu své životnosti spálí benzínu (nafty)? Opravdu chcete tvrdit že takové množství uhlíku je vyprodukováno při výrobě elektrického auta navíc oproti výrobě auta se spalovacím motorem? Tomu přeci ani sám nevěříte 😉
Odpovězte si sám tím, kde se vyrábí drtivá většina akumulátorů na světě, a proč asi.A samozřejmě je potřeba připustit, že CO2 není jediná nežádoucí emise.
Vycházejme z těchto předpokladů:- průměrné auto najezdí 250 tisíc km než jde do šrotu.- průměrná spotřeba na 100km je 7 l benzínu.-průměrná hustota benzínu je někde kolem 0,7kg/l- hrubým odhadem tipuji, že 80% hmotnosti benzínu připadá na uhlík (benzín je směsí různých uhlovodíků, jsem línej to počítat, ale neskromně si myslím, že jsem se příliš nespletl :) )- z jednoho kg uhlíku vznikne zhruba 3,7kg oxidu uhličitého (molární hmotnost uhlíku je 12g/mol, molární hmotnost kyslíku je 16g/mol)-------------------------------Vyjdu-li z těchto předpokladů, tak mi vyjde, že auto s benzínovým motorem za dobu své životnosti vyprodukuje přibližně 36 tun CO2. Je to ale opravdu hodně baj voko. Reálně to bude míň, protože spalování není ideální a auto produkuje také nějaké saze, oxid uhelnatý, apod....Kolik CO2 vyprodukuje výroba a likvidace akumulátoru pro elektroauto? Kolik CO2 vyprodukuje výroba elektřiny, kterou dotyčné auto používá? Kolik CO2 vyprodukuje výroba a likvidace solárních panelů?Odpovědi neznám, protože jsem nedokázal najít žádný hodnověrný zdroj informací. Veškeré dosupné informace jsem pro sebe vyhodnotil jako nějakým způsobem politicky zbarvené a tedy nehodnověrné.
Názor byl 3× upraven, naposled 30. 9. 2024 09:55
Pokud by elektřina pocházela jen z uhlí, je to 36,9 tun na 250 000 km (820g na 1kWh, 18kWh/100km).Tzn. i když nebudeme počítat výrobu baterie, vyjde dost nastejno, jestli auto jezdí zprostředkovaně na uhlí nebo přímo na benzín.Smysl to začne dávat při aplikaci obnovitelných zdrojů nebo jaderné energie. Nicméně solár i vítr musíte krýt uhlím, takže si kdovíjak nepomůžete. Vyrobit automobil, spalovák i elektro bez baterie, vyjde na 5-10 tun. Samotný akumulátor do baterkovozu 5-16 tun.Solární panel s výkonem 1kWh stojí 20-70 kg. Za 20 let provozu vyrobí 18-24 MWh. CO2 tam vychází na 2g/kWh, tedy v porovnání v podstatě nulu.Tedy hrubým odhadem lze říci, že abyste začal nějak alespoň trochu šetřit CO2, musíte zhruba polovinu elektřiny vyrobit v obnovitelných zdrojích. Jinak vás ty baterky vyjdou příliš draho, a naopak vaše spotřeba CO2 se bude zvyšovat.
Díky za reakci. Ty údaje vypadají docela věrohodně.Upřímně řečeno, mě připadá na hlavičku, že si společnost vůbec nechala vnutit diskuzi o produkci CO2 a nechala se vmanévrovat do omezování produkce tohoto plynu za každnou cenu. CO2 je základním produktem spalování/hoření, obecně oxidačně-redukčních reakcí... je tedy krajně obtížné jeho produkci nějak znatelně omezovat, na rozdíl od splodin typu - sloučeniny dusíku a síry, které je možné zachycovat ve filtrech. CO2 také např. vydechuje každý živý tvor a pokud nechceme zemřít, tak se tomu nedá zabránit. CO2 naše tělo uvolní i po smrti - a je lhostejné zda během procesu kremace a nebo vlivem biologických rozkladných procesů. Snad jedině možná mumifikace by tomuto zabránila. 😃DDocela by mě zajímalo jak velký podíl na produkci CO2 má člověk svou průmyslovou činností ve srovnání s produkcí CO2 pomocí přirozených přírodních procesů, které s činností člověka nemají souvislost.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 9. 2024 10:41
500 milionů nejbohatších lidí si myslí, že přesvědčí těch zbývajících 8 miliard, co živoří v bahně, trpí nedostatkem pitné vody a umírá na banální choroby, že je přesvědčí, aby si taky odtrhli od huby, a riskovali, že když se to nepovede, budou na boj s klimatickou změnou ještě chudší, než teď jsou.To je arogance. A jasné nepochopení, v jaké situaci je ten zbytek lidí. Připomíná to ten nejspíš vymyšlený citát, ať jedí koláče, když nemají na chleba.
Tohle je zajímavé čtení - pohled na evropský green deal: https://phys.org/news/2024-09-e...lobal.html
A benzin a nafta se jak dostane do té nádrže auta?Zapomínáme že výroba, preprava, tezba a zpracování paliva je extrémně energeticky náročná.
Věřím, protože jsou to fakta. Viz třeba metastudie z ČVUT: https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-m...omobilito/
Víte co je to metastudie? Ten váš článek s ní nemá nic společného.... Je to jen nerecenzovany článek z různých tendenčně vybraných zdrojů. Které jsou často zastaralé a často pochybné(bulvární média).
Ale hezky se to čte 🙂 je to tam všechno popsáno jak pro malé děti i s obrázky, a není prostor pro pochyby; co víc si přát.
Má mistni/lokální emise nulové
Je zajímavé, že ta druhá polovina, co nevěří "tzv. vědeckému konsensu", který klimaalarmisté (mezi které zřejmě patří i autor tohoto článku) používají místo solidné vědecké práce, tvrdí přesný opak.U klimaalarmistů se jedná o stejný totalitní přístup jako u tzv. dezinformací.
Polovina je část celku rozděleného na dva stejné díly.Jaksi si plete pojmy:https://en.m.wikipedia.org/wiki/Scientifi...ate_change
A funguje to i opačně? Tedy že stále opakované lži, že za globální oteplování můžou jenom lidi a spasí nás elektrická auta, zákaz plastových brček a lepení se k silnici?
Zapomněl jste na vrcholné klima-opatření: na napevno připevněná víčka PET lahví...
Prosím nějakou vědeckou studii nebo nějaký relevantní zdroj informací který to tvrdi?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.